default-header

een opleiding volgen of werken met een hartkwaal hoe gaat dat bij jullie?

Home Forums Hartkwaal en werken een opleiding volgen of werken met een hartkwaal hoe gaat dat bij jullie?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79024 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten

    ik ben Evelien 28jr. Ik heb een mavo diploma en probeer sinds 2007 mijn particuliere opleiding spw3 te volgen. dit is een verkorte opleiding. de 1e fase heb ik gehaald maar vanaf fase 2 loop ik steeds tegen mijn hartprobleem aan. eerst de klachten en vele ziekenhuisopnames om de oorzaak te vinden. toen de operatie. en nu de laatste start kreeg ik last van hartritme stoornissen en moest ik weer afhaken. Ik ben te vermoeid om de stage te kunnen lopen en van de opleiding moet dit paralel lopen met de lessen.
    hoe doen jullie dat met je opleiding of werk? hebben er meer mensen last van dat ze stees moeten afhaken wegens dat het niet lukken wil? en heeft iemand tips voor mij of weet iemand opleidingen waarbij je bv later stage kan lopen of geen stage periodes hebt?
    graag hoor ik jullie ervaringen en evt tips enz..

    groeten Evelien

    #84412 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Evelien…

    Ik werk nog steeds…31 uur op mijn werkplek bij de baas en 5 uurtjes thuis achter mijn pc..
    sinds mijn laatste operatie bleek dus dat het hartfalen dus niet over zou gaan….
    en ik merkte toen ik weer 36 uur werkte dat ik dit niet echt trok..dus in combi met de arbo eerst een uurtje minder gaan werken…uiteindelijk werk ik nu maandag/dinsdag en donderdag 7 uur op kantoor en woensdag 6 uur…vrijdags werken we maar vier uur..dus dat ging prima…de resterende uurtjes kan ik qua werk doen thuis als het mij uit komt…

    oh ja..ben 47 jaar….in december 2006 was mijn EF 20% ben ook begin 2007 ingestort daar 2006 nogal een hectisch jaar was qua werk en stress…eind 2007 heb ik een nieuwe hartklep gehad om mijn hart wat te ontlasten daar de klep lekte…

    #84456 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Hoi Evi,

    zelf heb ik ooit een opleiding van 3 jaar voor doktersassistente gevolgd en moest in die tijd vaak onder het mes.
    Toen kon je nog goed overleggen met de opleiding maar dat is nu heel anders.
    Opleidingen zijn fabrieken geworden en je moet behoorlijk voor jezelf opkomen als je iets mankeert.:angry:

    Mijn dochter volgt de opleiding verpleegkunde en zit nu in het 4e jaar.
    Ondanks haar beperkingen (fibromyalgie en slaapstoornis) kon er volgens het ROC niet veel gedaan worden voor haar.
    Het leren gaat namelijk heel erg goed maar de stages waren te zwaar.
    Ze kan ook niet minder stage-uren gaan lopen omdat het beroep een BIG-registratie heeft waaraan een minimum aantal stage-uren gekoppeld is.
    Toch heeft het ROC een zorgplicht, dwz ze moeten ook mensen met een chronische ziekte of een beperking stimuleren en helpen om een opleiding te volgen.

    Om het ROC te dwingen je te helpen kun je contact opnemen met studie en handicap via een link op de site van het ROC.
    Je kunt ook de stichting MEE inschakelen, die kunnen je ook steunen of helpen.
    Heb je een uitkering dan is het helemaal makkelijk want het UWV of de Wajong kan een coach inschakelen die dit met je opleiding kan gaan bespreken en constant hulp bieden.:dry:

    Je hebt het over een particuliere opleiding, dat kost vaak veel geld en daar zijn de regels heel anders….
    Ik zou toch eens voor volwassen onderwijs gaan informeren bij een ROC en dan steun zoeken om het ROC te dwingen je te steunen.
    Als je graag wilt lukt het vast..

    Heel veel succes.;)

    #85808 Reageer
    R…
    Deelnemer

    Hoi! 🙂

    Ik ben 22 en heb 3 jaar opleiding tot apothekersassistente gevolgd (ook afgerond). Tijdens die periode werd ik geopereerd, ik was gelukkig goed bij met mijn school werk, waardoor ik met behulp van klasgenoten toch bij kon blijven… Deze opleiding was ook erg makkelijk voor me, ik denk dat ik daardoor zo makkelijk er doorheen ben gerolt…

    Nu studeer ik fysiotherapie, een stuk zwaardere opleiding, ook fysiek. Hier word goed rekening mee gehouden.. Ik zit nu in het laatste jaar voor de stage en ik merk dat ik het nu erg moeilijk krijg, ik voel me buiten gesloten van de klas omdat zij wel een actief en druk studenten leven hebben en mij dus ook niet meer meevragen voor stapavondjes… Ik heb geen goede band met mijn klas, vind het ook niet erg, maar merk hierdoor wel dat ik “anders” ben, waardoor ik minder zin heb om naar school te gaan… Sinds kort slik ik weer extra medicatie waardoor ik dus extra moe ben… Ik heb contact met school gehad en ik krijg extra toetsmomenten ingepland aan het einde van het jaar en voor de stage krijg ik waarschijnlijk meer tijd (minder uren in de week). Dit is allemaal erg goed geregeld! Maar ik hoop dat ik het dit jaar ga redden, heb nu op het moment de puf niet om te leren.. Haal ik dit jaar niet, dan doe ik het jaar nogmaals over…

    Het is gewoon een kwestie van goede afspraken maken met je docenten!

    Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #84456 in een opleiding volgen of werken met een hartkwaal hoe gaat dat bij jullie?
Je informatie: