default-header

De leugen over de statines lipitor

Home Forums De jongere hartpatiënt De leugen over de statines lipitor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80572 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Waarom liegen ze toch over Lipitor?
    Eerst zou het niet meer bestaan dan is het in Nederland niet meer te krijgen!
    En toen was het er weer maar onder een andere naam!
    En DAT is de leugen!
    Het heet nu atorvastatine . Ja dat zit ook in lipitor!
    Mij vertelden ze toen ik zei dat ik lipitor zou krijgen dat dit uit dezelfde fabriek komt en precies hetzelfde middel is. Klopt dus niks van!
    Na een lange discussie uiteindelijk toch lipitor voor mij besteld en ik heb ze vergeleken en het is verre van hetzelfde. Er zitten hele andere stoffen in!!!! Ik lees op internet al heel lang de discussie hierover dat iedereen wordt voorgelogen hierover. Ik moet bijbetalen voor lipitor maar voor de zogenaamde zelfde pil die alleen anders heet niet! Bah wordt zo moe van dat gedoe.

    #93178 Reageer
    Inke
    Gast

    Cis dat zijn toch cholestorolverlagers ? Meen dat ik er nog niet zo lang geleden over gelezen heb maar weet niet meer exact wat het was. Door medicijnen gaat je geheugen achteruit zul jij ook wel hebben.
    Heb het net nagekeken maar heeft in principe dezelfde hoofdbestand delen als Atorvastatine Waarom wil je geen Atorvastine ? Ik gebruik het al meer dan een jaar zonder bijverschijnselen.

    #93179 Reageer
    Cls
    Gast

    Ik heb ze allemaal gehad en kan nergens tegen. Mijn internist heeft de lipitor voorgeschreven maar ze proberen je altijd eerst een ander te geven. De goedkopere versie. Als je goed kijkt zie je dat er heel veel andere stoffen inzitten. Heel veel mensen die vroeger lipitor hebben gehad hebben met de neppert ineens heel veel klachten. Ik heb de ” neppert” al gehad en na 1 tablet was het al weer mis. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat want ik heb net de lipitor ingenomen. Laatste kans voor mij want hierna wil de arts mij injecties geven van een nieuw medicijn waar nog niks over bekent is wat het op lange termijn met je doet dus daar wordt ik niet blij van!

    #93180 Reageer
    Inke
    Gast

    Oke. Hoop dat de lipitor je helpt . Succes en slaap ze.

    #93194 Reageer
    Cls
    Gast

    Lipitor nu gebruikt en het gaat aardig goed ni hopen dat t zo blijft! Voor mij wel bewezen dat atorvastatine de zogenaamde dus niet hetzelfde is!

    #93195 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    @ Cls
    De hulpstoffen van Lipitor en de generieke medicijnen van bv. Ranbaxy en andere merken zijn erg verschillend. Ik dacht dat ik het hiernavolgende draadje de hulpstoffen van Ranbaxy en Teva had opgeschreven:

    http://www.hartpatienten.nl/forum-sp-1382850546/72-medicijnen/15911-atorvastatine-teva-20-mg-met-atorvastatine-van-ranbaxy

    Lipitor is/was niet duurder dan de generieke medicijnen, zelfs goedkoper toen ik navraag bij de apotheek deed. Hoe ’t nu is weet ik niet. Ik krijg nog steeds Lipitor en hoef niets bij te betalen.

    Veel lichamelijke klachten van atorvastatine, maar ook veel klachten van mensen die eerst Lipitor kregen voorgeschreven en min of meer klachtenvrij waren, maar door het generieke medicijn klachten kregen.

    https://www.mijnmedicijn.nl/cholesterol/atorvastatine

    Verschil is er dus wel degelijk. Ik hoop dat U van Lipitor minder last heeft. Het middel moet niet erger worden dan de kwaal. Gelukkig kan ik er al haast 20 jaar redelijk mee overweg, maar ken van mezelf ook de bijwerkingen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93179 in De leugen over de statines lipitor
Je informatie: