default-header

extreem lage bloeddruk

Home Forums Bloeddruk extreem lage bloeddruk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #78617 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste hartgenoten met enige hartkennis. Ik weet dat het nog wat vroeg is voor dit soort forumonderwerpjes, maar ik heb toch alvast een dringende vraag. Ik heb een extreem lage bloeddruk ten gevolge van het slikken van bloedverdunners (een noodzakelijk kwaad tegen een nog kwalijker migraine). En een tekort aan bouwstoffen als ijzer omdat de ontstekingen in mijn dunne darm opname bemoeilijken. Wie weet wat ik, behalve de overbekende zoute drop, aan deze lage waarden kan doen. Want je voelt je er niet best bij:( 🙁 . Groet, Done

    #81686 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank Anneliese voor je advies. Denk dat het goed is om me hieraan te houden. Al zou het alleen al zijn ter ondersteuning, want bouwstoffen echt goed opnemen doen mijn darmen dus niet. Vandaar dat men ook geen ijzertabletten voorschrijft: via mijn spijsverteringssysteem wordt dat ijzer toch niet voldoende opgenomen. Wel jammer van die vis, daar hou ik erg van. Afwisselen dus maar:unsure: . Grzz, Done

    #81687 Reageer

    produkten die veel ijzer bevatten zijn ; groene groenten, volkorenproducten, peulvruchten, noten. Verder zijn er speciale producten te koop waar ijzer aan toegevoegd is, o.a. sommige limonadsiropen, cornflakes, sommige biscuitsoorten Bij groenten moet je wel weer opletten dat bij bereiding nitraat wordt omgezet in nitriet, wat bij te grote inname schadelijk kan zijn, veel nitraat zit o.a. in rode bieten, chinese kool, alle soorten sla, spinazie, venkel. Produkten die veel ijzer bevatten zijn ; groene groentetn, volkorenproducten, peulvruchten, noten.
    Verder zijn er speciale producten te koop waar ijzer aan toegevoegd is, o.a. sommige limonadsiropen, cornflakes, sommige biscuitsoorten
    Bij groenten moet je wel weer opletten dat bij bereiding nitraat wordt omgezet in nitriet, wat bij te grote inname schadelijk kan zijn, veel nitraat zit o.a. in rode bieten, chinese kool, alle soorten sla, spinazie, venkel.
    Eet deze groente maximaal 2 x per week en combineer deze ook liever niet met vis
    Mocht het ijzertekort zo niet voldoende worden opgevangen dan kun je toch het beste even met je huisarts overleggen of je misschien toch beter ijzertabletten kunt slikken

    #82432 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Done schrijft:
    [quote] want bouwstoffen echt goed opnemen doen mijn darmen dus niet. Vandaar dat men ook geen ijzertabletten voorschrijft: via mijn spijsverteringssysteem wordt dat ijzer toch niet voldoende opgenomen. Done[/quote]

    Hoi Done,

    Heb je al eens gedacht aan voedingsstoffen in de vorm van zuigtabletten of sprays?
    Dan worden ze door je mondslijmvlies opgenomen ipv via je darmen.

    Magnesium (ivm je migraine 🙂 ) zal ook niet goed worden opgenomen bedenk ik nu.
    (Dat geldt ook voor mensen die al magnesiumgebrek hebben, die kunnen dan bv beter eerst magnesium via de huid opnemen of via zuigtabletten)

    Ik weet dat er zuigtabletten magnesiumchloride bestaan. En ook B12 zuigtabletten.
    Of ze er ook zijn met ijzer weet ik niet.

    Groetjes,
    Lisa

    #82503 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    We hadden het een tijdje terug nog over zouten. [url]http://www.hartgenoten.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29&func=view&id=473&catid=149#473#473 [/url]

    Daar heb ik ook nog een paar stukjes geschreven over zouten en welke soorten. Daar kwam ook uit naar voren dat keukenzout beter vervangen zou kunnen worden door zeezout.

    Aan de andere kant, mensen die bijvoorbeeld een natriumarm dieet volgen zouden er goed aan doen om JOZO bewust te kopen. Ik weet zelf niet waar deze te koop is… Allicht is deze is het westen beter te verkrijgen. Op de site van JOZO is er meer over te lezen.
    Zo staan er bij deze link twee verhalen van het voedingscentrum : [url]http://www.jozo.nl/jozo/dutch/01_asrt/index3.htm[/url]

    Gelukkig weten anderen meer over opname van zouten… daar kan ik je niet in adviseren

    #82575 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Even een toevoeging….

    Ik had al een paar keer gekeken in de supermarkt naar JOZO bewust, maar was deze nog niet tegen gekomen.

    Ik heb dus even opgezocht waar deze te koop is.

    Boon/MCD [url]www.mcd-supermarkt.nl [/url]
    Deen [url]www.deen.nl [/url]
    Jan Linders [url]www.janlinders.nl [/url]
    Jumbo Supermarkten [url]www.jumbosupermarkten.nl [/url]
    Plus [url]www.plussupermarkt.nl [/url]
    Prisma Food (met de formules: Golff,
    Meermarkt Attent) [url]www.prismafood.nl [/url]

    #81328 Reageer
    A.Letschert
    Deelnemer

    Beste Rik

    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
    Na 7 dagen was ik weer thuis.De revalidatie heeft ongeveer 3 maanden geduurd. Nu kan ik weer alles. Ik voel me herboren.

    Ik wens je veel sterkte. Het komt zeker allemaal weer goed met je.

    Met vriendelijke groet
    Andre Letschert
    06-10170070

    #81329 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    bij mij hebben ze klep en aneurysma in 2 keer gedaan, vorig jaar een nieuwe hartklep en dit jaar een stent in mijn aorta gezet.
    Ik ben dus nu weer helemaal klaar en opgeknapt.
    Ik wens je veel sterkte en hou de moed erin.
    Komt goed!!!
    Joukje

    #81330 Reageer

    Hoi Rik,

    afgelopen december bij de huisarts geweest en deze hoorde een ruisje bij het hart. Hij stuurde mij voor de zekerheid door naar de cardioloog. Na een hartecho kwamaan het licht dat ik een slecht werkende aorta hartklep had en een verwijding in de aortaboog. In februari eerst een hart-katheterisatie gehad maar mijn kransslagaders waren brandschoon. 17 mei in de St. Antonius Ziekenhuis te Nieuwegein geopereerd en 25 mei mocht ik naar huis. Na 8 weken revalidatie onder begeleiding van een fysiotherapeut in het Hofpoort ziekenhuis ben ik na drie maanden weer aan het werk gegaan en werk nu inmiddels weer 100%. Ik voel me, in vergelijk met voor de operatie, een ander mens. Medicijnen zijn tussentijds gereduceerd naar één bloeddrukverlager en een bloedverdunner. Veel succes en sterkte gewenst met je operatie!!

    groet,
    Job

    #81331 Reageer
    rikkie41
    Deelnemer

    leuk dat jullie reageren 😀 😆

    #81332 Reageer
    esperanza
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik ben eind vorig jaar ook geopereerd : herstel mitralisklep en nieuwe aortaklep. Het valt allemaal best mee. Heb ook zes maanden revalidatie gevolgd en voel me nu heel goed.
    Ik wens je veel succes bij je operatie !

    Esperanza

    #81333 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Rik, ook bij mijn man is bij toeval ontdekt dat hij een bicuspide hartklep had en een aneurysma in de aorta.Hij ging naar de huisarts met oorsuizingen, en toen dat niet beter werd toch doorgestuurd naar het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp.Om een lang verhaal kort te houden via de KNO arts en later de neuroloog doorverwezen naar het LUMC. Daar kom je in de medische malle molen en van neuroloog , neurochirurg , longarts uiteindelijk bij de cardioloog terecht.Hij is op 10-06-2011 geopereerd en op 20-06-2011 weer thuis. ( Nieuwe Bioklep en een gedeelte van de aorta). Na revalidatie (8 weken) alweer voor 20 uur aan het werk en volgende week weer full time.Heel veel sterkte met de operatie …komt allemaal goed. Groetjes Fia

    #81334 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Ik ben september 2009 geopereerd in nieuwegein. Ik had ook bicuspide klep + aneurysma van de aorta. Prima gegaan. Na 3 maaden weer aan werk. Ik wens je een spoedig en volledig herstel.

    #81335 Reageer
    corroest
    Deelnemer

    IK BEN IN OKTOBER IN HET ST ANTONIUS IN NIEUWEGEIN GEOPEREERD. IK HEB EEN BIO KLEP GEKREGEN EN OOK WAS ER EEN ANEURYSMA BIJ DE AORTAKLEP, EN TEGEN DE HARTRITME IS DE GELEIDING BEHANDELD, TEVENS HARTOOR AFGESLOTEN. BIJ HET VOORONDERZOEK IN MIJN EIGEN ZIEKENHUIS IN STADSKANAAL IS NOOIT ONTDEKT DAT IK EEN ANEURYSMA VAN 6 CM HAD, DAT IS TIJDENS DE OPERATIE AAN HET LICHT GEKOMEN. MIJN DANK AAN DE CHIRURG DE HEER YILMAZ DIE ALLES GOED HEEFT OPGELOST. IK BEN NOG WEL MOE MAAR LANGZAAM GAAT HET BETER

    GROETEN KEES

    #81336 Reageer
    romais
    Deelnemer

    hallo,
    ik word de 22ste december opgenomen in ZH anthonius voor een bentall operatie…..het vervelende,nou ja vervelend,is dat ik mij nu prima voel!ik heb nooit ergens last van gehad……….ik hoop dat het goed komt allemaal en dat ik het nieuwe jaar met familie en mijn lieve 3 kids goed inga……..graag lees ik verhalen van mensen die de bentall ook hebben ondergaan!

    groetjes jet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
Reageer op: Reactie #81328 in extreem lage bloeddruk
Je informatie: