default-header

De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

Home Forums Angina pectoris De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 239)
  • Auteur
    Berichten
  • #89576 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Goedenmorgen Lydia, goed dat je het gemeld hebt bij het steunpunt, ze gaan daar goed met je klachten om, ik had ook wat gemeld maar ik wil het niet meer oprakelen met dat ziekenhuis, is mij te emotioneel dus heb met die letselschadeadvocaat afgesproken dat we stoppen. Ik ben bang dat ik daar weer een infarct van krijg.
    Kijken ze niet meer naar die stent bij jou, kan toch weer dicht gaan zitten of kan de huisarts daar naar kijken ? Ik hoor van iedereen dat ze na 1 of 2 jaar niet meer terughoeven naar de cardioloog en dat de Plavix al na een jaar stopt. De Plavix had ik al verteld maar ik ben benieuwd hoelang ik weg mag blijven. Al is me wel verteld dat ze bang zijn voor de stent omdat die op zo’n rotplek zit en alles daarna mis is gegaan.
    Ik ga wel tussentijds naar de huisarts voor de bloeddruk, om de 4 mnd ongeveer.
    Maar voor mij schiet het ook op gelukkig, 12 april is het zo. Eerst mooi weer !!
    Hartegroet. van Jany.

    #89593 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Lydia, hoe is het met je ? Je moest immers 4 april naar de longarts ? en ben je bezig voor een second opinion ? Er is hier met mij weer wat gebeurd en ik heb een aantal dagen niet op het forum gekeken. Ik ben nogal gevallen en was bang voor een gebroken heup, viel mee maar de hele boel is zwaar gekneusd en ik kan amper lopen. En we gaan volgende week een puppie halen op Schiphol dus ik heb wat om naar uit te kijken. Ik ben wel gespannnen momenteel want vrijdag moet ik naar de cardioloog, ben benieuwd, heb een aantal keer weer een nitro-puf moeten nemen.
    Ik wacht af hoe het met jou is, groet Jany

    #89594 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hallo,

    Dank je wel voor je berichtje, lief dat je er aan hebt gedacht.
    Nee het gaat nog niet echt lekker maar iklaat me niet klein krijgen, ik probeer zoveelmogelijk dingen te doen, als ikmaar niet hoef te bukken want als ik dan ga staan heb ik het heel erg benauwd.
    Ik moet ook echt pas op de plaats maken hoor dus rustig aan doen enz.
    Maar ik blijf niet meer binnen zitten.
    Als ik weg ben en het gaat niet meer, nou dan gaan we naar huis.
    De longarts is een hele aardige man waar we een goed gesprek mee hebben gehad. Ik moest gelijk bloed laten prikken echt voor zoveel dingen, en a.s maandag krijg ik een longfunctie onderzoek ( en niet zo éémn die mijn huisarts zei van ergens op blazen of de balletjes omhoog komen, en er verder geen onderzoeken gedaan zouden worden dat wist hij heel zeker) nou dit onderzoek duurt al anderhalf uur. Ook wacht ik nog op een avond en nacht opnamen om te kijken voor slaapapneu.
    Volgende week donderdag krijg ik de uitslag.
    Afwachten dus maar!!

    Jeetje joh dat valt ook niet mee dat alles is gekneusd.
    en je haast niet kan lopen, bah vervelende dingen,hoor.
    WE horen hoe het a,s vrijdag is gegaan bij de cardioloog?
    Sterkte en maak je niet druk alleen daarvan krijg je het al aan je hart!
    Je moet stress vermijden . :unsure:

    #89625 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Corrie/Lydia, ik heb ook de uitslag van afgelopen vrijdag, de echo was goed en ecg ook, bloed was niet goed, cholesterol bleek veel te hoog, maar weer een andere pil erbij dan.
    Maar ondanks de klachten van de angina was er geen reden tot ongerustheid.
    Mag 1 jaar wegblijven en dan de fietstest, haha ik kan niet fietsen door de arthrofibrose in mijn knieen, maar daar verzinnen we dan wel wat anders op.
    Maar het viel alles mee gelukkig, en de ademnood, ik zal moeten leren wat langzamer aan te doen, door mijn loopbeperking kan ik geen conditie opbouwen dus ja….
    Wat je schrijft dat je nooit een cardioloog zelf ziet, in het ziekenhuis waar ik ben wordt je gehaald door de cardioloog, is maar klein ziekenhuis met korte wachttijden, 12 uur is 12 uur, nou ja mag eens 10 min. uitlopen.
    Veel sterkte verder en hartelijke groet Jany (Vardo)

    #89626 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jany,

    Is het misschien een idee om te zwemmen om je conditie te verbeteren?

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89629 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Annemarie, jammer genoeg mag ik niet zwemmen van de fysio,een keertje kan geen kwaad, zou inderdaad goed voor de conditie zijn, maar ik loop nu extra moeilijk omdat ik gevallen ben, anders gaat het zonder krukken maar omdat ik zo moeilijk loop ( in allebei de knieen arthrofibrose) mag ik ook maar korte stukjes lopen.Ook ivm de pijn. Dus ben benieuwd hoe ze dan de inspanningstest doen, in het ziekenhuis waar ik ben is er geen loopband, maar ik mag een jaar lang wegblijven dus maak me er nog niet veel zorgen om.
    De pufjes gebruik ik toch als het nodig is want de druk op de borst is er bij inspanning en stress nog steeds. Maar verder ben ik een trouwe medicijngebruiker en hou me aan het dieet dus ik heb goede hoop dat het goed blijft gaan met mijn hart.
    Gr. Jany

    #89630 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Dat is inderdaad heel jammer. Gelukkig heb je een goede uitslag van ecg en echo gehad.
    Ik hoop dat je snel weer een klein beetje mobiel wordt.

    Hartegroet,
    Annemarie

    P.s wij hebben eerder contact gehad, ik postte toen onder de naam ‘Hartendief’ 😉

    #89636 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Dat is heel goed nieuws joh.
    Ja oke te hoog cholesterol wie heeft dat tegenwoordig niet?
    Ik heb daar al jaren pillen voor en dat gaat hartstikke goed .

    Ik weet trouwens wel hoe ze die inspanningstest doen hoor heb ik in februari nog gehad .
    Ik kon die draai met die trappers niet maken omdat ik 2 knieprotheses heb.
    Dus dan spuiten ze gewoon iets in je aderen om je hartslag omhoog te brengen.

    Ik bedoelde met dat je nooit een cardiollog ziet bij ons. Toen ik op de nucleare afdeling was waar alles fout ging kwam geen cardioloog bij kijken toen alles op hol sloeg in mijn lijf. Ook niet toen ik daarna op de hartbewaking ben opgenomen voor 6 uur.

    Toen ik met spoed ben opgenomen op 25 februari heb ik geen cardioloog gezien ook niet op de afdeling alleen arts asistentes.
    Het dotteren is gelukkig wel gedaan door een cardioloog ook al moest er een hartchirurg bij komen om zijn goedkeuring te geven, na het dotteren en het was dus niet goed dus moest ie er nog even tegen aan.
    Ik heb pas een cardioloog gezien toen ik na een paar weken voor controle moest komen, en die cardioloog kwam mij ook persoonlijk halen.
    verder nee geen cardioloog gezien.

    Groetjes Lydia

    #89638 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Annemarie, je hebt helemaal gelijk dat we in eerder contact hadden, moest even verzinnen, mijn geheugen wordt wat minder, de leeftijd he ? Maar hoe is het met jou ?
    Hoe het met mij gaat weet je nu, ietsje beter dan 2 jaar geleden. Heb ondertussen wel weer eea gehad, medicijnkuur ziekte van Lyme die dus niets geholpen heeft wat betreft de vermoeidheid, afgelopen sept. de 2e nieuwe knie die ook verstijfd is, loop nog steeds erbarmelijk, de pijn is alleen wat minder. Voor de 2e keer oma geworden, leuk ! en een hondje in laten slapen een jaar geleden, veel trubbels gehad met mijn werk, ben nu 100% afgekeurd maar moet binnenkort herkeurd worden. Maar we gaan vrijdag een puppie halen uit Spanje, moeten we op Schiphol halen, kijken hier erg naar uit, we hebben nu nog een dove/blinde Jack Russel van 14, dus zijn erg benieuwd, is een kleinblijvertje, een grote trekt me zo over de straat. Dus de klachten na het dotteren vallen in het niets bij het lopen, zijn alleen wel erg belangrijk !
    Ik hoor graag hoe het met jou gaat, groetjes Jany.

    #89639 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Lydia, kan jij met de protheses je knieen wel goed buigen ? Mijn ene is verstijfd door het liggen toen ik in slaap gehouden werd , 6 dagen en de andere heeft veel littekenweefsel, arthrofibrose. Ik kan met moeite lopen. Maar ik wil wel wat meer weten van die test waar ze je in de aderen inspuiten, is dat dan echt een vervanging van de inspanningsfietstest ?
    ik heb de nieuwe cholesterolpillen wezen halen, wat een joekels. Heb jij trouwens veel medicijnen en ook een dieet ? ik moet zout en vetarm en heb nog 7 pillen voor mijn hart en dan nog een maagbeschermer. Al nieuws wanneer je voor een second opinion gaat ?
    Ik heb vandaag veel last van het weer, steeds een drukkend gevoel en loop weer naar adem te snakken als ik wat doe. Zal nu wel in het weer zitten.
    Hartelijke gr. Jany

    #89640 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hoi Jany,

    Ja ik kan perfect lopen met die knieprotheses . Gelukkig wel.
    Heb ook totaal geen pijn meer.
    Had het jaren eerder moeten laten doen, maar ja toen was ik nog te jong.

    Ik heb wel medicijnen voor mijn hart maar niet zoveel hoor.
    En ook de bloedverdunners en de plavix en die voor een jaar.
    Verder slik wel veel andere pillen en ook idd maagbeschermers.
    Ja die cholesterolpillen zijn best groot, maar ik heb er geen moeite mee om medicijnen te slikken.
    Maar ik heb geen dieet. Ja mijn man en ik zijn wel op “dieet” al hoewel het geen dieet is ,en wij heerlijk eten hoor , we willen/moeten een aantal kilo,s afvallen.
    Ik ben nu 15 kilo kwijt en mijn man 10 kilo, dus dat gaat best lekke, . ook al val ik nu niet meer af omdat het met mijn gezondheid helemaal niet goed gaat.
    We blijven doorgaan en zien wel hoe het verder zal gaan.
    Ik schrijf weinig over mijn gezondheid , omdat ik niet wil klagen en zeuren.
    Ik hou het gewoon binnenshuis.

    Ja idd wat ze inspuiten is een vervanger om je hartslag omhoog te brengen dit krijg je in je arm. Is helemaal niet erg hoor.
    Hoef je ook niet tegen op te zien.

    Ik moet morgen naar de longarts voor de uitslag en met hem gaan we gelijk bespreken voor een second opinion.
    Groetjes Lydia

    #89645 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Donderdag moest ik voor de uitslagen naar de Longarts
    Hij begon gelijk al dat ik niet meer naar huis mocht en werd opgenomen voor een ct scan van mijn longen op verdenking van Longembolien.
    Ze zijn direct gestart met de behandeling voor Longembolie. Gistermiddag om half 4 de scan gehad , maar……………….. geen longembolie te zien. maar mijn bloed waarde was niet goed vandaar dat ik ben opgenomen.
    Gisteravond was ik weer thuis.
    In afwachting van het telefoontje van de Longarts die mij gaat bellen voor verdere stappen. De zaal arts vertelde gisteren na de scan dat het ook heel goed met mijn hart te maken kan hebben.
    Maar de cardioloog had 19 maart gezegd dat dit allemaal in orde was na het dotteren, ja zei de arts gisteren maar er zijn meerdere dingen bij het hart als alleen uw hartslagader.
    Nou daar voor gaan we dan naar het LUMC.
    Hebben wij besloten.
    Dit in het heel kort.

    Groetjes en heel fijn wekkend allemaal

    #89646 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Lydia,

    je hebt weer heftige dagen achter de rug.

    Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89647 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Zeer heftige dagen Annemarie,
    En ik loop nu te hoesten als een gek.
    En dat is er niet lekker bij,hoor.

    We wachten maar weer af. En gaan verder waar we gebleven waren.

    Fijn wekend groetjes Lydia
    Wat nog wel even lachen is….. Ik ben 15 kilo afgevallen omdat mijn man en ik aan het lijnen zijn en we eten heel erg gezond en variabel.

    Vroegen ze donderdag in het ziekenhuis of ik was afgevallen ja 15 kilo maar daar hebben we zelf hard voor gewerkt hoor.
    Gistermorgen staat de voedingassistente voor mijn bed met een flesje nutridrank met aardbeien, ik vroeg waar dit voor was helemaal verbaasd.
    Dat is om aan te sterken…aansterken????? ja omdat u zoveel bent afgevallen hahahahah ja joh maar ik ben bedoeld afgevallen had dr collega opgeschreven onbedoeld tja.
    Daar moesten we wel om lachen hoor.!

    #89648 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    eindelijk gebeurd er wat.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 239)
Reageer op: Reactie #89630 in De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!
Je informatie: