default-header

biohartklep Freedom Solo

Home Forums Hartkleppen biohartklep Freedom Solo

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79116 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben Hans en ik ben 69 jaar, met een partiele dwarslaesie en ik loop met een rolator en stok.

    Straks krijg ik een bioklep Freedom Solo.1) Heeft iemand ervaring daarmee??
    2)Hoe gaat het na de operatie met opstaan , als je alleen kracht in de armen hebt maar niet de borstbeen mag belasten ?.

    graag tips van mensen die ervaring hebben met deze situatie.

    groeten,
    Hans

    #85018 Reageer
    Willem54
    Deelnemer

    Hallo Hans ,
    als het goed is krijg je na de operatie een touw aan het voeteneind van het bed en moet je jezelf daarmee omhoog trekken , wel onderhands en is goed te doen alleen zorgen dat je dat touwtje niet kwijtraakt ,

    gr
    Wim

    #87532 Reageer
    RonM
    Deelnemer

    Hoi Hans…

    Ik moet waarschijnlijk ook een nieuwe aortaklep. Ik heb het e.a gelezen over deze klep. De medische wereld is er nogal enthousiast over.. Mijn keuzze zou dit eventueel ook zijn.. (ik wil een bioklep ivm mijn levenstijl en hobbys (kontaktsporten en duiken) en geen bloedverdunners willen slikken..

    Kun je mij vertellen welk ziekenhuis je bent geholpen en hoe de klep bevalt..je zou mij er erg mee helpen..

    Groetjes Ron

    #87533 Reageer
    Willem54
    Deelnemer

    Hallo Ron ,
    ik ben hans wel niet maar wil toch even reageren hierop , heb ook een bioklep sinds 2009 , ben geholpen in OLVG in Amsterdam gaat heel goed maar moet wel een bloedverdunner slikken ( 1 pilletje per dag plavix) , weet niet precies waarom maar volgens mij omdat ze er bij mij een rand opgezet hebben voor de stevigheid , heb er geen last en kan alles weer ook op sportgebied ,

    gr
    Wim

    #87534 Reageer
    RonM
    Deelnemer

    Hey Wim..

    Dank je voor je reactie… Ik ben nu nog aan het zoeken hoe het zit met duiken..Ik duik voor de hobby al jaren en ik vind mijzelf (51) nog echt veel te jong om daarmee te stoppen. Vandaar ik dacht dat een bio beter zou zijn omdat je dan geen bloedverdunner zou hoeven slikken.. Moet jij ze nu altijd blijven slikken?

    In ieder geval dank voor je reactie Groetjes Ron

    #87539 Reageer
    Willem54
    Deelnemer

    Hi Ron ,
    is ook zo wat je zegt maar is ook een verschil met bloedverdunners hoor , ik slik plavix en moet dat inderdaad de rest van mijn leven doen zeggen ze dus goed navragen want mij hadden ze ook gezegd 1 jaar en dan niet meer maar moest toch doorgaan maar ok , ik hoef niet naar de trombose dienst en daarvoor had ik een bioklep genomen en tot nog toe geen spijt van mijn beslissing .

    gr
    Wim

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #87532 in biohartklep Freedom Solo
Je informatie: