default-header

Bosbessen helpen mogelijk tegen aderverkalking

Home Forums Voeding Bosbessen helpen mogelijk tegen aderverkalking

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79389 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Proefdier studie geeft aan dat Bosbessen mogelijk helpen tegen aderverkalking

    Bosbessen helpen mogelijk tegen atherosclerose, ook wel bekend als aderverkalking, volgens de resultaten van een voorafgaande Amerikaanse ministerie van Landbouw (USDA) gefinancierde studie met laboratoriummuizen. Het onderzoek levert het eerste directe bewijs dat bosbessen schadelijke plaques of laesies kan helpen voorkomen, symptomatisch voor atherosclerose

    http://www.medicalnewstoday.com/articles/203056.php

    #86201 Reageer
    Patrice
    Gast

    Klinkt ook bijna logisch.
    Vroeger kregen wij na een keelamandel operatie in het ziekenhuis medicinale bessensap, daar zaten volgens mij ook bosbessen in. Zo smaakte het in ieder geval. En na een zware griep, als we op moesten knappen, bracht oma ook altijd bosbessen en zwarte bessensap mee, onder het mom ‘rood is altijd goed voor het bloed’.

    En ik moet zeggen dat de sapjes bij de albert heyn erg lekker zijn.

    #86204 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou dat is een goed bericht….maar de vraag is dan….hoeveel bosbessen of sapjes moet je dan wel gebruiken :huh:
    VInd ik altijd een probleem als ik dit soort berichten lees.
    Wel of niet geloven?…. vaak komt er later dan weer een negatief advies.
    Neem nou koffie…wel, niet, eentje per dag, of beter 4 per dag…het is goed voor diabetes enz…………………
    Ach ja en zo zal het altijd wel blijven.
    Probeer zelf altijd wat variatie te brengen in fruit en groenten en dan maar hopen dat je het goed doet:)

    Cesarina

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86201 in Bosbessen helpen mogelijk tegen aderverkalking
Je informatie: