default-header

Ervaring met trekking in de Himalaya

Home Forums Reizen Ervaring met trekking in de Himalaya

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80268 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Heeft iemand ervaring met trekking door de bergen tot een hoogte van 4000 mtr?
    Ben voornemens een reis naar Nepal te maken maar nu is de geplande reis (zonder trekking en met yogaverlenging) uit het aanbod van Sawadee gehaald. Nu overweeg ik toch maar een Nepal-reis met 5/8 daagse trekking op respectievelijk 3200/3650 mtr hoogte door het Anapurna/Dhaulagiri te boeken. Tot nu toe heb ik zonder problemen tot 2700 mtr in Süd-Tirol (Italië) gelopen. Hoogteziekte begint echter pas vanaf 3000 mtr. Welke extra moeilijkheden kan ik als hartpatiënt ondervinden?

    #91031 Reageer
    CHG
    Deelnemer

    Hallo John,

    Ik heb zelf (als hartpatient) meerdere trektochten door hooggebergte gemaakt, o.a. in Nepal (5 dgn) en Ladakh (9 dgn). Behalve dat ik (zoals gewoonlijk) vrij achteraan liep in de groep, heb ik verder nergens last van gehad. Ook niet van hoogteziekte. Hoogteziekte is echter niet te voorspellen en ook kerngezonde mensen kunnen hier last van krijgen.

    Als je je er echt onzeker over voelt, zou ik het navragen bij je behandelend arts. Het “gevaar” zal voor elke hartkwaal anders zijn.

    Groet,

    Christel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #91031 in Ervaring met trekking in de Himalaya
Je informatie: