default-header

Bloeddrukwaarden

Home Forums Bloeddruk Bloeddrukwaarden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79702 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo wie dit leest,

    Graag zou ik wilen weten wat in het algemeen aangehoen wordt als “goede bloeddruk”?
    Ik heb het idee gekregen dat het voortdurend lager word aangehouden.
    Nou is dat natuurlijk altijd het beste, nomaal gesproken, maar als je nou zo lang je je kunt herinneren een hoge bloeddruk hebt (140-160/65-80) dan vraag ik me wel eens af of het hoogste del in het leven nou het streven naar bloeddruk van 130/60 moet zijn.

    Mijn medicatie wordt maar verhoogd en verhoogd – en ik kan niet zeggen dat ik daar veel van merk.Wel merk ik dat ik steeds meer gespannen wordt – en dus een hogere bloeddruk krijg, met vervelende pieken – doordat het nooit goed is…

    Wie heeft goede raad?

    #87840 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    dacht dat 120/80 wel een mooie gemiddelde was…zonder medicijn gebruik dan he..
    door de pillen die ik krijg verlaagt dit mijn bloeddruk..

    in het ziekenhuis was dit zelfs 110/60 of zoiets…maar tegen woordig zit ik wel lager dan het gemiddelde…

    130/90..kan ook…
    als ik lees dat je onderdruk 60/80 is..vind ik dit niet hoog..

    oke..je bovendruk 140/160 is ietwat aan de hoge kant..maar niet schrikbarend..dit heb ik ook wel eens gehad als ik last van hyperventilatie is..zolang je onderdruk maar geen 140 is heb ik begrepen…

    en sommige krijgen van witte jassen al een hoge bloeddruk..hihihi..

    #87843 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi, misschien een idee om een keer een 24-uurs bloeddrukmeting te doen. Dan krijg je een duidelijker beeld. Ik heb altijd begrepen dat de onderdruk onder de 100 moet zijn. Steeds de medicatie verhogen lijkt me ook geen oplossing, misschien een andere bloeddrukverlager? Succes, Annemarie.

    #87844 Reageer
    Jourtje
    Deelnemer

    Dank voor je reactie. Ik vergat er bij te zeggen dat die 140/160 bovendruk (+ uitschieters) is terwijl ik in mijn ogen een fikse hoop medicijnen heb. 3 verschillende in tamelijk hoge doseringen.

    #87846 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    De bovendruk is inderdaad erg hoog. Weet men de oorzaak? Jaren geleden ging ik naar mijn huisarts vanwege veel hoofdpijn. Mijn bloeddruk was toen 120-180. Eerst heb ik via mijn huisarts bloeddrukverlagers gekregen. Uiteindelijk ben ik toch bij een cardioloog terecht gekomen en is de bloeddruk met behulp van medicatie op het juiste niveau. Ik zit hier wel de rest van mijn leven aan vast. Vorig jaar heb ik een ICD gekregen, in april is de diagnose ARVC via DNA vastgesteld, een aangeboren hartspierziekte.

    #87847 Reageer
    Jourtje
    Deelnemer

    Nee, men weet de oozaak niet. Een jaar of wat geleden heb ik een 24-uurs onderzoek gehad, daar kwam meteen uit dat ik op dat moment de ziekte van Graves had. Dat is behandeld en over.
    Daarna waren de extremen over, maar de “basis” van 140-160 bvendruk blijft te hoog. Na fietsen of eten koken of andere intensieve bezigheden is het zomaar 160-170…

    Nu is de medicatie flink verhoogd, na 3 weken is dat nog niet merkbaar.
    Het begint me aardig “te pakken te krijgen”

    #87848 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Voor “gezonde” mensen is een normale bloeddruk rond de 120-80.
    Volgens mij gaan ze bij hartpatienten uit van een maximale bovendruk van 140 en een maximale onderdruk voor alle mensen van 90. Dus komt je bloeddruk structureel boven de 140 of onderdruk boven 90 dan gaan ze actie ondernemen. Vraag anders eens een bloeddrukmeter voor thuis te leen. Je kunt dan een aantal dagen zelf je bloeddruk meten, om zo een “witte jassen bloeddruk” uit te sluiten.

    Groetjes, Elsje.

    #88467 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Jourtje,
    Hoe is het nu met je bloeddruk?
    Ben benieuwd welke medicatie je krijgt.
    Zelf heb ik ook veel problemen met de bloeddruk en heb al veel combinaties pillen mogen slikken.
    Met de nodige bijwerkingen.

    Hoop dat het nu beter met je gaat.
    Hartegroetjes
    Cesarina

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #87848 in Bloeddrukwaarden
Je informatie: