default-header

bijwerkingen

Home Forums Medicijnen bijwerkingen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #78792 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    sinds 1 week neem ik de volgende medicijnen
    cedo-monocard
    perindopril
    ascal cardio
    lipitor
    heb nogal last van bijwerkingen
    vreselijke hoofdpijn, begint meestal rond de middag
    misselijk
    duizelig
    opgezwollen gezicht
    koude handen en voeten
    heel onrustig slapen

    weten jullie hoelang deze bijwerkingen aanhouden
    of moet ik kontakt opnemen met de arts ?? wil niet als een zeurkous overkomen

    liefs
    joze

    #82975 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Beste Joze,

    Ik kan je helaas niets vertellen over de duur van de bijwerkingen. Maar als de bijwerkingen aan blijven houden, zou ik zeker even contact opnemen met je huisarts/cardioloog. Misschien komt het door een combinatie van medicijnen en kunnen ze deze voor je aanpassen.
    Ik zou zeker niet bang zijn om over te komen als een zeur. Het gaat om je gezondheid en dat is het belangrijkste! En daarnaast zijn zij er echt om je te helpen. Gewoon gebruik van maken. 😉
    Ik hoop dat er snel een oplossing voor je volgt zodat jij je weer beter gaat voelen. Sterkte!

    Groetjes Nicole

    #82978 Reageer

    Je kunt ook eens overleggen met je apotheker om te kijken of al die medicijnen elakaar niet gaan tegenwerken en vervelende reacties veroorzaken. Ik zou zeker geen weken gaan rondlopen met deze klachten. Sterkte!

    #82985 Reageer
    zimbo
    Gast

    De monocedocard is te vergelijken met het tabletje of de spray voor onder de tong en daar kun je hoofdpijin van krijgen. Ik slik het zelf al een paar jaar in een hogere dosis en heb er nu geen last (meer) van. Misschien is dit de boosdoener en gaat het bij jou ook weg na enige tijd.

    Groeten
    Hub

    #82988 Reageer
    joze
    Deelnemer

    vandaag dan naar de huisarts geweest voor de bijwerkingen
    de hoofdpijn is wel minder geworden , maar toch noch wat druk op het hoofd

    huisarts zei: ik had een vernauwing van 30 % in de kransslagaders en dat was normaal op mijn leeftijd
    volgens hem zou ik stoppen met de mono-cedocard en de lipitor
    dit ga ik dus niet doen zonder overleg met de cardioloog
    het ecg geeft niet voor niks aan dat de hartspier te weinig zuurstof krijg.

    weet iemand van jullie of 30 % normaal is, en dat je daar eigenlijk geen last van zou kunnen hebben ??

    gr
    joze

    #83118 Reageer
    zuster
    Deelnemer

    Hallo Joze.

    Mijn kransslagader is 40% dicht en met een meting van die slagader tijdens hartcatherisatie is bij mij de oorzaak van de pijn/benauwdheid op de borst niet de kransslagader maar mijn aders verkrampen door onbekende oorzaken.Daardoor zuurstof gebrek v/d hartspier.Prinzmetal Angina genaamd.
    De 40% vernauwing was geen aanleiding van zuurstof tekort van mijn hart.

    Dit kunnen ze tijdens een hartkatheterisatie vaststellen door inspuiten van een bepaalde stof waardoor een benauwdheids/pijn aanval wordt geforceerd.Dan kunnen ze op de e.c.g veranderingen zien.Ik heb daar speciale medicatie voor gekregen Tildiem.
    Verder heb ik gewoon mijn medicijnen om de 40% vernauwing te laten afnemen of te verbeteren.

    Veel succes en sterkte hoor!
    Groetjes ALice.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #82988 in bijwerkingen
Je informatie: