default-header

dotteren…stent en nooit meer behandeld hoeven worden

Home Forums Cholesterol dotteren…stent en nooit meer behandeld hoeven worden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80524 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo ik ben gedotterd en heb een stent nu 8 jaar geleden geplaatst. Sindsdien statines geslikt waar ik me zo slecht van voelde en veel lichamelijke klachten kreeg dat ik ermee gestopt ben.
    Ik ken veel mensen die ook een of meerdere stents hebben en ook allerlei medicijnen slikken, toch moeten ze allemaal na 5 a 10 jaar terugkomen voor de volgende dotteroperatie. Het is natuurlijk fantastisch dat dat kan en dat ze dan weer geholpen zijn. Mijn vader is in 25 jaar al 4 keer gedotterd met tussenpozen.

    Wat ik me afvraag is of er ook mensen zijn die 1 x gedotterd zijn met 1 of meerdere stents en die niet meer terug hoeven komen en dan bedoel ik mensen waarvan de stent al langer dan 10-15 jaar geplaatst is. Ikzelf heb nog nooit zo iemand gesproken en ontmoet. Ik vraag het natuurlijk ook omdat het voor mij al 8 jaar geleden is en ik me afvroeg of ik ook binnenkort weer aan de beurt ben.

    #92846 Reageer
    bindelsjo
    Gast

    kan u geen bevredigend antwoord geven maar wel zeggen ik ben ook gedotterd zonder stent en na 2 jaar heb ik 3 omleidingen gehad en dat is nu weer 12 jaar geleden slik nog bloed verdunners en ook cholesterol en voel me verder prima en hoop voor U ook niet piekeren dat helpt wat komt komt toch. grt.jo

    #92847 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    Hallo Dennie,

    Voor mezelf heb ik ’t even nagekeken: 1998 eerste stent. In 1999 moest ik voor de 2de maal gedotterd worden – kon de eerste keer niet in één keer, dus had niets met het verdere verloop, zoals dichtslibben, te maken – , maar geen stent.

    In 2011 3 stents. Dat zijn 13, bijna 14, jaren, dat ik geen “noemenswaardige” hartproblemen had. Wel statines ingenomen.

    Dit als antwoord op je vraag.

    #92850 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Garanties zijn er niet en bij iedereen loopt het weer anders.
    Gewoon goed op jezelf letten, merk je dat je achteruit gaat dan aan de bel trekken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #92847 in dotteren…stent en nooit meer behandeld hoeven worden
Je informatie: