default-header

cardiomyopathie

Home Forums Algemeen cardiomyopathie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #79473 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Ik ben nieuw en heb sinds eind september 2010 gehoort dat ik cardiomyopathie heb,een hartpompfunctie van 20% heb medicijnen gehad en moest 27 dec.2010 terug om te kijken of het verbeterd is.Maar dit is niet het geval. nu moet ik 19 januari voor een hartkhetriesatie.maar wat mijn vraag eigenlijk is is dat de dokter zei dat een pacemaker eraan zit te komen,nu lees ik wel veel dat mensen een pacemaker krijgen als hun hart te langzaam is, dus zijn er mensen die dit ook hebben gekregen hiervoor.

    #86460 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Een pacemaker wordt meestal geplaatst als er een vertraagd hartritme is. Bij cardiomyopathie trekt de hartspier zich niet meer goed samen en het bloed wordt minder goed rondgepompt. De pacemaker zorgt er voor dat het ritme normaal blijft door bij een afwijking een klein stroomstootje af te geven.

    #86461 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Is het geen ICD-kastje? Dat is bij mij geopperd geweest toen ik hartfalen had gekregen. Uiteindelijk hoefde het niet omdat er achter het dode deel van mijn hart, wat dus voor een slechte pompfunctie zorgt, nog slapende hartcellen werde gevonden. Die werden drie maanden na het infarct gereactiveerd door het herstellen van de bloedsomloop (verstopping werd doorgeprikt en er werd een stent in gezet) en binnen een week kon ik de rolstoel laten staan.
    Ik hoop dat ze een verbetering voor je kunnen creëren.

    Veel succes,

    Groetjes,

    Suzan

    #86462 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    Hoi tjinta
    Ook ik heb de afwijking hypertrofhische cardiomyopathie en heb daarvoor een ICD met pacemakerfunctie gekregen,dus ook dat is mogelijk.
    Hoeveel functie mijn hart heeft heb ik eigenlijk geen idee van zal eens navragen wel is het zo dat ik altijd een vrije snelle pols heb zit bij mij rond de 80 p.m
    Mocht hij langzamer gaan (40 p.m)dan gaat de pacemaker zijn werk doen gaat hij boven de 170 p.m dan gaat de icd in werking treden.
    Dus het kan allebei.
    Is jou cardiomyopthie erfelijke belast.
    Dat is bij mij in de familie dus wel het geval,ik begreep namelijk dat je het ook kunt krijgen zonder dat het in de fam zit afhankelijk van de hcm zeg maar
    welk ziekenhuis loop je?????

    #86463 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo
    bedankt voor de reacties
    Ik moet 19 januari voor een hartkatherisatie en de 27 voor gesprek over wat eruit is gekomen. Mijn Linkerhartdeel pomp voor 20% en er was sprake van iets vergroot dus ik heb daar niet zoveel verstand van. maar de 19 hoor ik meer en of het erfelijk is dat weten we niet zover ik weet komt het niet in de fam.voor. 6 jaar ben ik bij de cardioloog gekomen ivm een onregelmatig hartslag hij sloeg steeds een slag over. maar dit kon op dat moment geen kwaad en toen pompte mijn hart gewoon goed 67% De dokter schrok er wel van dat ie het zag omdat ie dit niet had verwacht omdat ik er niet ziek uitzag. Maar ik loop al dik 3 jaar met klachten bij de huisarts en die gaf het de schuld aan mijn copd.en de rest zat tussen mijn oren die hoge hartslag die ik heb vaak boven de 120 in rust.kwam door stress, dus moest ik maar naar de psycholoog.Maar daar kwam ik ook niet verder dus ik ben vaak bij de huisarts geweest tot ie zei ga dan maar weer naar je cardioloog.Maar ik zie wel tegen woensdag 19 jan. op vind het zo eng. Bij mij gaan ze het via mijn arm doen omdat ik geen 5 uur op me rug kan liggen ivm mijn copd dan moet je vaker hoesten en dat mag niet dus daarom gaan ze via de arm/pols hebben jullie dit ook gehad.En ik loop in Alkmaar MCA

    #86469 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo onprofessioneel. Dat is mij ook overkomen – omdat ik er ook zo gezond uitzie en de overdracht van de informatie niet goed was gegaan, werd volledig gemist dat ik hartfalen en een ontsteking van het hartzakje had. Maar goed, ik heb het overleefd dankzij een ander ziekenhuis.
    Ik heb meerdere katheterisaties/dotterbehandelingen via mijn arm gehad. Ik vond dit stukken prettiger dan via de lies.
    Veel succes!

    Groetjes,

    Suzan

    #86479 Reageer
    zeefjes
    Deelnemer

    succes vandaag ik denk aan je

    #86490 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hoi
    Bedankt,
    Ik ben gisteren geweest, ik moest als eerste om 9 uur ik lag te schudden als een sorteermachine kreeg me lichaam niet onder kontrole.Ik ben in mijn pols geprikt, dat was niet echt prettig maar viel toch wel mee.Ik mocht om 3 uur s’middags weer naar huis het was allemaal goed.De aderen waren ook prima dus daar lag het niet aan nu maar weer wachten wat de cardioloog volgende week gaat zeggen,en wat ie wil gaan doen.

    #86491 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Kreeg je geen tranquilizer? Ik wel in voorkomende gevallen. Dan gaan de scherpe kantjes er vanaf en kan je je beter ontspannen.
    Maar goed, dit heb je weer gehad.

    #86492 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hoi,
    Ik kreeg een oxazepan 10mg maar die werkte niet, maar net wat je zegt heb het weer gehad dus nu maar weer wachten wat ze gaan doen. Ze hadden het eerst wel over een pacemaker maar ik weet niet of ze dat nu nog doen nu dit goed is of misschien nu juist wel gr.

    #86493 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Van een oxazepam 10 zou ik ook niet onder de indruk zijn. Ik heb dat in voorkomende gevallen gezegd en was erg blij met een extra pilletje. Ik heb gewoon een tikje overdreven, gezegd dat ik dit al regelmatig slik want dan werkt één pilletje amper. Ik gebruik dit inderdaad ook maar zelden iedere dag en soms ook maanden niet.
    Voor de rest is het afwachten. Bij mij kon de bypass niet meer en omdat de medicatie goed aansloeg hoefde ik zo´n kastje niet. Soms zit het tegen en soms zit het mee.
    Ik vond het wachten toentertijd best zwaar. Dus nog even tanden op elkaar!

    Hartelijke groet,

    Suzan

    #86529 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Vanmiddag bij Cardioloog geweest, de uitslag van vorige week hartkaterisatie was goed.Dus het gesprek ging snel over naar een pacemaker met ICD dokter vertelde dat het een zware operatie is,vanwegen dat de linkerkamer moeilijk is,en dat het onder plaatselijke verdoving gaat en even onder geheel narcose, om de pacemaker te testen.Ik vind het wel eng hoor en zeker als het nog 6 weken duurt Tussen nu en 6 weken zei hij nou dan moet je wel staale zenuwen hebben en die heb ik niet wie kan me tips geven om me niet zo zenuwachtig te maken hiervoor.

    #86531 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik weet niet hoe goed je conditie is – bij mij werkt lekker bewegen erg goed tegen de stress. Maar toen ik op mijn ‘ingreep’ moest wachten, mocht en kon ik nog niets en kon ik zelfs niet zelfstandig naar buiten en ik weet nog heel goed hoeveel ik me zorgen maakte over de conditie van mijn hart. Er zaten namelijk nog slapende hartcellen waarvan ik bang was dat ze dood zouden zijn tegen de tijd dat ik een keer aan de beurt kwam voor de ingreep. Uiteindelijk was het ruim drie maanden na het infarct en toen bleken ze nog te leven en ik kan bijna weer alles.
    Ik ga nu naar de sportschool – ik doe er alles aan om te voorkomen dat er weer een stuk hart afsterft want dat kan ik me niet permitteren.

    Ik heb begrepen dat trainquilizers net zo slecht zijn, of zelfs slechter dan stress door angst. Een heerlijke roman om mee in een andere wereld te stappen? Als boek vasthouden niet gaat, ik heb een bookseat, ideaal!!, kan je ook een luisterversie nemen.

    Houd moed.

    Groetjes,

    Suzan

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #86462 in cardiomyopathie
Je informatie: