default-header

dotteren of …..

Home Forums Dotteren dotteren of …..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80687 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    24 jr geleden ben ik geopereerd en daarbij zijn met borst aders 3 bypasses aangebracht. later nog 2 keer een stent geplaatst in andere aders. Nu heb ik opnieuw een verstopte krans slagader die op het uiteinde van de bypass is aangehecht. Dotteren kan niet volgens de doctoren omdat de weg die de stent moet afleggen om geplaatst te kunnen worden te lang is en de kans op beschadigingen van de bypass te groot.

    Behandeling is nu met medicijnen maar die geven erg veel bijwerkingen. Opereren is nog niet ter sprake geweest maar lijkt mij de enige oplossing omdat huidige behandeling symptoom bestrijding is en geen echte oplossing biedt. Mijn klachten zijn nog steeds hetzelfde.

    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

    #93712 Reageer
    Mottebal
    Deelnemer

    Gelukkig geen ervaring mee. Weet wel dat medicijnen vaak zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waardoor ze voor vele klachten kunnen zorgen. Sommige medicijnen remmen ook de aanmaak van melatonine.

    Voor je hele gezondheid kan het goed zijn om te zorgen voor volwaardige voeding plus bepaalde voedingssupplementen. Soms kunnen medicijnen of medische ingrepen nodig zijn maar je verkleint zo wel de kans dat het nodig is.

    #93722 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Panuter,

    Als je veel bijwerkingen van de medicijnen hebt kun je altijd met je arts overleggen of  er geen alternatieven zijn die misschien minder bijwerkingen geven.

    Een operatie wordt over het algemeen liefst zo lang mogelijk uitgesteld als medicatie mog voldoet.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

     

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #93722 in dotteren of …..
Je informatie: