default-header

boezemfibrilleren, medicatie en flauwvallen

Home Forums Ritmestoornissen boezemfibrilleren, medicatie en flauwvallen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80718 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Sinds 2013 last van aanvalsgewijs boezemfibrilleren. De periodes tussen de aanvallen werden steeds korter. De dosering van de medicatie (metropolol en later flecainide daarbij) steeds hoger. Begin dit jaar begon ik last te krijgen van duizelingen op het moment dat het ritme van mijn hart van onregelmatig naar regelmatig ging. En dan was de duizeling ook weer over. De duizeling ging over in korte momenten van flauwte. Ik kwam dan bij en dan was mijn ritme weer normaal. Ik werd daar erg onzeker van en heb het aan de huisarts en de cardioloog gemeld. Er werd eigenlijk schouderophalend op gereageerd. "Iedereen valt wel eens flauw". Kan geen kwaad. Maar het flauwvallen werd regelmatiger en vanaf mei was het boezemfibrilleren permanent en na een ziekenhuisopname van een week omdat ik heel erg veel vocht vasthield en een geslaagde cardioversie mocht ik, met het maximum aan metropolol en amiodoron naar huis. Was nog geen uur thuis of ritme was weer van slag en 's nachts viel ik weer twee keer flauw. Volgende dag gebeld. Niets aan de hand je zult wel last hebben van een verstopping of stress.

    Een week later. Voelde me niet goed. Had huisarts gebeld maar die wilde geen actie ondernemen. 's middags weer flauwgvallen. Weer huisarts gebeld. Het was vrijdag en zo wilde ik weekeind niet in. Met zichtbare tegenzin belde hij toch met het ziekenhuis en de vrouwelijke cardioloog vond het toch raadzaam om mij per ambulance naar de SEH te laten brengen. Daar aangekomen werd ik aan de monitor gelegd en ja wel hoor. Weer viel ik flauw. Toen ik bijkwam was er lichte paniek om mij heen. Wat bleek tijdens het flauwvallen ging mijn hartritme van 150 naaar 25 naar 0 en daar bleef het tientallen seconden. Het hart gaat dan in de overlevingsstand en begint dan wel weer te kloppen maar, werd mij verteld er kan een moment komen dat het hart die escape niet meer kan uitvoeren. En dan is het einde verhaal.

    Ik ben toen met spoed per ambulance naar de Isala gebracht en daar hebben ze 's nachts nog een externe pacemaker geplaatst. Heb twee weken daar gelegen en heb  nu een permanente pacemaker. Over een aantal weken wordt een ablatie van de bundel van His uitgevoerd.

    De hoge dosering medicatie kan dit hebben veroorzaakt. Laat je dus nooit aanpraten dan flauwvallen in cmbinatie met hart ziekte ongevaarlijk is. Het kan wel degelijk gevaarlijk zijn.

    #93782 Reageer
    Hendrikus743
    Deelnemer

    Ik heb ook last gehad van iets vergelijkbaars. Het was geen flauwvallen maar ik zakte in elkaar, bleef wel bij bewustzijn en had het gevoel dat mijn hart even stopte. Dit vond inderdaad plaats als het hart weer zijn normale ritme probeerde te herstellen. Ook ik vond niet echt gehoor bij de huisarts of cardioloog. Het leek alsof het niet bekend was bij hen. Totdat ik dit vorig jaar vertelde tegen mijn cardioloog in het St.Antoniusziekenhuis. Het leek wel of hij er van schrok en hij vertelde dat als het nog eens vookwam dat ik dan een pacemaker nodig zou hebben. Het was waarschijnlijk ook de reden waarom hij mij doorstuurde voor een catheter ablatie.

    #93785 Reageer
    John Zuiderwijk
    Deelnemer

    Ik heb vorige week een katheter abalatie gehad tegen boezemfribreere. Dat gevoel van flauwvallen ken ik wel is nu weer terug na de ablatie in combinatie met constant een hoge bloeddruk die voor de ablatie stabiel was en nu gemiddeld 170/110.

    Een half jaar voor ablatie eerder dat gevoel gehad toen werd gedacht aan een tia maar niks op mri scan te zien wel heel lang last van gehad met vergeetachtigheid en last van licht in het hoofd.

    Nu na de ablatie in mindere mate weer het gevoel van controlle lichaam verliezen en licht in het hoofd dan ook met de hoge bloeddruk erbij. Helaas kan ik dat van hoge bloedruk netgens terugvinden op int na ablatie.

    De Cardioloog gebeld en zei dat ik contact moest opnemen met huisarts omdat de hoge bloeddruk niet door de ablatie kan komen. Dit vind ik raar omdat voor de ablatie mijn bloeddruk rond de 127/80 zat en nu 170/110. Voor het licht in hoofd weten ze ook geen verklaring terwijl ik dan echt het gevoel heb dat ik neer kan gaan.

    Ben normaal behoorlijk fit als militair en net 46 jaar buiten bloeddruk zijn alle waardes ook goed.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #93785 in boezemfibrilleren, medicatie en flauwvallen
Je informatie: