default-header

cd/dvd hartfalen???

Home Forums Hartfalen cd/dvd hartfalen???

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #78734 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik heb ooit gelezen dat er een cd of dvd van de hartstichting zou zijn waarop vragen enz. over hartfalen bestaan en dan vooral om de omgeving van “patienten”duidelijker te maken wat hartfalen betekent. Is er iets bekend bij een van u? graag zou ik dan horen hoe ik aan die cd/dvd kan komen Bedankt alvast!

    p.s. dit is de eerste keer dat ik op het forum kom, ben net geregistreerd en hoop dat dit goed gaat zo

    #82525 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    Hallo auktje, ik ben leny ik ben nog maar pas op hartgenoten ben niet zo vaak aan de computer, daarom deze late reactie van mij. hartstikke bedankt voor je reactie eindelijk weet ik nu hoe ik de cd-rom kan bestellen. Dank je wel ik ben er nu mee bezig. De dvd weet ik niet of dat wat voor mij is zelf heb ik hartfalen , dat is in de familie zeg maar, mijn vader is er aan overleden 3 jaar gelden die had het in de ergste vorm ik nog niet gelukkig ik hou me al 12 jaar heel goed aan dieet ,sporten en zeer gezonde leefwijze en hoop het daardoor te stabiliseren en dat schijnt te werken/blijkt te werken ik kan nog heel veel maar moet er wel rekening mee houden. Ik weet niet of de dvd voor mij wat zal zijn alles wat ik er over kan lezen en leren doe ik wel graag dus misschien kun je er een kopie ofzo van missen voor mij, je kan overal je voordeel mee doen als je meer over je ziekte weet vind ik. Ik probeer altijd overal de positieve dingen uit te halen en daar mijn voordeel mee te doen en anderen te helpen ook. Nou nogmaals bedankt voor je reactie . ik hoop nog vaak op de site te kunnen zijn om dingen te leren van elkaar en elkaar tot steun te kunnen zijn. bedankt!

    #82526 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    e

    #82535 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    hallo auktje, hier nog even een bedankje voor je berichtje en voor de moeite om de dvd naar mij op te sturen. reuze bedankt. Ik heb de moderator gevraagd om mijn adres te verwijderen want het lukt me zelf niet, ik heb geprobeerd om via annuleer en via wijzig te doen maar het staat er nog steeds op. Ik wacht af wat er nu gebeurd. Je hoort van me hoor nogmaals bedankt! groetjes leny

    #82539 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Leny,

    Volgens mij is het je al gelukt om je gegevens weg te halen.
    Sorry voor mijn late reactie!

    Vriendelijke groeten en hopelijk heb je wat aan de dvd.

    Auktje, echt erg vriendelijk van je! 🙂

    #82549 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    Leuk zeg, dit is hoe het forum hoort te lopen! Echt leuk om te zien, dat jullie elkaar helpen en info geven :cheer:

    #82550 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    hallo allemaal, hier een berichtje van mij. Ik heb inmiddels de cd-rom over hartfalen in huis, moet hem nog wel installeren en bekijken maar daar kom ik in het weekend hopelijk aan toe. Ik wil een ieder danken voor de reacties en zal zeker nog gebruik maken van het forum en mijn profiel ook in gaan vullen als ik wat tijd heb. Dank voor alles! groetjes van leny

    #82551 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    Hallo job-pieter, bedankt voor je reactie. ik heb het inderdaad toch zelf voor elkaar gekregen om mijn adres eraf te krijgen in het forum bericht. Maar bedankt voor de moeite ik heb niet veel tijd om aan de computer te zitten en dan vergeet je wel eens wat of ik kijk niet goed genoeg maar met een beetje hulp van een van de zonen is het gelukt hoor. Ik ben inderdaad erg blij met de dvd van Auktje ik heb al een stukje gekeken en herkende veel dingen al. Fijn dat jij je zo inzet voor de vereniging zeker op zo’n jonge leeftijd! Zelf ben ik 50, voel me niet zo, maar op jouw leeftijd was ik daar niet mee bezig denk ik, wist ik er ook niets van hoor. Doordat mijn vader jarenlang hartfalen heeft gehad ben ik me er in gaan verdiepen en bleek dus ook nog dat ik het zelf had. gelukkig niet zo zwaar als mijn pa, maar het is er wel.Ik hoop door mijn gezonde leefwijze, sporten en positief blijven dat ik het zo mag houden of zelfs verbeteren.Helaas is mijn vader 3 jaar geleden overleden aan zijn ziekte , hij is nog net geen 68 jaar geworden. Hij had er ook nog copd, en diabetes bij en dan hartfalen in de ergste vorm. Dus hij heeft het niet gemakkelijk gehad, maar had ook zo’n wilskracht en bleef wat zijn ziekte betreft altijd opgeruimd en positief en vol vertrouwen, klaagde nooit . Ik wil hem graag als mijn grote voorbeeld houden wat dat betreft ik heb ook een enorme drive om zo gezond als kan oud te worden dat ben ik aan mezelf en aan mijn naasten verplicht vind ik, dus ik ga voor de 80!!! Hartelijk dank voor je reactie en tot op het forum! groetjes van mij , leny

    #82552 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    Hallo allemaal, hier weer een berichtje van mij. ik heb van Auktje een dvd gekregen over chronisch zieken met daarop interviews met o.a. iemand die hartfalen heeft. Er wordt niet gesproken over de ziekte zelf ,maar het gaat om de verhalen achter de ziekte, hoe ga je er mee om, kan je nog een beetje genieten, hoe kijkt de buitenwereld er tegenaan, hoe gaat je familie en partner er mee om. Wat doe je om een zo leuk mogelijk leven te houden enz. ik heb nog maar een klein stukje gekeken maar was er wel van onder de indruk. het gaat dan om een alleenstaande vrouw die cardiomyopathie heeft en dus hartfalen. De gesprekken zijn met hanneke groenteman als interviewster en je kunt op allerlei thema’s inzetten zeg maar. Totaal gaat het over 7 mensen met uiteenlopende ziekten zoals, diabetes, parkinson , copd hartfalen enz. heel persoonlijke gesprekken. Maar nogmaals ik heb een klein stukje gezien nog maar. maar het sprak mij wel aan. Vooral over hoe de buitenwereld tegen je aan kijkt, want “je doet nog zoveel” hoor ik ook, maar je moet er wel regelmatig voor je bed in om of er van bij te komen of om vooraf je rust te pakken anders kom je er niet eens aan toe en dat zien de mensen niet, die denken”nou ze kan nog heel wat en doet nog veel het zal allemaal wel meevallen’
    En ook hoe moeilijk het is om tegenover jezelf toe te geven dat je toch inderdaad patient bent, zo wil je jezelf helemaal niet zien en dat accepteer je ook maar moeilijk, want “er zijn ergere dingen en bij mij valt het allemaal nog wel mee. Ik kan best nog veel zelf.’ ” maar het sluipt erin dat je of steeds minder tijd hebt voor jezelf ,om steeds maar dezelfde dingen in huis te kunnen doen dat kost al veel energie vaak en als je dan eens tijd hebt om wel eens wat leuks voor jezelf te kunnen doen juist dan ontbreekt je de energie en ga ik in ieder geval met de pest in mijn lijf van ellende maar op bed liggen omdat ik op dat moment niet anders kan . En dan baal ik heus wel. Want zo vaak heb ik geen tijd om voor mezelf dingen te doen die ik graag wil, dat komt omdat ik 3 keer in de week sport en daar goed mijn energie over moet verdelen. Nou ben ik al heel erg blij dat ik kan sporten daar ben ik dankbaar voor en ik doe het met plezier en vol overgave, maar het kost veel energie en die moet ik ook hebben om voor mijn gezin te zorgen, voor mijn moeder die alleen is nu, voor mijn tuin waar ik ook graag in bezig ben en dan hou ik ook nog van kokkerellen daar gaat ook tijd in zitten. Dus die 3 keer sporten is eigenlijk “mijn tijd”en voor de rest verdeel ik mijn energie zoveel mogelijk, maar de man met hamer komt regelmatig langs en dan voel ik me wel “patient”dan heb ik nog moeite om te accepteren dat het nou eenmaal bij deze ziekte hoort en al heb ik het voor mijn eigen gevoel niet zo erg, het is er wel en ik moet leren om er rekening mee te houden als ik nog een poos door wil en dat vind ik best moeilijk. ik weet niet hoe dat bij jullie is. Of jullie met diezelfde dingen worstelen. Als ik die vrouw op de dvd zie dan denk ik dat het voor ieder van ons geldt. Zo herkenbaar wat ze verteld.
    Als ik hem helemaal gezien heb dan gaat hij de familie door en dan zet ik hem waarschijnlijk op het forum zodat een ander er ook wat aan heeft. ik moet nog verder kijken , maar wat ik zag was al heel herkenbaar voor mij.
    Auktje schreef mij dat ze er nog volop zijn, ze kosten 6 euro en zijn bij een bepaald iets te bestellen. Dat zal ik nog opzoeken en hier opschrijven volgende keer. Het gaat dus om gesprekken met chronisch zieken. de DVD heet ook”chronisch ziek” en het bevat 5 1/2 uur documentatie over hoe mensen om gaan met hun ziekten en de dingen waar ze tegen aan lopen in de maatschappij, de reacties enz. Ik hoop dat ik mensen op een idee heb gebracht, niet om die dvd te promoten, maar op op het bestaan ervan te wijzen in de hoop dat ook anderen er wat aan kunnen hebben.

    Zo dat was een heel verhaal, genoeg voor vandaag. Ik zie wel of ik reacties krijg nog op het forum, tot een ander keer groetjes van mij, doei ! leny

    #82564 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    No zeg, das fijn, vooral omdat u toch bepaalde dingen erin terug kan zien. En knap van u zeg, 3 x in de week sporten 😉 Toch een hele prestatie!

    #82565 Reageer
    Marly
    Gast

    Ja dat is idd zeker fijn!

    Trouwens ook erg leuk en aardig dat u de dvd van Auktje heeft gekregen. Zo ziet u maar weer, waar Hartgenoten.nl wel niet goed voor is:laugh: Mooi zo!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #82565 in cd/dvd hartfalen???
Je informatie: