default-header

cholesterolverlagende medicijnen

Home Forums Medicijnen cholesterolverlagende medicijnen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #79493 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo

    ik ben fatna en nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe het werkt

    ik heb in september een hartinfarct en 4 dagen daarna een herseninfarct gehad
    ik had een cholesterol van 6.5 en toen hebben ze me simvastatine gegeven
    tot 2 weken geleden heb ik die gebruikt maar ik kreeg er zo’n verschrikkelijke spierpijn
    in mijn armen en handen van dat ik aan de huisarts gevraagd heb of er geen ander medicijn
    was

    hij heeft me toen pravastatine gegeven maar ook van dit middel krijg ik spierpijn en andere
    bijwerkingen zoals duizeligheid en hartkloppingen
    ik vertelde hem dat ik net zo goed kon stoppen maar hij zei dat dat geen optie was

    heeft iemand hier ervaring mee en is er iemand die een cholesterolverlager gebruikt waar
    hij/zij goede ervaringen mee heeft?

    groetjes

    fatna

    #86535 Reageer
    har tortike
    Deelnemer

    Ik gebruikte beide medicijnen ook, na elkaar, Bij mij had het effect alsof ik leefde met een zware deken over mij heen, kriebelige keel en hoesterig, en af en toe een beetje spierpijn. Ik gebruik nu atorvastatina. Is veel beter. Nadeel is dat je voor het bestellen van deze pil elke keer toestemming moet halen bij de cardioloog, omdat de pil duurder is. Succes met de zoektocht. Blijf zoeken tot je iets hebt dat de minste bijwerking heeft. En: ga of blijf ook intensief sporten, eventueel met aangepaste schema’s. Dat heeft me echt enorm geholpen.

    #86536 Reageer
    fatna
    Deelnemer

    bedankt voor de tip!

    volgende week vrijdag moet ik toevallig naar de cardioloog
    ik zal vragen hoe hij erover denkt en hem voorstellen of dit medicijn kan gaan proberen

    groetjes

    fatna

    #86538 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    iedereen reageert toch ander he heb nog nooit geen spierpijn gehad

    #86539 Reageer
    fatna
    Deelnemer

    welke medicijnen gebruik je dan?

    #86540 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    simvastatine

    #86541 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    simvastatine alweer 4 jaar nadat ik op mijn 42e een accute hartinfarct heb gehad
    gaat het met jou (u ) alweer beter? ik vond het een grote inpact hebben op mijn leven niet alleen lichamelijk maar vooral ook in je hoofd hoe is het jou vergaan
    als je het niet kwijt wilt hoef je het niet te vertellen hoor
    vr gr levina

    #86543 Reageer
    marjon
    Deelnemer

    Hoi Hartorike,

    Kun je mij aub vertellen hoe jij weer aan het sporten bent gegaan? Ik heb zelf 3 weken terug een hartinfarctje gehad en heb nu na inspanning (niet tijdens tot nu toe, alleen bij kou/ als ik buiten kom) krampjes en zo rond mijn hart. Daarom ben ik bang om te bewegen en/of te sporten. Maar ik weet dat ik me veel beter voel als ik fysiek weer wat ga doen, maar hoe moet dat nou? Hoe heb jij dat gedaan? Zou je me daarover kunnen/willen vertellen/schrijven? alvast dank en groeten
    Marjon

    #86553 Reageer
    fhien
    Deelnemer

    ik heb contact op genomen met mijn cardioloog
    om te vragen wat zij er van vond
    na een rekensommetje hoe je de fietstestgedaan heeft en de medicijnen die je gebruikt kreeg ik een advies voor de sportschool om mijn hartslag niet hoger te laten komen dan 130 daar stonden al de toestellen op afgestemd
    bij hartslag 120 gaan ze dan van zelf iets minder zwaar
    later werd er een medicijn gehalveerd toen mocht ik tot 180 slagen per minuut
    ik zou het zeken overleggen en eerlijk zijn op de sportschool
    nu ga ik liever stevig wandelen lekker frisse lucht de wind langs mijn hoofd daar knap ik meer van op als je het saai vind in begin zoals ik neem dan lekkker een muziekje mee
    of mini radiootje das heerlijk

    #86554 Reageer
    Marylinn
    Deelnemer

    Dag Fatna,

    Welkom van bij de club, ja je cholesterol verlagende middelen, de middelen die jij noemt had ik ook heel veel last van was het geen spierpijn dan was het duizeligheid, nu heb ik weer lipitor 40 en niets geen bijwerkingen meer. voor overdag slik ik modalim, die breekt de vetten overdag merendeels af. Het werkt fantastisch. Ze hadden bij mij de lipitor vervangen voor avast, daar kreeg ik die bijwerkingen van, nu weer lipitor en het gaat prima. Dusdanig dat ik nog maar eens per jaar gecontroleerd hoef te worden. Dus ik zou je aanraden om die middelen te vragen. Wellicht heb je daar mee baat mee. Verder natuurlijk sterkte en ja een hartaanval is niet niks, ook dat kost tijd. Maar je komt er vast wel.

    Sterkte en liefs van Marylinn

    #86555 Reageer
    boef
    Deelnemer

    Ik had ook zo’n last van spierpijnen.’s Morgens vooral nog in bed in mijn schouders.
    Eerst atorvastine toen simvastatine. Daarna begonnen met cresor 5 mg. Dat ging redelijk goed. Na een paar weken 10 mg geprobeerd. Terug naar 5 mg want ik kreeg toch weer een beetje klachten.
    Nu na ongeveer een half jaar weer opgebouwd naar 10 mg en de klachten bleven weg.
    Schijnbaar is mijn lichaam hier langzaamaan aan gewend.

    groetjes

    #86556 Reageer
    boef
    Deelnemer

    In mijn reactie van zojuist staat een fout. I.p.v. cresor moet het het cholesterolverlagende
    medicijn crestor zijn.

    groetjes,

    #86558 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb ook slechte ervaringen met Simvastatine en heb van de cardioloog Crestor gekregen en ik moet zeggen, deze werkt toppie en heb nergens last van :laugh:

    #86561 Reageer
    fatna
    Deelnemer

    bedankt voor alle tips die ik heb gekregen
    helaas heeft de assistente van mijn cardioloog vandaag gebeld en is mijn afspraak
    verzet naar vrijdag over 2 weken omdat hij ziek is
    ik zal voorlopig nog 2 weken door moeten gaan met de pravastatine want stoppen
    met cholesterol verlagers is helaas geen optie voor mij

    fatna

    #86563 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Wat fijn dat je minder last hebt van Crestor…ik heb sinds kort 5mg.
    Ben ook beetje huiverig om het te gebruiken.
    Moet nog even kijken of ik er geen last van krijg…Maar wel positief dat het geen klachten bij jou geeft.

    Groetjes
    Cesarina

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
Reageer op: Reactie #86543 in cholesterolverlagende medicijnen
Je informatie: