default-header

Ervaringen met Rode rijst gist

Home Forums Cholesterol Ervaringen met Rode rijst gist

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #79520 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Als nieuwkomer op dit forum wil ik direct maar een topic maken over een onderwerp dat mij op dit moment nogal bezig houdt nl. cholesterol verlagen.

    Na een hartstilstand van 24 minuten en nog een 4-tal infarcten door re-stenose over een periode van 3 jaar, heb ik mijn portie wel gehad. Ik ben nu redelijk stabiel behalve mijn cholesterol.

    Ben nu al bijna 2 jaar bezig samen met de lipidenpoli om het omlaag te krijgen en dat lukt ook wel even maar dan krijg ik weer enorme spierpijnen en krampen (myalgia) soms zo erg dat ik niet meer kan lopen. Dan stop je maar noodgedwongen maar schiet de cholesterol weer de lucht in.

    Nu las ik een paar interessante artikels over Red yeast rice, gefermenteerde rode rijst waarin “natuurlijke” statines zitten en die mogelijk kunnen helpen bij het verlagen van cholesterol.

    Iemand van hartgenoten die hiermee ervaring heeft opgedaan?

    Groetjes
    Willem

    #92789 Reageer
    heavyD
    Gast

    😉 Hallo Willem. Ik heb er zelf geen ervaringen mee dus ik kan je niet uit eerste hand vertellen. ik heb wel een afrts gesproken die ervaringen ermee heeft en die gaf aan dat bij doseringen rode rijst die zorgen voor een daling van cholesterol dezelfde bijwerkingen optreden als met statines, voor mij dus ook ongeschikt.
    Zelf ben ik door alle bijwerkingen compleet gestopt met Crestor. Ik had rugpijn, spierpijn, moeheid. Toen ik stopte schrok ik want ik kreeg een totaalcholesterol van boven de 8 een LDL van 6 en een HDL van 1,2. Verschrikkelijk dus.
    Ik ben toen begonnen met Bergamet pro uit amerika. Natuurlijk product en ik heb er geen bijwerkingen van. Ik meet iedere week mijn cholesterol zelf en het is nu gedaald naar redelijke levels. Cholesteroltotaal net boven de 5 en LDL op 4. Natuurlijk wil ik ook lager maar dat is nog niet gelukt, misschien als ik het langer gebruik. Ik weet ook dat er mensen zijn die in plaat van stoppen hun dosis statines halveren of slechts 1/4 nemen en dan aanvullen met Bergamet dat schijnt ook heel goed te werken. Overigens heb ik alles al eerder geprobeerd tot geheel vetvrij of koolhydraatarm. Verder werkt niets bij mij. Succes

    #92796 Reageer
    Willem999
    Gast

    Leuk om na zon tijd nog een reaktie te krijgen op dit onderwerp. Bedankt Dennie.
    Ben al die tijd aan het zoeken geweest naar alternatieven die werkbaar zijn. Gebruik nu Ezitimibe echter dat helpt marginaal.
    Heb nog steeds dezelfde problemen met een LDL van 6 en meer, dus ga me eens verdiepen in de Bergamet pro. Mijn wachten en hoop is op het uitkomen van de nieuwe generatie PCSK9 medicijnen einde dit jaar. Hopelijk dat die een oplossing bieden, de trials zien er veelbelovend uit.

    #93577 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Beste Willem,

    Vorig jaar was mijn cholestrol prima.

    en heb destijds l gezegd dat ik geen statines wil vanwege de ernstige bijwerkingen.

    Nu heb rode gist rijst gekocht..jawel bij de apotheek.

    Ze vertelde me dat zelfs artsen dit middel kennen.maar niet zo snel voorschrijven,omdat het niet vergoed wordt.

    (Nu heb ik meer een vermoeden dat de pharmaceutische industrie hier niet "rijk "van wordt.afijn dat is mijn mening.)

    Ik hen met de cardiloog afgesproken dat ik over 6 maanden opnieuw laat prikken.

    Ook heb ik een aspraak bij een Mesoloog..

    Ik laat mijn suplementen checken of ze samen kunnen met de reguliere medicijnen.

    In mijn geval Telfast 80. mgr en asetylsalisylzuur 80 mgr.
    Ik ben in 2011 gedotterd en er is een stent geplaatst.

    9 maart heb ik de afspraak bij de mesoloog.

    gr 

    #120256 Reageer
    Hennie nissen
    Gast

    Kan iemand mij een advies geven!
    Heb verschillende statines gebruikt en geef mijzelf nu elke 2 wk een injectie met praluent 75 mg. Maar ik heb zoveel last vd bijwerkingen en ben nu radeloos. Want ik moet cholesterol verlagers slikken omdat ik een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen en mijn cholesterol veel te hoog is
    Ik hoor het graag,
    Groet,
    Hennie

    #124871 Reageer
    Josine
    Gast

    Ik ben na een jaar te zijn gestopt met Rode gist rijst weer gestart. Na bloedonderzoek bleek mijn cholesterol weer in stijgende lijn, en dat willen we niet. Maar na een kleine week slakken, ging het mis, spierpijn, misselijk,meteen gestopt, en nu na een week is het “rotgevoel” nog niet echt weg. Voor mij geen rodegistrijst meer. Ben boven de 70 dus dat kan er mee te maken hebben. Wil dit even laten weten.

    #124872 Reageer
    Josine
    Gast

    Ik ben na een jaar te zijn gestopt met Rode gist rijst weer gestart. Na bloedonderzoek bleek mijn cholesterol weer in stijgende lijn, en dat willen we niet. Maar na een kleine week slakken, ging het mis, spierpijn, misselijk,meteen gestopt, en nu na een week is het “rotgevoel” nog niet echt weg. Voor mij geen rodegistrijst meer. Ben boven de 70 dus dat kan er mee te maken hebben. Wil dit even laten weten.

    #127652 Reageer
    shakun
    Gast

    Hoeveel rode gist rijst tabletten moet je per dag slikken, om je cholesterol te verlagen.
    Op de verpakking staat 1x daags, maar verlaagt het wel de slechte cholesterol?

    #127818 Reageer
    Henri
    Gast

    Hallo,

    Er wordt veel verdient aan pillen die het cholesterol verlagen. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ze worden voorgeschreven. Er is geen enkel deugdelijk wetenschappelijk onderzoek dat enige relatie heeft aangetoond tussen cholesterol en aderverkalking.

    Ik slik ze daarom ook niet en ik voel me uitstekend. Belangrijkste is om alert te zijn of vroegsignalen die kunnen wijzen op een vernauwing.

    #127843 Reageer
    Syl
    Gast

    Rode gist Rijst is ook niet te gebruiken voor kinderen jonger dan 18 en volwassenen ouder dan 70

    #128150 Reageer
    Inez
    Gast

    Ook ik heb statines geslikt, ben 76 jaar en allerlei bijwerkingen zoals hierboven beschreven.
    Ik had al jaren Zocor, maar die werd niet meer vergoed. Geen enkele bijwerking had ik daarvan, dus dan betaal ik dat zelf wel en probeer niets anders meer.

    #129656 Reageer
    J Vlaar
    Gast

    Hoe is het u gelukt de bergamot pro te kopen? Ik krijg het niet voor elkaar

    #129772 Reageer
    Michiel
    Gast

    Rode gist rijst kan citrinine bevatten. Schadelijk voor lever, nieren en het zenuwstelsel. Mijn cardioloog vond het gebruik geen probleem. Mijn urine werd donkerbruin en ik dacht dat dit een bijwerking was van de bloedverdunner Pradaxa. Na stoppen met de rode gist rijst pillen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon. Mijn schoondochter werkt in een apotheek en wist mij te melden dat er best veel klachten zijn over die pillen en dat het veel minder onschuldig lijkt te zijn dan men denkt.

    #131529 Reageer
    Ria
    Gast

    Goed morgen
    Ik gebruik ongeveer 2 jaar rode gist tabletten
    En heb al heel lang last van zenuwpijnen in de benen en met lopen
    Ik ben een vrouw van bijna 72 jaar
    Graag een antwoord
    Groet Ria

    #131639 Reageer
    Gerard van L
    Gast

    Lees “de cholesterol mythe” van Daan de Wit. Statines zijn een verdienmodel van big Parma. Cholesterol is niet de veroorzaker van hart- en vaatziekten. Statines slikken doet meer kwaad dan goed in je lijf.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #93577 in Ervaringen met Rode rijst gist
Je informatie: