default-header

Biscuspide aortaklep

Home Forums Hartkleppen Biscuspide aortaklep

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79233 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo Allemaal,

    Mijn vader is 58 jaar en heeft sinds zijn geboorte een biscuspide aortaklep. Hij weet dit nu sinds 5 jaar. Elk jaar is hij voor controle naar de cardioloog geweest en telkens hoefde hij niet geopereerd te worden. Omdat mijn vader telkens benauwd werd heb ik voor hem een afspraak gemaakt bij de cardioloog. Na enkele onderzoeken (longfoto, lab en echo) kwam eruit dat hij toch moet worden geopereerd. Zijn hartklep moet worden vervangen. Hij moet nu eerst naar de KNO om te kijken of daar een infectie zit en hij krijgt nog een onderzoek waarbij er een camera via zijn lies naar zijn hart gaat om naar de aders rondom het hart te kijken. Nu hadden we nog een paar vraagjes en misschien zijn er mensen die daar antwoord op hebben.

    1. Hoelang kan het ongeveer duren voordat hij wordt geopereerd?
    2. Mijn vader wordt geopereerd in het ziekenhuis van hengelo, heeft iemand daar ervaringen mee?
    3. Mijn vader heeft een mega slechte conditie en is deze nu aan het opbouwen, heeft iemand tips?
    4. Zou iemand een korte uitleg kunnen geven over hoe het allemaal verloopt?
    5. Hoelang duurt de herstelperiode na de operatie?
    6. Heeft iemand verder nog tips?

    Alvast bedankt.

    Groetjes Daisy

    #85608 Reageer
    Willem54
    Deelnemer

    Hi Daysi ,
    ben geopereerd in september en kom geleidelijk aan 6 maanden later weer in het oude ritme , ben in amsterdam geholpen aan aortaklep , maar zal proberen enige vragen te beantwoorden nav mijn ervaringen :
    1: ligt aan de wachttijd van het ziekenhuis en hoe de vooronderzoeken verlopen bij mij zat er 6 weken tussen laatste onderzoek en oproep maar onderzocht in Leiden en geholpen in Amsterdam en communicatie had beter gekund denk ik maar goed,
    2 weet ik niet
    3 : weet het niet maar misschien sporten onder begeleiding van physiotherapeut ?
    4:zat bij weekend tussen maar normaal moet je dag a melden , krijg je voorlichting en een apparaat om in te blazen na de operatie voor je longen en een gesprek met chirurg en anesthasist wordt je opgenomen en als alles goed is dag b geopereerd dag c terug naarafdeling en beginnen aan het herstel maar nog maals als alles goed gaat,
    5: bij mij ging het zo , eerste 6 weken mag je niets ivm borstbeen daarna revalideren een maand of 3 a 4 en dan weer je eigen leven proberen op te pakken , ik zie het zo de eerste maanden mag alles maar moet niets daarna wordt het langzaam aan weer zoals het was
    6: ik zou zeggen : heel goed naar je lichaam luisteren , een kussen bij de hand in het begin als je moet hoesten en niezen en veel bewegen dan komt het allemaal best wel weer goed,
    wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en als je nog vragen hebt lees ik het wel

    gr ,
    Wim

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #85608 in Biscuspide aortaklep
Je informatie: