default-header

druk op borst/hartkloppingen

Home Forums Angina pectoris druk op borst/hartkloppingen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #78889 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hoi,ik ben een vrouw van 42 jaar en heb sinds 2 en halve week een druk op de borst.Het is begonnen met een opgejaagd gevoel,terwijl ik op dat moment echt rustig op de bank zat.Daarna overdag niet en die avond was dat gevoel er weer.Dat gevoel is toegenomen naar constant drukkend/beklemmend gevoel op mn borst.Alsof er een steen op gegooid is.Ik slaap goed.En heb dan geen last,althans niet dat ik weet,daar ik niet wakker wordt met een vervelend gevoel.Heb geen angst of paniek aanvallen.Heb veel last nog van opgejaagd gevoel/drukkend gevoel en mega hartkloppingen.Ook een raar gevoel in maagstreek en misselijkheid.Soms ook gevoelige kaak.Vooral met inspanning.Maar mijn hartslag blijft normaal.Zo`n 80 per minuut.Bloeddruk was iets aan de hoge kant.Ik heb wel al sinds mijn 14de een hartklepafwijking,maar daar is al meer dan 22 jaar niet meer naar gekeken.Wel antibiotica gekregen met bevallingen en kiezen trekken.Een jaar of tien geleden konden ze niets meer vinden aan de hartklep.Ik ben er toen vanuit gegaan dat ik er misschien over heen gegroeid was.Ik ben weer in de molen geraakt daar de weekend arts een ruisje hoorden.Ik ben bij de spoedeisende hulp geweest.Daar is bloed geprikt,geluisterd naar hart en longen,een foto gemaakt en hartfilmpje.Dat was goed.Nu moest ik wel terug voor holter en opnieuw deze onderzoeken.Daarna een gesprek met een cardioloog.En hij zal beslissen voor een fiets test.Maar weet niet of hier wat uit zal komen.Herkent iemand mijn verhaal?En als er nou niks uit het bloed of hartfimpje komt.Is er dan ook niks?Of kan ik alsnog iets aan de hartklep hebben?

    #83725 Reageer

    Beste Mensen,

    Wij zijn studenten van de Hoge School Utrecht. Wij studeren Leefstijl, Arbeid en Gezondheid. Voor een project doen wij onderzoek naar de kwaliteit van leven onder mensen met een coronaire hartziekte.
    Wij vragen u om een vragenlijst in te vullen van maximaal 15 vragen.

    Als u wilt meewerken aan dit onderzoek kunt u reageren op onderstaand e-mailadres:

    projectgroeplag@hotmail.com

    Wij sturen u de vragenlijst door.

    Wij hopen spoedig op veel reacties. Bedankt voor uw medewerking!

    Met vriendelijke groet,

    Studenten Hoge School Utrecht

    #84034 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo
    Ik lees net je bericht na 3 maanden , ik had zelf ook veel van die klachten en uiteindelijk was het toch de hartklep
    ben 13 mei geopereerd.
    als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel.
    cesarina

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #84034 in druk op borst/hartkloppingen
Je informatie: