default-header

Bonzend hart en tikkende klep

Home Forums Hartkleppen Bonzend hart en tikkende klep

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79774 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    6 weken geleden is mijn aortaklep vervangen door een kunstklep (carbon),
    Sinds mijn thuiskomst heb ik erg veel last van een bonzend hart die ik niet alleen voel maar ook hoor. Ik word ermee wakker en ga ermee naar bed. De cardioloog vertelde mij dat het kwam doordat mijn hart vrij dicht tegen mijn borstkas aan ligt en door mijn postuur (65 kg en 1.89m) mijn borstkas als soort van trommel fungeert. Als ik stil zit of lig is het erg storend. Hebben meer mensen dit probleem? gaat dit over naar verloop van tijd, of is het een kwestie van er mee leren leven? Ook tikt mijn hart behoorlijk als ik de trap op ben gelopen of net heb gedoucht, dit vind ik minder storend dan dat gebons.
    mvg Bart

    #88216 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dit is van tijdelijke aard..en zal langzamerhand verdwijnen..heb altijd het idee dat op de 1 of andere manier je isolatie kapot is rond je hart waardoor je dit allemaal ervaart..
    ik heb het tot twee keer toe gehad…en in beiden keren is het weer verdwenen..vraag mij geen tijdspanne..maar het word steeds minder..tot dat je het kwijt bent..en alleen als je snachts in je bed ligt en het is heel stil..kan het wel eens zijn dat je je klep hoor…

    #88217 Reageer
    BartW
    Deelnemer

    Dank voor je antwoord. Fijn te horen dat het bij jou in ieder geval verdwenen is, dan ijkt het mij een kwestie van geduld. Kan kloppen wat je zegt dat het met isolatie te maken heeft. Heb gelezen dat na een hartoperatie je hartzakje zijn functie (deels) verliest. Die schijnt er voor te zorgen dat het hart te voelen/horen is.

    #88220 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    klopt..je hartzakje is kapot en dat groeit vaak vast aan je borstbeen…dat begreep ik bij de 2e operatie want dan moeten ze extra uitkijken hoe dat zit als ze je borstbeen weer doorhalen…

    #88275 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben 67 jaar woon al 20 jaar op Mallorca en ben 15 maanden geleden geopereerd aan mijn hart.
    Bentall-tube geplaatst met aortaklep en een bypass.
    Voel me erg goed al heb ik veel last van ritme-storingen, erg lastig maar niet gevaarlijk volgens de cardioloog.
    Wandel veel zwem iedere dag en leef gezond.
    Wat mij iedere dag stoort is het gedreun van het ritme van het hart.
    Erg hard als de bloeddruk stijgt, beter als ik in bed lig.
    Kan alleen maar op mijn rug slapen anders protesteerd het hart.

    Maar dat gedreun is zeer hinderlijk, maar ik denk maar als het niet meer dreunt
    ben je dood.
    Mijn angst is af en toe dat de verbinding tussen mijn eigen aorta en de kunst-aorta
    wel sterk genoeg is , maar dat zal wel onzin zijn.
    Mijn raad, leef je leven en geniet van alles zo veel mogelijk, het leven raced voorbij!!!!!!!!

    Goetjes Marinus Heer.[/quote]

    #88276 Reageer
    BartW
    Deelnemer

    Zo is het zeker, beter dat het klopt want anders is het foute boel. Dat probeer ik mijzelf ook voor te houden. Echter bij mij is het omgedraaid, overdag ervaar ik het juist minder (omgevingsgeluiden?) maar savonds in bed des te meer. Maar je hebt gelijk, pura vida, geniet van alles!

    #88277 Reageer
    oldmetal
    Deelnemer

    Heel herkenbaar,

    Ik ben 17 oktober 2011 geopereerd, Bentall procedure dus de Aortaklep vervangen en het opgaande stuk van de Aorta.

    Maar dat bonzen als een drumstel heb ik ook, vandaar heel herkenbaar.
    Inderdaad denk ik ook hij bonst dus hij doet het! maar het is wel wennen.

    Ik heb het ook als ik diep ademhaal, dan komt mijn long tegen mijn hart en “bonk”
    Verder voel ik me goed.
    zelf denk ik dat we gewoon erg moeten wennen aan de nieuwe geluiden die we produceren.

    Groet. René

    #122214 Reageer
    Marinus Heer
    Gast

    17 februari 2012 heb ik een bericht gepost refererend aan mijn hartoperatie met vervangen van deel aorta en aortaklep.
    Dat is nu 12 jaar geleden en ben voor mijn leeftijd (77 jaar) goed fit.
    Wel gebruik ik betta blokkers en bloeddruk verlagers maar daarmee valt goed te leven.
    Carpe Diem!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #88275 in Bonzend hart en tikkende klep
Je informatie: