default-header

Bloeddrukwaarden

Home Forums Bloeddruk Bloeddrukwaarden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #79703 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo wie dit leest,

    Graag zou ik wilen weten wat in het algemeen aangehoen wordt als “goede bloeddruk”?
    Ik heb het idee gekregen dat het voortdurend lager word aangehouden.
    Nou is dat natuurlijk altijd het beste, nomaal gesproken, maar als je nou zo lang je je kunt herinneren een hoge bloeddruk hebt (140-160/65-80) dan vraag ik me wel eens af of het hoogste del in het leven nou het streven naar bloeddruk van 130/60 moet zijn.

    Mijn medicatie wordt maar verhoogd en verhoogd – en ik kan niet zeggen dat ik daar veel van merk.Wel merk ik dat ik steeds meer gespannen wordt – en dus een hogere bloeddruk krijg, met vervelende pieken – doordat het nooit goed is…

    Wie heeft goede raad?

    #87841 Reageer
    Lisa
    Gast

    Een lage bloeddruk is ook niet ideaal.
    Dat heeft ook weer zijn risico’s. (er staat iets over elders op het forum)
    Hoe lager hoe beter, is in het geval van bloeddruk niet waar.

    Normaal is meestal rond de 120/130 over 80 (boven 140 over 90 ziet men veelal als te hoog, en onder 100 over 60 is te laag).

    Is de bloeddruk die je noemt gemeten door een arts, of meet je het zelf ?(dat laatste is altijd beter).

    Bij stress (bv bij een artsenbezoek) kan de bloeddruk opeens flink stijgen (althans bij mij 😉 , maar hij kan bij mij ook weer snel naar beneden (heb nog flexibele bloedvaten blijkbaar) dus dan is het goed ….en thuis is mijn bloeddruk gemiddeld eerder te laag dan te hoog, 100-60 vind ik bv voor mijzelf veel te laag al).

    Groetjes,
    Lisa

    #87842 Reageer
    Lisa
    Gast

    Ik zie net dat je bericht twee keer is geplaatst…..is mij ook een keer overkomen….

    Ik vraag mij nu af….
    Waar is Job? Ben je nog de admin hier? Of ben je opgestapt? (Ik heb je al een tijd niet ingelogd gezien.)

    Groetjes, Lisa.

    #87845 Reageer
    Jourtje
    Deelnemer

    Hoi Lisa,

    ja, dat zag ik ook ik wist niet wat ik er aan kon doen… Haha, en ook niet hoe het is gekomen :ohmy:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #87845 in Bloeddrukwaarden
Je informatie: