default-header

Cardiologie poli voor vrouwen

Home Forums Angina pectoris Cardiologie poli voor vrouwen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80250 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo alle dames in dit forum !

    Is er iemand die ervaring heeft met cardiologie voor vrouwen? Er zijn een aantal ziekenhuizen in Nederland die dit opgestart hebben omdat vrouwen vaak andere klachten hebben bij hart- en vaatziekten dan mannen.

    Ik wil toch voor een second opinion gaan. Ik kan geen paar 100 meter lopen en ik krijg kramp op mn borst. Alles is onderzocht, 1 licht vernauwde kransslagader, licht lekkende kleppen.
    Artsen proberen het ene na het andere medicijnen. NIeuwste toevoeging is Rimapril.
    Moet nog afwachten hoe dat werkt, gebruik het sinds 3 dagen. Bovenop de Dilazeprem.
    (misschien verkeerd geschreven)

    Ik heb gelezen dat bij vrouwen vaak de micro-vasculaire vaatjes verstopt zijn, omdat die niet gedotterd kunnen worden, vraag ik me af wat daar nog voor behandeling voor is.

    Iemand ervaring? Ik hoor het graag!

    groet Yvonne

    #90879 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Yvonne,

    In Zwolle – De Isala kliniek werkt cardiologe Angela Maas.
    Volgens mij heeft ze daar een poli voor vrouwen.
    Helemaal zeker weet ik het niet.
    Maar als je via internet kijkt, zie je alle gegevens die je nodig hebt.
    Succes 🙂

    Cesarina

    #90881 Reageer
    Yvon56
    Deelnemer

    Hallo Cesarina,

    Dankjewel voor je reactie.
    Ik heb inderdaad gehoord en gelezen over Angela Maas. Zij werkt ook in Nijmegen geloof ik. Maar ik woon in Noord Holland, dus dat is te ver reizen voor me.
    Er is sinds kort ook een vrouwenpoli in het Lucas Andreasziekenhuis in Amsterdam.

    Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de behandeling van deze aandoening, die waarschijnlijk te maken heeft met de micro vasculaire vaatjes.

    vr groet Yvonne

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #90881 in Cardiologie poli voor vrouwen
Je informatie: