default-header

Facebook bericht

Home Forums Algemeen Facebook bericht

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #80248 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Dit bericht las ik Facebook……van een cardioloog?? Te gek voor woorden!!!

    HOE een hartaanval overleven als JE ALLEEN BENT?!

    Aangezien veel mensen alleen zijn als ze lijden aan een hartaanval, is het handig om te weten hoe je dit kunt overleven.

    De persoon wiens hart onritmisch begint te kloppen gaat zich zwak voelen en heeft slechts ongeveer 10 seconden voordat ze het bewustzijn verliezen.

    Toch kunnen deze slachtoffers zichzelf helpen door herhaaldelijk en zeer krachtig te hoesten. Voor elke hoest moet er diep worden ingeademd en de hoest moet steeds diep en lang aangehouden worden alsof je probeert slijm op te hoesten.

    Het inademen en hoesten moet om de twee seconden worden herhaald en worden aangehouden totdat er hulp komt, of totdat het hart weer normaal lijkt te kloppen.

    Door diep adem te halen krijg je zuurstof in de longen en door de hoestbewegingen knijp je het hart en hou je zo de bloed circulatie in stand.
    De knijpende druk op het hart helpt deze ook weer om in een normaal ritme te komen. Met deze methode bestaat de mogelijkheid dat slachtoffers van een hartaanval op tijd bij een ziekenhuis of andere hulp kunnen komen.

    Vertel dit aan zoveel mogelijk mensen. Het zou hun leven kunnen redden!

    Een cardioloog zegt dat als iedereen die krijgt deze mail stuurt dit naar 10 mensen, kunt u wedden dat we op minst één leven besparen.

    In plaats van het verzenden van grappen kun je door het verstrekken van deze informatie een bijdrage leveren en een persoon het leven redden.

    #90867 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Is helemaal niet waar. en er zijn heel veel mensen die zulke flauwekul allemaal maar delen . Dat is ook het enoge doel van degene die zulke onzin in omloop brengt. Als er in het bericht al staat dat je het moet delen kun je er bijna altijd van uitgaan dat het onzin is.
    Zo’n bericht noemd men een Hoax.

    #90868 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Goedemorgen
    Waarschijnlijk een hoax inderdaad. Wel moet ik opmerken dat vlak voordat ik een hartstilstand kreeg de cardioloog en alle andere in de zaal keihard stonden te schreeuwen: Hoesten, hoesten !!!

    Helaas kon ik dat niet meer maar blijkbaar heeft hoesten toch een functie

    #90869 Reageer
    Anna Ellis_old
    Deelnemer

    Nog nooit van een Hoax gehoord…maar weer wat geleerd!
    Normaal gesproken verwijder ik dit soort berichten ook wel van FB maar dit gaat over levens! Mag dit allemaal zomaar????

    AdB…er staat: wanneer je alleen bent….
    Binnen 10 sec val je flauw? M.a.w. in 10 sec. flink hoesten en een ambulance bellen? Het lijkt me dat ik toch aardig in paniek zou raken en betwijfel of ik dit zou kunnen binnen 10 seconden.
    En dan moet je ook maar gelijk weten dat het een hartaanval is toch?

    Je hebt, volgens mij, heel veel geluk gehad dat er een cardioloog in de buurt was vlak voor je een hartaanval kreeg!

    Bedankt voor de info!!!

    groeten,

    Annelies

    #90870 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Hoi Annelies,
    Ik dacht even dat het ‘hoesten’ het punt van discussie was. Daar reageerde ik op. Maar het is natuurlijk een raar verhaal. Dergelijk bericht geeft een hoop onrust bij mensen en daarom hoop ik wel dat een dergelijk bericht niet (verder) wordt verspreid. Meestal verspreid een dergelijk bericht zich als een olievlek binnen de social media.

    #90871 Reageer
    Anne Ellis
    Gast

    Nee, het gaat mij er om dat dit bericht bij mij de indruk wekt dat je een hartaanval met een keer flink hoesten wel voorkomt.
    En Facebook is leuk maar niet voor dit soort berichten.

    Wanneer ik zelf een hartaanval zou hebben gehad dan zou ik dit artikel kwetsend vinden.
    Ervaar jij dit niet zo dan? het gaat om een hartaanval niet om een griepje toch?

    #90872 Reageer
    AdB
    Deelnemer

    Nee ik ervaar dit niet als kwetsend. Ik lees hoofdschuddend dit soort onzin. Ik heb meer te doen met de mensen die dit lezen en zich nodeloos ongerust gaan maken.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer gekwetst ben door de hulpverlening nadat ik bijkwam vanuit mijn hartstilstand, Ik kan en wil daar nu niet over praten (schrijven) maar van mensen die lang gestudeerd hebben verwacht ik wel wat zorgvuldig optreden. Van een bericht op facebook niet.

    #90873 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hier vind je de meeste Hoax berichten terug. En het zijn er tegenwoordig veel. Zelfs over mishandelde dieren ,of zieke gewonden personen waar geld voor nodig is.
    Ook help het soms al om met Google te zoeken naar teksten in het bericht.
    Als er gevraagd wordt om het bericht te delen dan is het al bijna zeker een Hoax.
    Zo ook met al die berichten waar in gedaan wordt of er vanalles verloot wordt of gratis wordt weggegeven. Gewoon niet op reageren en zeker niet delen. Ook als je reageerd dan word het bericht verspreid ,want dan komt het bij al je vrienden in het nieus overzicht te staan.

    https://www.facebook.com/home.php#!/Hoaxmelding?fref=ts

    groeten Ad

    #90874 Reageer
    animal
    Deelnemer

    De link klopt niet .

    http://www.facebook.com/hoaxmelding

    deze wel

    #90875 Reageer
    animal
    Deelnemer
    #90876 Reageer
    Anna Ellis_old
    Deelnemer

    Ik deel dit soort berichten ook niet…ik verwijder ze. Bedankt Animal. Ik zal wat meer informatie lezen over Hoax.
    Oeps, mijn vrienden zijn vast niet blij met me…ik deel ze niet maar reageer er wel eens op.

    groeten,
    Annelies

    #90878 Reageer
    Ben76
    Deelnemer

    Ik weet wel dat je bepaalde ritmestoornissen kunt oplossen door op je hand te blazen. ( verpleegkundigen in het erasmus)
    Het schijnt te komen door de tegendruk vanuit je longen.
    Misschien is hoesten wel net zoiets.
    Dit gaat trouwens wel over een te snel ritme.
    Maar als het al werkt zou het over een klein gedeelte van ritmestoornissen gaan.

    #90880 Reageer
    Anne Ellis
    Gast

    Hallo Ben 76,

    Het ging me ook om de oplossing die er gegeven werd in het FB bericht.
    Dit is volgens mij niet haalbaar.
    Er staat in het bericht dat je binnen 10 sec. flauw valt……
    Dus in 10 sec!!!!!. moet je:

    Concluderen dat je een hartaanval hebt
    Hoesten
    De ambulance bellen
    En stel het gebeurd ’s nachts? Moet je ook nog naar beneden om de deur open te doen zodat de ambulance medewerkers naar binnen kunnen. :ohmy:

    Knap wie dit voor elkaar krijgt.

    Maar ik heb al begrepen dat het Hoax berichten zijn….is maar 1 oplossing voor…verwijderen….. 😉

    @ animal…..Het FB bericht: Hoesten bij hartaanval zit in de Top 10 hoaxes van 15-21 juli 2013!!!! ;

    In de top tien staan twee gevaarlijke hoaxes over wat je moet doen bij een hartaanval. Daar geldt echter maar 1 advies: zo snel mogelijk 112 bellen!!!
    Is volgens mij ook de beste oplossing.

    groeten,

    Annelies

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #90878 in Facebook bericht
Je informatie: