default-header

dringende vraag voor mijn eigen gemoedsrust

Home Forums Algemeen dringende vraag voor mijn eigen gemoedsrust

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #78994 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    op het moment heb ik een hartslag in rust van 102 en een bloeddruk van 110/62 dit vind ik nog al raar, normaal is het toch hoge bloeddruk hoge hartslag en lage bloeddruk lage hartslag, ik voel me totaal niet lekker, heb af en toe pijn op de borst en zie heel raar : vlekken enzo, verder ben ik duizelig. weet iemand of dat kan komen van mijn snelle hartslag en iets te lage bloeddruk ? heb tien minuten geleden mijn beta blokker in genomen dus daar kan het niet van komen heb dit al een half uur

    #84124 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Denise,

    Waarom bel je de huisartsenpost niet even?
    Daar zijn ze voor. Nu ben je ongerust en daar wordt het niet beter van.
    Gewoon doen!

    groeten,
    Anna Ellis

    #84125 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Denise,
    doen wat Anna Ellis ook al suggereerde ,de huisartsenpost bellen!!!

    Niet bang zijn ,dat alleen is voor je eigen gemoedsrust.

    Sterkte en hartegroet Peter.

    #84129 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik sluit me volledig aan bij hetgeen Peter en Anne Ellis zeggen!!!

    Helaas zie ik het nu pas. Het maakt nooit uit om de HAP te bellen.! Als je niet lekker bent gelijk bellen!

    Vooral als je hartslag zo hoog blijft!

    Laat je morgen even weten hoe het is gegaan enz????

    Lieve groeten, Job

    #84130 Reageer
    denise1984
    Deelnemer

    de huisartsen post hier is een heel eind uit me buurt, heb geen rijbewijs en zou niet weten hoe ik er dan moet komen. en trouwens het is niet zo een hele goede huisartsen post

    maar nog een vraag waar misschien niemand antwoord op weet :

    wat moet je nou als je midden in de nacht iets krijgt of denkt te hebben en je hebt geen beltegoed ? maak me daar best zorgen over. heb een keer een hartslag van 200 gehad en ik kon op dat moment niks. ook niet bewegen. ben echt bang dat me een keer wat overkomt en dat ik dan niks kan

    ik heb rond kwart over vijf mijn beta blokker genomen en mijn hartslag is nu 87 met een bloeddruk van 121/64 al weet ik niet of polsdrukmeters zo goed betrouwbaar zijn

    2 minuten later mat ik hem weer en nu is mijn hartslag 78 en bloeddruk 96/61 dus ik denk niet dat dat ding klopt

    #84132 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Denise,
    je hebt 3 problemen:

    1) geen vertrouwen in de HuisArtsenPost
    2) beltegoed in je prepay mobile
    3) funktioneren hartslagmeter

    Advies:
    1) ooit slechte ervaring gehad met je HAP? Dat kan liggen aan een bepaalde persoon, dus een incident zijn. Gewoon weer proberen. Ook HAP’s zijn beter geworden dan vroeger. Best mogelijk dat je nu wel een luisterend oor ontmoet. En mocht je echt in hoge nood verkeren, sturen zij wel iemand.

    2) er zijn tegenwoordig zulke goedkope abonnementen, dat je eens moet bekijken of deze niet voordeliger zijn. Met een prepay bel je veel duurder, is dus snel leeg. Kies voor een simpel abonnement met een klein beltegoed, dan voorkom je dit probleem.

    3) de hartslagmeter; ook hiervan bestaan goede en slechte. Neem hem eerstvolgende keer mee naar je huisarts,of trombosedienst; vergelijk de uitslagen en laat je adviseren.

    Werk deze 3 stappen af, en je eigen gemoedsrust – en daardoor je hartslag – zal er van profiteren. zodat je niet ‘s-avonds of ‘s-nachts zit te piekeren: wat moet ik doen.

    #84135 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoi Denise,

    Waarom bel je 112 niet? Met jou klachten moeten ze volgens mij komen. Ze rukken wel voor minder uit.
    Volgens mij kun je, ook al heb je geen beltegoed, altijd 112 bellen.
    Wil je dit niet dan zou ik eens informeren bij je ziektekostenverzekeraar of je taxikosten vergoedt krijgt wanneer je naar de HAP of het ziekenhuis moet.
    Om te beginnen kun je natuurlijk je huisarts even bellen. Maar ik zou zeker iets doen. En wat betreft de bloeddruk meter? Moet je die gebruiken van je huisarts? Anders zou ik hem weg gooien. Het maakt alleen maar angstiger wanneer je bloeddruk niet goed is. En het ligt dan waarschijnlijk ook nog eens aan de meter niet aan je bloeddruk.
    Vraag anders een familielid, vriendin of bekende om je te helpen wanneer het jezelf niet lukt.
    Heel veel sterkte en horen we hoe het afloopt?
    groeten.
    Anna Ellis

    #84137 Reageer
    Vonne
    Gast

    Hallo Denise

    Mijn beide dochters hebben hoge hartslagen( tussen de 100 en 160) en daarbij een lage bloedruk

    Zij hebben ook die klachten die jij vermeld: vlekken voor de ogen, duizelig , druk op de borst en kortademig.

    Voor mijn oudste hebben we pas nog de huisartsenpost gebeld en toen werd er een ambulance gestuurd.

    Dus gewoon bellen als je het niet vertrouwd .

    Groetjes, Yvonne

    #84142 Reageer
    denise1984
    Deelnemer

    mijn bloeddruk is nu 96/56 en een hartslag van 91. klopt wel want ik stond net op en knalde tegen de muur aan zo duizelig was ik wat dus waarschijnlijk komt van een te lage bloeddruk

    #84143 Reageer
    denise1984
    Deelnemer

    nu is ie weer 108/62 dus die bloeddruk meter gaat de prullenbak in of kan het echt zo snel veranderen ?

    #84144 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Denise

    Las net je berichten en ik kan maar een ding zeggen.
    Ga naar je huisarts!
    Sterkte en doen he!!!!!!!!

    hartegroejtes
    Cesarina

    #84145 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik ben het VOLLEDIG met Cesarina eens!!!

    Bel de huisarts of HAP maar gelijk op. Al ligt het aan je bloeddrukmeter. Laat ze maar komen. Die meter kan later nagekeken worden!!!!!!

    JIJ EERST!

    #84146 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Denise ,als je nog niet gebeld hebt ,DOE HET NU.

    en laat iets van je horen.Trek je niets aan van die bloeddrukmeter,je bloeddruk
    veranderd ieder moment dat is normaal.

    sterkte en gaan
    Peter

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #84146 in dringende vraag voor mijn eigen gemoedsrust
Je informatie: