default-header

binnenkort bypass operatie/erg bang!

Home Forums Even voorstellen binnenkort bypass operatie/erg bang!

  • Dit onderwerp bevat 39 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Anoniem.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #79480 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo lotgenoten, ik ben nieuw hier en hieronder kort mijn verhaal:

    Voor het eerst in mijn leven moet ik een operatie ondergaan en wel een bypass operatie in Enschede.
    Mijn grootste angst in nog niet zozeer de operatie ( alhoewel ik natuurlijk super gespannen ben nu), je bent dan toch onder narcose maar wel de tijd daarna.Ik heb nl. een angst-fobie voor zaken in mijn mond zoals slangen ed. De gang naar de tandarts heb ik daarom al 3 jaar niet gemaakt.
    Ik maak mij dus enorme zorgen over het bijkomen op de IC en dan aan de beadmening liggen, mijzelf kennende raak ik dan helemaal in paniek en ben ik in staat om hele rare dingen te doen.
    Ook heb ik altijd gerookt ( ben nu 47) en heb ook angst voor het eventueel slijm opzuigen ed.
    Kan iemand mijn zijn/haar ervaringen vertellen?

    Groeten van een zeer bange patient.

    #86482 Reageer
    sonja70
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik heb zelf een spoedoperatie ondergaan en heb dus geen tijd gehad om me zorgen te maken over deze operatie. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik me er niet zo heel veel meer van herinner omdat je a, natuurlijk net die best zware operatie bent ondergaan, en b je zo onder de medicatie zit dat je eigenlijk niks anders kunt dan slapen. Het is niet zo dat je constant beseft dat je aan de beademing ligt. De meeste mensen weten zich daar helemaal niks meer van te herinneren zelfs. Verder wordt je ook zoveel mogelijk in slaap gehouden om je lichaam rust te geven.

    Ik snap dat je je druk maakt, maar achteraf gezien was het engste voor mij het loskoppelen van de apparatuur. Het niet meer kunnen volgen van je hart op de monitor.

    Sonja

    #86483 Reageer
    hans1957
    Deelnemer

    Hoi,

    De raad die ik je uit ervaring kan geven is, dat je beter wat kunt ontspannen en je niet al te druk moet maken. Na de operatie zul je echt niet veel merken van wat je allemaal aan je lichaam hebt hangen door alle medicatie. Lekker slapen en op het moment dat je wel gaat beseffen, zijn die slangen al weer verdwenen. Tevens een goede periode om van het roken af te komen.Ik ben ook gestopt na mijn operatie en dat bevalt mij prima.

    Sterkte en laat ons weten hoe het je vergaat.

    Groet Hans

    #86488 Reageer
    willem62
    Gast

    Het is wat Hans zegt voordat je het weet is het alweer.
    Laat je niet leiden door je angsten want je zal van die operatie weinig merken vriend.
    Angst is altijd een slechte raadgever geweest.
    En lees ook het bericht van Sonja zij heeft dit allemaal ook meegemaakt al zegt zij, dat ze er weinig van heeft gemerkt, dat zal bij jou hetzelfde zijn.
    Succes, Willem

    #86495 Reageer
    m.c.r.c.
    Deelnemer

    hallo

    Ook bij mij is afgelopen maandag een vernauwing van mijn linkerkranslagader vast gestelt
    de vernauwing is vast gestelt op 50 procent, nu heb ik medicatie gekregen monocedocardret 50mg en simvastatine en ze hopen zo dat deze medicatie mijn druk op de borst bij inspanning af zal nemen maar moet nog eerlijk zeggen dat ik met deze medicatie nog weining er van merk wel ben ik enorm moe en heb veel hooft pijn van die tabelten.Het dotteren of een stent plaatsen is bij mij niet mogelijk omdat ik vaatleiden heb en mijn vat veel te dun is om te dotteren.

    Nu was mijn vraag als de medicatie niet hun werk doen bestaat er dan een mogelijk heid dat ze bij mij een bypass operatie uitvoeren kan iemand mij hier iets over vertellen vanaf waneer ze een bypasoperatie uitvoeren???

    mvg marco

    #86498 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Hallo T.O.

    Ik snap dat je bang bent, ik wacht op een donor hartklep en dan moet je 6-8 weken wachten…echt geduldig ben ik niet en dan heb je genoeg tijd om te piekeren 😉
    Ik heb een aangeboren hart afwijking (Tetralogie van Fallot) en ben dus al eens op m’n 4e geopereerd, maar daar weet ik weinig meer van…

    Ben ook bang voor de narcose, voor het nieuwe litteken, de hechting etc!

    Ik krijg een open hart operatie & a.s. week ga ik week 5 van het wachten in…whaaa!!!
    De operatie wordt uitgevoerd in het Erasmus MC

    Heel veel sterkte iig!

    #86503 Reageer
    skrieverke
    Deelnemer

    Je hoeft nergens bang voor te zijn. Zolang je na de operatie slangetjes in je keel hebt, ben je nog zover van de wereld, dat je daar maar een héél klein beetje van meekrijgt.

    ´O ja, ik herinner me dat ik ook slangetjes in m´n keel had´, zul je achteraf zeggen. Maar meer dan het je vaaglijk herinneren is het echt niet.

    Sterkte, je zult straks, als alles achter de rug is, zeggen dat het niet niks was, maar heel goed te doorstaan.

    Erwin.

    #86507 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Twentefan,
    heb weliswaar geeb bypass-operatie hoeven te doorstaan, maar genoeg enge zaken om over angst mee te kunnen praten.
    Maar overal was een oplossing voor, en…ja hoor: in Enschede ge-opereerd,
    de stad van de landskampioen ! Vakkundige mensen daar.

    p.s.
    gefeliciteerd met de laatste overwinningen van de FC (!)

    #86573 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    En ja hoor…leuke post gehad in het weekend: mag nog eens 6 weken wachten, en operatie pas in week 11/12, dit is een voorlopige planning.
    Maar wat ik me afvraag: kunnen ze je werkelijk zolang laten wachten???
    Wachttijd zou 6-8 weken zijn, maar ten tijde van de operatie wacht ik al 13 weken?!

    #86577 Reageer
    Admin Job Pieter
    Deelnemer

    Wachttijden zijn af en toe erg verwarrend…
    Maar het kan verschillende oorzaken hebben…
    Planningsfoutje, spoedgevallen, je eigen conditie etc.
    Maar heb je wel te horen gekregen waarom het nog zoveel langer gaat duren?
    Anders zou ik er zeker naar vragen.

    #86578 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Ik heb geen reden te horen, dus ik ga zeker zo even bellen, geeft mss een btje rust ipv van nu…wachten tot eind maart zonder reden…jullie horen er zeker van!
    Dank!

    #86582 Reageer
    spriet
    Deelnemer

    Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet,maar eer dat je bij komt ben je 24 uur verder,
    Ik zelf kan me er niets van herinneren en toen ik wakker werd zat er niets in m,n keel.
    Alleen de drains in buik zaten er nog.
    Maak je niet druk het valt best allemaal wel mee.
    Sterkte 🙂

    #86587 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Dankje Spriet!

    Ik heb gister met het ziekenhuis gebeld, en mijn hartklep is er al, maar schijbaar hebben ze nog 6 weken nodig om de klep te prepareren…

    Maar goed, al lang blij dat de klep er is! :laugh:

    #86588 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    MissTee schrijft:
    [quote]Ik heb geen reden te horen, dus ik ga zeker zo even bellen, geeft mss een btje rust ipv van nu…wachten tot eind maart zonder reden…jullie horen er zeker van!
    Dank![/quote]

    probeer het anders via je verzekeraar. Ze hebben tegenwoordig (bijna) allemaal wel een loket voor wachttijdenbemiddeling.
    En dan blijkt het ineens allemaal wel sneller te kunnen.

    #86589 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Dat is ook een goeie Theo! Dank! :laugh:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
Reageer op: Reactie #86482 in binnenkort bypass operatie/erg bang!
Je informatie: