default-header

CRTD en othopedische operatie

Home Forums Andere aandoeningen, kwalen en ziekten CRTD en othopedische operatie

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Hartgenoten.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80656 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

     

    Ik ben een vrouw van  45 jaar en heb vier maanden geleden een complexe breuk opgelopen aan mijn kuitbeen en enkel (die ontwricht was en een viertal fragmentarische breuken had + kuitbeen gebroken). (domme val in de tuin door een duwtje van onze speelse hond op een ijsplek)

    Sinds 2012 heb ik wegens een aangeboren hartafwijking een CRTD (pacemaker en defibrillator). Het op punt stellen van de CRTD was een hele klus en pas nu gaat het redelijk goed. (ik heb nog een herpositionering van een van de laeds en een ablatie achter de rug in 2014 en vele bijstellingen aan de pacemaker). Intussen ben ik volledig afhankelijk van de pacemaker (geen eigen hartritme meer).

    Bij de spoedoperatie aan mijn been/enkel in december kreeg ik een epidurale verdoving en werden er 4 pinnen, schroeven en een grote plaat aangebracht. Nu moeten de schroeven en pinnen worden verwijderd en wordt door het ziekenhuis plots gezegd dat er een magneet op mijn CRTD zal worden geplaatst (in verband met coagulatie tijdens de operatie aan mijn enkel) en dat nadien de ICD zal worden getest.

    ik maak me nu grote zorgen, omdat ik geopereerd wordt in een ziekenhuis waar geen cardio elekrofysioloog aanwezig is. ik ben vooral bang dat er geknoeid wordt aan de instellingen en dat ik dan weer maanden "out" ben.

    heeft iemand hier ervaring mee en wat is wijsheid?

     

    alvast dank

     

    Aline

     

     

    #93585 Reageer
    charlot
    Deelnemer

    Ik had vorig jaar ook zo'n akkefietje. Orthopeed zegt: MRI-scam maken. Ik zeg: kanniet, want ik heb pacemaker. Na heeeeel veel gedoe, heen en weer gebel tussen radiologie, mijn eigen cardioloog ( in ander ziekenhuis) en 6 weken verder werd eindeijk vastgesteld dat de MRI maar beter kan worden overgeslagen. Dan toch maar gewoon rontgenfoto's. Noch de rontgenafdeling, noch de orthopeed, noch de neuroloog wist waar ze het over hadden. 

    Ze hebben het nu wel met hoofdletters in mijn dossier opgenomen, blijkbaar, want bij vorige cardioversie kreeg ik spntaan van een cardioloog die er niks mee te maken heeft gehad een college MRI + pacemaker. Kwam zeker doordat ik tegenwoordig over alle een officiele klacht indien, dan gebeurt er tenminste wat.

    Never ever dit soort procedures laten doen zonder dat er een pacemakerdeskundige bij AANWEZIG is. Zegt mijn eigen cardioloog.

    Als je het niet zelf eerst onderzoekt, ben je aan de .. overgeleverd.

    #93593 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    U zou kunnen overwegen om de pinnen etc. te laten verwijderen in een ziekenhuis waar wel de nodige know-how aanwezig is. Persoonlijk zou ik dat ook een prettiger idee vinden.

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #93585 in CRTD en othopedische operatie
Je informatie: