default-header

Even voorstellen

Home Forums Even voorstellen Even voorstellen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79015 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik ben Daniëlla, ik ben nieuw hier dus wil ik mezelf even voorstellen.

    Ik ben 46 jaar, grrot Ajaxsupporter maar dat moeten jullie me maar niet kwalijk nemen.;)

    Ik zal proberen in het kort mijn verhaal even te vertellen.

    Vanaf dat ik 20 was voelde ik al af en toe dat mijn hart rare dingen deed. Overslaan en dan vervolgens naar alle uithoeken van mijn borstkas springen. Jaren later heb ik dat eens opgemerkt bij mijn huisarts maar hij zei dat zolang het niet langer dan een minuut duurde er niets aan de hand was.Daarmee was ik gewoon gerustgesteld.

    -Jullie moeten weten dat mijn vader voor zijn 38ste al zijn eerste hartinfarct had en mijn broer geboren is met een hartafwijking. Erfelijk ben ik dus best wel belast. Mijn vader heeft 2 keer een bypass ondergaan en is uiteindelijk op 67 jarige leeftijd overleden door ernstig hartfalen.-

    Sindas vorig jaar september slik ik simvastetine omdat mijn cholesterol veel te hoog was. Vlak daarna werd ik ernstig ziek, hoge koorts, verhoogde leverfunctie, een bloedbezinksel die veel te hoog was. Last van enorm veel duizeligheid met gevoel van flauwvallen af en toe. Ze zijn er nooit achter gekomen wat dit nu geweest is.

    27 februari van dit jaar werd ik wakker met een ‘blinde vlek ‘in mijn oog. Na vele onderzoeken is gebleken dat dit een infarct in het oog geweest is. Dit herstelt niet meer dus is rechtsom kijken in het verkeer niet al te handig…;) Inmiddels heb ik nog steeds last van duizelingen, soms de hele dag door en het gevoel flauw te vallen. Soms heb ik ook een enorm harde hartslag, dat ik het best kan omschrijven als een vallende baksteen op mijn borst. Daarbij krijg ik dan ook een ’tik’ in het hoofd alsof ik een tiende van seconde even helemaal weg ben. De cardioloog heeft mij gezegd dat dat op zich geen kwaad kan.
    Mijn hartritme stoornissen zijn inmiddels ‘schrapend’ gaan aanvoelen. Het is alsof er iets door mijn borst schraapt. Wie herkent dit? Inmiddels heb ik ook al een fietstest gehad die voor mij vlug afgelopen was. Geheel buiten adem, (ik redde die 70 al bijna niet die ik aan moest houden) en na 30 seconden al verzuring in de benen…Mijn bloeddruk was wat laag zei de verpleegkundige maar dat lijkt me ook niet zo gek als je al medicijnen (betablokker en bloedverdunners) in je mik hebt gekregen van de cardioloog. Ze zag ook nog wel een kleine overslag van het hart maar dat hebben een heleboel mensen zei ze. Ik heb daarna een holter gekregen voor 48 uur maar ik heb het idee dat daar niet veel op te zien zal zijn juist omdat ik al medicijnen slik en de stoornissen een stuk minder, en als ze er al zijn, een stuk milder zijn.

    Mijn bloeddruk was vroeger altijd laag, soms te laag. mijn dochters hebben dat ook dus ik mag er vanuit gaan dat ik van nature een lage bloeddruk heb. Vorig jaar was deze opeens 140/90 en de laatste tijd 120/78. Afgelopen vrijdag ben ik even naar de huisarts geweest omdat ik me steeds niet lekker voel en ik dacht dat dat aan de bloeddruk zou liggen die misschien toch wat te laag was. Niks van dat alles, zelfs met verlagende medicijnen was die gewoon 120/78….Ik begrijp hier niets van.:S

    Aanstaande donderdag moet ik terug komen bij de cardioloog maar ik ben zo onzeker. Zoveel klachten en bang zijn weer terug gestuurd te worden met dat er niets aan de hand is omdat de holter niet al te veel opgevangen heeft…

    Enfin, het is toch nog een lang verhaal geworden.:blush:

    #84271 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Danie

    Lees net je verhaal hier. Ik had ook heel veel klachten voordat er eindelijk na jaren iets ontdekt werd na een second opinion bij huisarts en cardioloog.

    Dat was dit jaar ergens in februari en ik kreeg half mei een openhart operatie.
    Het bleek een hartklep afwijking te zijn en dat moest snel verholpen worden.

    Dus ik zou je willen aanraden een second opinion te doen en ook de nodige onderzoeken om eens duidelijk vast te stellen wat er aan de hand is.
    Of heb je die onderzoeken…zoals hartcatheterisatie…slokdarmecho al gehad?

    Sterkte
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #84272 Reageer
    Danie
    Deelnemer

    Hoi Cesarina.

    Fijn dat je reageert.:)

    Ik ben pas 27 augustus voor het eerst bij de cardioloog geweest op aanraden van een vasculair arts in het UMC. Zij had namelijk heel toevallig ook gehoord dat mijn hartslag haperde. Dat vasculair onderzoek had ik omdat ik een ooginfarct had gehad en er nar de rest van mijn aderen gekeken moest worden. Die zijn gelukkig allemaal goed.

    Ik vertelde de cardioloog dat ook maar zij vroeg al of ze ook mijn kransslagader hadden bekeken en dat is dus niet gebeurd. De cardioloog zei dus al dat er waarschijnlijk een catheterisatie aan zit te komen.

    Ik moet zeggen dat deze cardioloog direct al korte mette maakte hoor. Naar aanleiding van de klachten die ik opgeschreven had oa. vermoeidheid( soms benauwdheid, pijn op de borst en heel soms zomaar vocht vasthouden) en dat oog wat al helemaal duidelijk was heeft ze mij direct al op medicijnen gezet. Het is meer omdat er op de holter waarschijnlijk niet al te veel te zien zal zijn dat ik me zorgen maak. die 2 dagen was het best wel rustig (medicatie?) ondanks dat ik onder hoge stress stond (overlijden stiefvader).

    Ow… en slokdarmecho? Toevallig heb ik wel altijd last van zuurbranden etc… heeft dat er ook al me te maken?:(

    #84275 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Danie

    Sorry ik bedoelde een echoscopie via de slokdarm, daar kunnen ze ook achter in het hart mee kijken
    Daar heeft zuurbranden niets mee te maken..
    Misschien een bijwerking van een medicijn?
    En ja als je al medicijnen gebruikt is de uitslag van een holter minder betrouwbaar denk ik u

    Groetjes
    Cesarina

    #84471 Reageer
    Marijke_de_G
    Deelnemer

    Hallo,

    Mijn naam is Marijke en heb een aangeboren hartafwijking. Op 9 september jl. was ik op huwelijksreis, maar kreeg onderweg last van hartritmestoornissen.

    Deze week krijg ik een EFO en ablatie. Wellicht wordt er een ICD geplaats of een reveal (?) reader.

    Ik ben als een gek op zoek naar informatie en kwam hier terecht. Ik hoop veel van deze site op te kunnen steken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #84471 in Even voorstellen
Je informatie: