default-header

Dochter van moeder met hartfalen stelt zich voor!

Home Forums Even voorstellen Dochter van moeder met hartfalen stelt zich voor!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79439 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,
    Sinds mijn moeder de diagnose ‘hartfalen’ heeft gekregen n.a.v. een nieronderzoek, ben ik me enorm gaan verdiepen in de werking van het hart.
    Na vele onderzoeken en een hartcatheterisatie zijn ze er achtergekomen dat ze een zgn. ‘schommelhart’ heeft. Haar hart trekt niet krachtig samen maar beweegt wat heen en weer. Ze komt nu in aanmerking voor een ICD. De cardioloog deelde haar mee dat wanneer ze geen ICD laat plaatsen, ze vroeg of laat een hartstilstand krijgt.
    Het wachten is nu op een oproep van het UMCG. Ik hoop dat de kwaliteit van haar leven verbetert want momenteel is ze snel moe van een korte wandeling en zweet ze overmatig na inspanning.
    Ik hoop veel te kunnen lezen en leren van dit forum en het over te brengen aan mijn moeder. Zelf gaat ze niet achter de pc zitten en dingen opzoeken. Dat doe ik dan voor haar.

    Groetjes van een betrokken dochter 🙂

    #86332 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo betrokken dochter,

    Heel goed dat je uitpuzzelt wat er allemaal bij komt kijken bij het soort hartfalen dat jouw moeder heeft. Begrip voor het effect wat deze kwaal op iemand heeft tot alles wat met het ICD-kastje te maken heeft. Een arts kan dit niet allemaal in tien minuten uitleggen. Eerder dacht ik over mijn eigen hartfalen dat ik alleen maar te weinig lucht dus zuurstof in mijn bloed had. Dat valt flink tegen, alleen al het concentratievermogen en hoe je lichaam reageert op temperatuursverschillen.

    Ik hoop dat het ICD-kastje je moeder weer wat gezondheid terug kan geven.

    #86334 Reageer
    Marja G
    Deelnemer

    Hallo,
    Gelukkig kun je veel info van het internet afhalen, en wat fijn voor je moeder dat jij haar daarbij help.
    Of de kwaliteit van de conditie vooruit zal gaan is helemaal afhankelijk van de medicatie die ze gebruikt. Helaas heeft de ICD daar zelf geen invloed op, die verbetert niets aan de hartspier zelf..
    De ICD zal alleen ingrijpen bij een levensbedreigende hartritmestoornis door een elekrtische schok toe te dienen, waarna het hartritme normaliseert.
    Wil je meer over de ICD weten en lezen er is een speciaal magazine voor ICD dragers.
    Hoop dat je moeder een voorspoedig herstel mag hebben.
    vriendelijke groet Marja

    #86626 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo,
    Hoe is het nu met je moeder ik heb zelf nu twee weken een icd omdat mijn pompfunktie nog mag 20% was, de operatie is bij mij vies tegengevallen.maar heeft jou moeder nu haar icd gekregen en hoe heeft zei de operatie ervaren.groetjes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #86332 in Dochter van moeder met hartfalen stelt zich voor!
Je informatie: