default-header

De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

Home Forums Angina pectoris De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 239)
  • Auteur
    Berichten
  • #89491 Reageer
    Marja57
    Deelnemer

    Hoe herkenbaar, hier nog een en je wordt niet serieus genomen, ook niet door de diëtiste.

    #89493 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Mijn man en ik hebben gistermiddag een gesprek gehad met de huisarts. En die begrijpt ook dat wij evt naar een ander ziekenhuis willen. Maar morgen eerst toch ( uiteraard) eerst de hartecho en a.s dinsdag de uitslag daarvan. Mijn huisarts vroeg gisteren of ik nog wel vertrouwen heb in mijn lichaam door wat er na het dotteren is gebeurd en wat er daarvoor aan de hand was met heel veel vocht vasthouden. in een dag kan ik rustig 2 tot 3 kilo aankomen. Ik heb nagedacht over zijn vraag, maar na vannacht zeg ik ik heb inderdaad geen vertrouwen meer in mijn lichaam het laat mij in de steek. Ik kan niet op mijn rechter of linkerzij liggen op mijn rug is ook heel moeilijk ik ben dan heel kortademig. Ik heb net de huisarts gebeld en verteld tegen zijn ass, vertel maar aan de dokter dat ik idd mijn vertrouwen in mijn lijf kwijt ben.

    Maar herkennen jullie deze klachten??
    Dat je wakker wordt en naar adem snakt? en dan niet op je zij of rug kunt liggen?

    Warme groet,

    #89494 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Heb je er ook copd bij?

    #89495 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Nee helemaal niet. Ik heb ook geen last van mijn longen. Heb ik ook nooit gehad.

    #89497 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Schoot me zo te binnen ik heb nl ook copd erbij en ademnood bij inspanning en als ik op bed ga liggen dan duurt het 10 minuten voordat de ademhaling gestabiliseerd is.

    Dan het volgende eens lezen:
    symptomen van acute vocht achter de longen

    Als u een van deze symptomen meemaakt, bel 112 of uw arts meteen. Acute vocht achter de longen kan fataal zijn als het niet wordt behandeld.

    Extreme kortademigheid of ademhalingsmoeilijkheden, die verergert bij het liggen
    Een gevoel van verstikking of verdrinking
    Piepende ademhaling of ademnood
    Angst, rusteloosheid of een gevoel van angst
    Een hoest waarbij schuimig slijm opkomt, eventueel gekleurd met bloed.
    Overmatig zweten
    Bleke huid
    Pijn op de borst, als de longoedeem wordt veroorzaakt door hart-en vaatziekten
    Een snelle, onregelmatige hartslag (hartkloppingen)

    Chronische vocht achter de longen symptomen

    Kortademigheid (wordt erger dan normaal bij lichamelijke inspanning.
    Moeite met ademhalen bij inspanning, erger bij het plat liggen, in tegenstelling tot zitten.
    Piepende ademhaling.
    Wakker worden ‘s nachts door moeite met ademhaling dat wordt verlicht door rechtop te zitten.
    Snelle gewichtstoename als vocht achter de longen ontwikkelt als gevolg van congestief hartfalen, een aandoening waarbij uw hart pompt te weinig bloed naar uw lichaam pompt. De gewichtstoename is van ophoping van vocht in het lichaam, vooral in de benen.
    Zwelling in de benen en enkels.
    Verlies van eetlust.
    Vermoeidheid.

    #89498 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hoi,
    Ne Jacob. Ik hoest niet totaal niet.
    Ja heel af en toe een beetje droge hoest.
    Ik heb wel soms heftige pijn op mijn borst die duurt niet lang maar is er wel regelmatig, dan moet ik ook even sprayen met nitro spray, dan zakt het wel weer weg.
    Ik ben wel heel erg kortademig bij inspanning, praten lopen, enz.
    Maar ik krijg vandaag de echo dus we wachten maar even af wat daar uit gaat komen.
    Ik heb wel contact met mijn huisarts.

    #89500 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Succes

    #89501 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Corry, ik ben heel benieuwd naar je echo, het zou bijna moijn verhaal kunnen zijn.
    Ik zit niet zo vaak meer op deze site vandaar dat ik ook niet meer alles bijhoud.
    Ik ben maart 2011 gedotterd, stent in hoofdstam en hierna ee half jaar best flink klachten gehad.
    Nu 2 jaar later, nog steeds af en toe dat gehoest, en gauw moe, ik loop erg slecht dus komt heel misschien daar van, maar ik ben als ik op visiste ga na een uur of 2 al zo moe.
    Heb ook af en toe n og zo’n pijn van de angina en na het pufje gaat het wel weer.
    Maar die moeheid, ik heb er al veel aan gedokterd maar dat wil niet over gaan, af en toe als ik de trap op loop of na het douchen heb ik er al last van.
    Ik moet 12 april voor een echo en ben dus ook erg benieuwd. Vorig jaar nog gecatheteriseerd en alles was goed. Maar die moeheid….
    Ik ben erg benieuwd naar jou uitslag. (Ik ben 58 jaar)

    #89502 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Corry, ik ben heel benieuwd naar je echo, het zou bijna moijn verhaal kunnen zijn.
    Ik zit niet zo vaak meer op deze site vandaar dat ik ook niet meer alles bijhoud.
    Ik ben maart 2011 gedotterd, stent in hoofdstam en hierna ee half jaar best flink klachten gehad.
    Nu 2 jaar later, nog steeds af en toe dat gehoest, en gauw moe, ik loop erg slecht dus komt heel misschien daar van, maar ik ben als ik op visiste ga na een uur of 2 al zo moe.
    Heb ook af en toe n og zo’n pijn van de angina en na het pufje gaat het wel weer.
    Maar die moeheid, ik heb er al veel aan gedokterd maar dat wil niet over gaan, af en toe als ik de trap op loop of na het douchen heb ik er al last van.
    Ik moet 12 april voor een echo en ben dus ook erg benieuwd. Vorig jaar nog gecatheteriseerd en alles was goed. Maar die moeheid….
    Ik ben erg benieuwd naar jou uitslag. (Ik ben 58 jaar)

    #89503 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Dank je Jacob.
    Ik moet om half 5.

    Zit de uren te tellen.

    #89504 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik zal het gelijk laten weten,als ik terug ben vanmiddag. Ook al zijn ik dan nog heel weinig weten. De uitslag krijg ik pas a.s dinsdag.

    #89511 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Hallo vardo,

    Ik krijg morgen de uitslag. En zit echt de uren te tellen.
    Alleen van het ziekenhuis waar ik in behandeling ben , word ik niet echt vrolijk hoor.
    Het is steeds in het nieuws. Zelf kan ik er ook een boek over schrijven.
    Over de hele slechte communicatie.
    Vanmorgen werd dit ook nog eens bevestigd is het nieuws.

    Morgen heb ik de uitslag dus ben zeer benieuwd.

    Groetjes en vooral heel veel sterkte!

    #89517 Reageer
    Corrie 50
    Deelnemer

    Ik heb gisteren de uitslag gekregen van de hartscan.
    Mijn hart is gelukkig goed. Het dotteren heeft dus wat dat betreft wel goed gedaan!
    Alleen ook mijn klachten blijven, en niet zo,n klein beetje ook.
    Ik kan haast niets meer, ben erg kortademig kan soms praten en soms kost het mij grote moeite , ook de pijn op mijn borst blijft.Ik probeer wel steeds iets te doen, maar het lukt gewoon niet, ik voel me gewoon erg beroerd hierdoor.Het lijkt soms of mijn hart in mijn keel zit zo te keer gaat het dan.
    Maar de hartecho was niets op te zien.
    Mijn bloeddruk was 89/59 niet erg hoog dus.
    De Cardiloloog heeft mij nu doorverwezen naar de Longarts.
    Daar kan ik 4 april terecht dus nog even doorzetten. Ook al kost me dat wel eens moeite hoor.
    Gelukkig kan ik daar 4 april al terecht.
    Er wordt een o.a een pulmonale screening aangevraagd , weet iemand wat dat is?

    Warme groet.

    #89518 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Corrie, gelukkig dat het met je hart goed is. Maar heb jij geen last meer van druk op de borst ? Ik af en toe, als ik me druk maak bv. En het weer, dan is het ook erger met de ademhaling en druk op mijn borst. Maar over de longen, wat die test is weet ik niet, ik heb wel een longfunctietest gehad en heb een lichte vorm van astma. En vermoedelijk komt dat door de medicijnen voor mijn hart. Staat ook in sommige bijsluiters die ik ooit las, nu niet meer hoor daar wordt je ook ziek van. Voor die astma heb ik Symbicort inhaler en Sabutamol inhaler, kan er ook nog wel bij maar ik merk het als ik het niet gebruik, wordt af en toe al moe van die medicijndoos.
    Gelukkig voor je schiet 4 april al op, we zijn eerst nog jarig ook, groetjes Jany.

    #89519 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Wat is Pulmonale hyptertensie
    Pulmonale hypertensie (PH) wil zeggen dat de bloeddruk in de longslagader te hoog is.
    PH is een ernstige aandoening met symptomen die het dagelijks functioneren fors
    belemmert. Het is van belang om de tijd tussen klacht en diagnose zo kort mogelijk te
    houden om zo de kansen voor behoud of verbetering van kwaliteit van leven te vergroten.

    De screening kan dus van alles zijn van een echo tot mri of een longfunctietest.

    Waarom natrium en vochtbeperking?
    Bij PH is de bloeddruk in bepaalde bloedvaten verhoogd. Dit heeft
    gevolgen voor de werking van het hart. Het hart pomp het bloed (vocht)
    rond in het lichaam. Het hart doet dat het liefst zo efficiënt mogelijk.
    Bij teveel vocht moet het hart harder werken. Al het vocht wat te veel in
    de bloedbaan zit wordt daarom afgegeven. Dit vocht blijft dan
    bijvoorbeeld achter in uw benen of buik. Zout uit de voeding en
    vocht
    spelen hierbij een rol. Aan alle patiënten met pulmonale hypertensie
    wordt geadviseerd om zoutarm te eten. Als u vocht vasthoudt of al
    plaspillen gebruikt kan het zijn dat uw arts u nog strengere regels
    meegeeft.

    Zoals je ziet is het vocht vasthouden dus wel een ernstig symptoom van deze aandoening.

    Tja nou weer waaaachten.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 239)
Reageer op: Reactie #89497 in De klachten die er nog steeds zijn na het dotteren!
Je informatie: