default-header

De risico’s van langer achter de computer zitten…

Home Forums Bloedcirculatie De risico’s van langer achter de computer zitten…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78650 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    GENEVE – Mensen die zeer regelmatig langer dan vier uur in een vervoermiddel of achter hun pc zitten, lopen een drie keer zo hoog risico op het ontstaan van een bloedstolsel in een bloedvat. De schrijver dezes moet dus oppassen. “Bewegen is de beste remedie hiertegen”. Dit is de conclusie van trombosedeskundige F. Rosendaal uit een drie jaar geleden alweer verricht onderzoek door de WHO, de World Health Organization. Na de dood van een 28 jarige Engelse vrouw in 2000 is dit tromboseonderzoek verricht. De vrouw overleed aan de trombose die ze had opgelopen tijdens een lange vlucht van Australië naar Engeland. Volgens Rosendaal is het in één keer naar je vakantiebestemming rijden dan ook niet verstandig. Tussendoor bewegen is dus de beste medicijn. Als ik zoiets lees vraag ik mee a: hoe dan? Even onderweg uit het vliegtuig stappen? Waar? In de lucht? Bovendien blijkt uit dit onderzoek dat onze economie, die inmiddels toch helemaal gebukt gaat onder de microsoft-tirannie, een grote bedreiging voor de volksgezondheid is. Als je echt gezond wilt blijven en je bent kantoorwerker, denk dan eens na over de bijstand. Die is in elk geval gezonder……

    #81711 Reageer

    Het helpt natuurlijk al als je de printer niet vlak langs je bureau zet, zodat je regelmaat moet opstaan, of denk eens aan ordnerkasten die je in een andere kamer zet. Zo zijn er allerlei eenvoudige aanpassingen te realiseren waar door je niet constant hoeft te blijven zitten

    #81713 Reageer
    job pieter
    Gast

    Ook ik ben een persoontje die uren en uren achter zijn computer zit. (niet alleen voor hartgenoten hoor 😉 ) Maar toch ben ik niet echt een persoon die stil kan zitten. Ik heb vaak muziek aanstaan en onbewust begin ik dan al een beetje te bewegen. Ik drink veel koffie, dat leidt weer tot veel lopen. Koffie halen en naar de wc gaan 😎

    Altijd krijgen we uit allerlei kanten goede raad, je moet bewegen, gezond eten, dit en dat. We weten het intussen wel denken we dan. En nog steeds zijn we zo dat we er niks mee doen. Ik zou nu ook gewoon achter de computer vandaan kunnen stappen en de hond uit laten. Toch blijf ik hier in dit veel te hete hok zitten. Trappelend met mijn voetjes op de beat van de muziek. Lekker eigenwijs 😛 Maar Ik beweeg wel…

    En Henri, in een vliegtuig kan je genoeg bewegen hoor, bij opstijgen krijg je de geweldige Air-line homevideo met de flapperende voetjes. Elke 10 minuten ff waggelen. Of pak maar een plastic mes en loop daarmee naar de cockpit. Wedden dat je dan aan het bewegen komt! dat wordt rennen 😉 of stoeien met de stewardess…

    #81734 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Henri schrijft:
    [quote]GENEVE – Mensen die zeer regelmatig langer dan vier uur in een vervoermiddel of achter hun pc zitten, lopen een drie keer zo hoog risico op het ontstaan van een bloedstolsel in een bloedvat. [/quote]
    Gelukkig heb ik bloedverdunners. 😛

    Anders was ik in groot gevaar!! :ohmy:

    #81740 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik ben nog erg jong, ik zal het wel kunnen hebben :unsure:

    #81468 Reageer
    marcoajax
    Deelnemer

    Beste Arianne,

    Als je bedoeld dat je een onrustig gevoel op de borst krijgt, net alsof je ontzettend geschrokken bent voor iets, ja dat heb ik ook.

    Zodra ik dan mijn hartslag controleer is deze normaal, ik weet ook niet wat het is wel dat het niet echt een fijn gevoel is.

    mvg Marco

    #81469 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Ik heb een hele versnelde hartslag,vanuit hartritmisstoornis
    Alleen….
    Als ik het meet of word gemeten valt altijd mee,na dat ik heel druk ben van binnen.
    En pijn op me borst.

    Wat doe je er tegen Marco/of zeg jou cardioloog

    Bedankt voor je reactie
    Gr. Arianne

    #81470 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Arinne,

    Heb een klein berichtje in je inbox geplaatst.

    Cesarina

    #81471 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Kan het ook niet meer vinden in uitbox.. :confused:

    Als ik mij goed herinner ging het over je soms zo snelle hartslag.
    Slik jij bètablokkers? Deze tabletten zorgen ervoor dat je hartslag lager gaat worden.
    Bij mij helpt het meestal goed.

    Hartegroet
    Cesarina

    #81472 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Soms is het even lastig de juiste dosis in te stellen.
    Snap dat je voorzichtig bent en je liever even wacht.
    Had ook die instelling, maar uiteindelijk moest het toch.

    Groetjes
    Cesarina 🙁

    #81473 Reageer
    Henk/Huizen
    Deelnemer

    Hallo Arianne,

    Toen ik je bericht/vraag las kan ik mij nog herinneren dat ik ook bij de huisarts geweest ben om te laten onderzoeken waarom mijn hart zo te keer ging.
    Na een hartfilmpje bleek er ook niets aan de hand.
    Bij mij was het zo dat mijn hart er even mee stopte en vervolgens als een gek te keer ging.
    Het leek er op of de slagen die gemist werden weer snel ingehaald moesten worden, en dat was best een verontrustend gevoel.
    Maar ja er was niets aan de hand werd mij gezegd.
    Nu een jaar of 5 later heb ik aortaklepstenose, maar ik heb geen idee of dat toen daar van is gekomen.
    Ik slik nu metoprolol om de hartslag rustiger te krijgen en wacht op mijn oproep van het AMC.
    Misschien goed om te vragen aan de huisarts voor een verwijzing naar een cardioloog, dan weet je zeker dat er niets aan de hand is.

    Groet Henk…..

    #81474 Reageer
    hond
    Deelnemer

    arianne,weet je wat ik zou doen,ik zou een seconopinie aanvragen bij een andere cardioloog in een ander ziekenhuis,ik heb namelijk hetzelfde gehad,ik was ook altijd heel moe,maar ik had ook soms het gevoel of mijn hart er uitknapte,ik had het gevoel dat cardioloog dacht dat ik mij aanstelde,wel verschillende medicijnen gekregen,op een keer,kwam mijn psyatrische verpleegkundige bij mij thuis,komt geregeld hoor,zij rade mij aan om een seconopinie aan te vragen in een ander ziekenhuis,ik ben toen naar zwolle gestuurd,deze cardioloog begreep mij volkomen,zelfde week nog een mri schan gehad en wat bleek mijn pomppunctie werkte maar 20%,dat is dus heel weinig dat wist ik toch niet,paar weken later icd gekregen,maar wat ben ik blij dat ik die heb in het begin niet toen vond ik het vreselijk,maar nu wel als mijn hart voelt net of het op hol slaat regelt de icd dit weer,ben laatst voor controle geweest en de icd werkte perfect heb niet gevraagd hoe vaak hij is aangeslagen,want daar wordt je alleen maar onrustig van,en mijn hartritmismestoornissen waren erger geworden,dus ik raad je aan denk niet dat je zeurt maar zoek het a.b hogerop ga naar een ander ziekenhuis,want als ik dit zo van je hoor stel je je niet aan. veel sterkte.groetjes gera strokap

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #81734 in De risico’s van langer achter de computer zitten…
Je informatie: