default-header

Brugada en spierpijn??

Home Forums Ritmestoornissen Brugada en spierpijn??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79583 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Even een korte vraag aan de Brugada-patiënten onder ons: hebben jullie ook geregeld last van spierpijn? Sinds november vorig jaar heb ik geregeld last van flinke spierpijn zonder dat daar een echt zware inspanning aan vooraf ging. Zo erg zelfs, dat ik niet in slaap val zonder een pijnstiller en zelfs wakker wordt ’s nachts. Ook met veel pijn en moeite uit de auto komen na een kort ritje behoort tot mijn klachten…

    Het vervelende is dat er tot nu toe nooit een connectie gemaakt is tussen het Brugada-syndroom en spierpijn: mijn lekenverstand zegt dat, aangezien het hart ook 1 grote spier is en juist daar de afwijking in zit, er wellicht ook een probleem in de spieren kan ontstaan.
    Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan de broers Brugada (via mijn cardioloog) en zij gaven aan dat er tot op heden nog geen verbinding is gelegd tussen Brugada en spierklachten.

    Daarom mijn vraag: zijn er meer patiënten met het Brugada-syndroom die geregeld spierpijn hebben zonder daar aan vooraf een zware lichamelijke inspanning te hebben geleverd?
    Mocht dit namelijk het geval zijn, dan kunnen ze wellicht hier ook meer aandacht aan besteden bij onderzoeken.

    David

    #87215 Reageer
    DIJK1
    Deelnemer

    Hallo,

    Af en toe heb ik last van kramp in de kuit.
    De spier aan de zijkant van de kuit veroorzaakt de kramp.

    Volgens de cardioloog kan dit ook een bijwerking van de betablokker zijn.

    Groeten Gerrit

    #87216 Reageer

    Hallo Gerrit,

    Ik gebruik geen Betablokkers, dus dat kan bij mij uitgesloten worden.
    Op dit moment loopt er een ander onderzoek bij mij naar de kramp in mijn spieren, dus zodra daar meer over bekend is, laat ik weer van me horen.

    Bedankt in ieder geval voor je reactie.

    David

    #87217 Reageer
    yumishi
    Gast

    Zeer goed mogelijk dat statines ofwel cholesterolverlagers de oorzaak zijn,kreeg zelf van de statines rhabdomyelise (spierafbraak) ,daar de meeste bloedvat/hartpatienten standaard cholesterolverlagers voorgeschreven krijgen en zo’n beetje iedereen hier vroeger of later last van krijgt (begint vaak met kuitkrampen en langzaam maar zeker ook last van schouders armen benen etc etc,) In Amerika zijn ze nu bezig met onderzoek omdat ze er achter zijn gekomen dat er sinds de invoering van de statines jaren geleden nu veel meer gevallen van hartfalen zijn …..statines breken de spieren af en …tja …je hart is ook een spier he :angry:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #87215 in Brugada en spierpijn??
Je informatie: