default-header

Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk (John Virapen)

Home Forums Boeken Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk (John Virapen)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79146 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    De farma-bal is aan het rollen …. Insider John Virapen, doet een boekje open over de weinig fraaie praktijken van de farmaceutische industrie: hij was directeur bij Eli Lilly in Zweden.

    Ik citeer de tekst van succesboeken.nl:
    “In die functie heeft hij meegewerkt aan corruptie, omkoping van ambtenaren e.d. om medicijnen goedgekeurd te krijgen. Later begon hij zich te realiseren dat de farmaceutische industrie uitsluitend geïnteresseerd is in winst en in het geheel niet in de gezondheid van de consument. De farmaceutische industrie creëert zelfs nieuwe ziekten om verzekerd te zijn van omzet. Hij wilde deze praktijken kwijt aan de wereld.

    In 2008 heeft hij zijn boek “Side Effects Death” gepubliceerd als e-boek. Dit boek is in het Nederlands op de markt met als titel Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk kunnen zijn. Het boek is een “wake-up call” voor diegenen die het verhaal willen horen.”

    Het boek is onder andere hier te koop:

    http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872138&PC=86C1DE31

    NB:
    Daar zijn ook de video-opnames met Virapen als farmaceutisch klokkenluider te bekijken.
    Het is vooral dankzij insiders met een geweten, dat uiteindelijk toch gaat opspelen, dat we als burgers achter lang verborgen gehouden waarheden komen ………..

    272 pagina’s
    ISBN: 907987213X
    ISBN13: 9789079872138
    Uitvoering: Softcover
    19,95 euro

    #85230 Reageer
    Patrice
    Gast

    beste Lisa,

    en dan lees je dit boek, net als de Cholesterolleugen en het boek Wat artsen je niet vertellen.
    En dan???
    Dan kan je heel opstandig worden: is het middel niet schadelijker dan de kwaal?

    En dan zegt de cardioloog: ‘als je dat pad op wilt ben je helemaal van God los, de medicijnen houden je uit de gevarenzone en als jij ze niet wilt nemen, kan ik je niet garanderen……’

    En hij kan ook niks garanderen.

    Dus de berg angst om dood te gaan, of gewoon dat het weer gebeurt, of dat het onverwacht helemaal niet uitkomt dat je weer het ziekenhuis in verdwijnt, pas als je die berg over bent en je het Zwaard van Damocles hebt bezworen, dan kan je voor jezelf de beslissing nemen of je kapt met innemen of niet, of een beetje, of gedeeltelijk….
    Dat is het rottige, voor mij is het nooit duidelijk aan het einde van de rit wie er het meeste gelijk heeft en wie er aan het kortste strootje trekt.

    Neemt niet weg dat het wel hartstikke goed is dat dit soort boeken worden geschreven. De schrijver van de Cholesterolleugen was voor mij een bondgenoot. Wat ik voelde, hoe slecht Crestor voor me was, schreef hij letterlijk op. En reken maar dat ik dit boek wat jij nu noemt ook ga lezen.
    Maar of ik er wat mee kan?
    Ik ben echt een bange schijterd, niet om dood te gaan, maar wel dat het onverwacht over is; dat heerlijke zonnige leuke zalige leven van me, dat dan weer wel.

    #85235 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ja soms hoor ik ook:
    “Je moet niet al die nare boeken gaan lezen”

    Soms zijn de titels ook zeer suggestief, “wat dokters je niet vertellen”
    alleen al de titel spreekt me tegen.
    Ik lees ook veel, en soms denk ik achteraf, hier heb ik niks aan gehad, of wat moet ik hier nu weer mee? Het helpt me geen steek verder.

    Ik denk dat het ook een stukje verwerkingsproces is ( ik noem het maar zo)
    Ook al heb je er niks aan gehad, het helpt soms om wat afstand te nemen van iets dat je niet zint. (of dat je toch niet veranderen kunt) Problemen verdringen of achter het behang plakken, ja daar moet je ook eerst aan toe zijn.

    De een doet het zus en de ander doet het zo. En eenieder vindt zijn eigen weg wel.

    #85239 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Patrice schrijft:
    [quote]beste Lisa,

    en dan lees je dit boek, net als de Cholesterolleugen en het boek Wat artsen je niet vertellen.
    En dan???
    Dan kan je heel opstandig worden: is het middel niet schadelijker dan de kwaal? [/quote]

    Ja, het middel kan zeer zeker erger zijn dan de kwaal……en je kunt eerst kwaad worden als je de waarheid leert over de misleiding en de manipulaties in medicijnenland, als je leest hoe verrot de huidige medisch-wetenschappelijke fundamenten zijn gebleken, maar door de waarheid te leren kennen wordt je ook vrij gemaakt…..zoals Gloria Steinem zei:

    The truth will set you free, but first, it will piss you off.

    Dat is precies hoe ik het ervaren heb, ik ben nu vrij en het zal niet snel meer gebeuren dat ik misleid of bedrogen word.

    [quote]En dan zegt de cardioloog: ‘als je dat pad op wilt ben je helemaal van God los, de medicijnen houden je uit de gevarenzone en als jij ze niet wilt nemen, kan ik je niet garanderen……’
    En hij kan ook niks garanderen. [/quote]

    Precies…. je krijgt geen enkele garantie……..bij veel dingen in het leven niet, maar het gaat bij die medicijnen helaas niet om onschuldige hapjes die je de rest van je leven gaat nemen, en bij statinen schijnt het maar bij 1 op de 100 mensen echt te werken…. dus 99 mensen slikken hem in wezen voor niets, maar zitten wel met bijwerkingen….en dat zegt de cardioloog er niet bij….(of de jouwe wel?)
    Ik kan geen juiste keuze maken als ik niet volledig wordt geinformeerd. Dan zoek ik liever alternatieven die veilig zijn.

    [quote]Neemt niet weg dat het wel hartstikke goed is dat dit soort boeken worden geschreven. …En reken maar dat ik dit boek wat jij nu noemt ook ga lezen.
    Maar of ik er wat mee kan?
    [/quote]

    Of je er iets mee kunt, weet je pas als je het gelezen hebt 😉

    The beginning of wisdom is found in doubting; by doubting we come to the question, and by seeking we may come upon the truth. (Pierre Abelard)

    Ik ben iemand die altijd de waarheid, de feiten, wil weten, en met die kennis kan ik mijzelf beschermen…. niet alleen tegen onnodige schade door chemische geneesmiddelen, maar ook op tal van andere gebieden.

    Maar heel veel mensen lijken de waarheid (of waarheden) niet te willen weten denk ik wel eens…..

    Maar als de massa liever blind en doof wil blijven voor de waarheid, zal de leugen misschien blijven regeren en zullen illusies in stand blijven…………de massa stemt zo stilzwijgend toe en zo zal er nooit iets ten goede veranderen, en zo zal er helaas ook niet snel een samenwerking komen tussen reguliere artsen en bv orthomoleculaire artsen of acupuncturisten etc.

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #85240 Reageer
    Patrice
    Gast

    Knap van je, ben eerst maar eens even langs je profiel gefietst en super, dat je zonder de ‘gangbare medicatie’ al 13 jaar klachtenvrij bent.
    Ik gebruik ze wel, de Lipitor (bracht het cholesterol van 10,4 naar 5,2), de Ascal 80, de Nexium 20, de Selokeen ZOC 50 ( die mijn hartslag van 110 per minuut in rust terug bracht naar 80, voelt overigens wel lekkerder, wel een hoop gedoe gehad met instellen, heb een bloeddruk van 90/55 in rust, en die kan niet zo heel veel lager) en vandaag heb ik voor het eerst sinds april 2009 op eigen houtje mijn Plavix niet meer genomen.
    Heb geen stent gekregen bij hartcatheterisatie op 4 april, is dus niet nodig en de berichten over Nexium en Plavix hebben me erg aan het denken en spoorzoeken (op internet, de Lancet, e.d.) gezet.

    Gezonder als ik die maar laat staan tot ik weer gedotterd moet worden. Ik zal het braaf opbiechten bij de cardioloog als wij weer een ontmoeting hebben in oktober.

    Ik heb besloten niet te stoppen met mijn medicijnen. Mijn vaten slibben steeds meer dicht en ik voel me 100% als het niet te koud is buiten. Ik kan me dus nog niet over de angst heenzetten. Heb de laatste 30 jaar elke dag vitamine C 2000 mg geslikt en 1 Totafort, een multivitaminepreparaat (wat ik op mijn 16e van de huisarts kreeg ivm anorexia waar ik eigenlijk nooit mee gestopt ben). Dat heeft me ook niet beschermt en om nu zelf alternatief te gaan klooien (want ik ben Hansje in Bosbessenland in de voedingssupplementen en orthomoleculaire voedingsleer) want dat zou het bij mij zijn.
    Eerst maar eens het zwaard boven mijn hoofd vandaan en het gevoel dat ik elk moment weer een ‘correcte bingo’ kan hebben. Dat ik weer vertrouwen krijg, dat het heus wel weer een jaartje weg blijft en ik intussen van man en hond en katten kan genieten en in juli gewoon naar Bali kan vliegen, zonder wegtrekkers en vreemdsoortig ademen…..

    Ondertussen heb ik nieuw glas binnen gekregen uit Australie. Even wachten op de slang voor aan de nieuwe gasbrander en ik ga echt waanzinnig mooie kralen maken dit weekend. Moet er ook maar gewoon niet teveel mee bezig zijn.

    #85241 Reageer
    Lisa
    Gast

    Patrice schrijft:
    [quote]Knap van je, ben eerst maar eens even langs je profiel gefietst en super, dat je zonder de ‘gangbare medicatie’ al 13 jaar klachtenvrij bent. [/quote]

    Over een paar daagjes is het al 14 jaar :cheer:

    JIj had wel een vrij hoog cholesterol (10,4), de mijne was niet echt hoog, en ik hou hem graag tussen 5 en 6, want lager wil ik het niet hebben (dan gaan mijn hersentjes protesteren 😉 ).

    Ja, Nexium en Plavix schijnen niet goed samen te gaan…..

    [quote]Ik heb besloten niet te stoppen met mijn medicijnen.[/quote]

    Dat is jouw beslissing en je goed recht 🙂 . Opeens stoppen zou ook niet goed zijn…. zeker met de betablokker mag men nooit opeens stoppen. Altijd rustig afbouwen.

    [quote] Mijn vaten slibben steeds meer dicht en ik voel me 100% als het niet te koud is buiten. Ik kan me dus nog niet over de angst heenzetten. Heb de laatste 30 jaar elke dag vitamine C 2000 mg geslikt en 1 Totafort, een multivitaminepreparaat (wat ik op mijn 16e van de huisarts kreeg ivm anorexia waar ik eigenlijk nooit mee gestopt ben). [/quote]

    Misschien heeft de anorexia dan al voor hart en vaatproblemen gezorgd? Supplementen worden vooral preventief genomen, maar natuurlijk ook om ontstane tekorten weer aan te vullen……..maar schade kan er dan al zijn, afhankelijk van de duur van de tekorten.

    Als ik dagelijks medicijnen zou nemen, zou ik zelf wel zorgen dat ik geen gebreken daardoor zou krijgen, want veel bijwerkingen (aan of onder de oppervlakte) worden namelijk mede veroorzaakt door de uitputting van nutrienten (Je slikt een statine maar geen Q10?… of toch wel?)……..

    Ik heb even naar je multi gekeken: die zou ik zelf niet nemen en ook niemand aanraden:
    er zit *synthetische* vitamine E in (= bad bad bad), en te weinig vitamine D, en te veel ijzer (meer dan een vrouw nodig heeft en het kan hartklachten gaan geven, of heb je bloedarmoede??), verder is er te weinig zink ivh tot koper (voor elke mg koper moet er voor behoud van balans 10 mg zink in zitten), en dan ontbreekt er nog volkomen een heel belangrijk mineraal voor hart en vaten, en dat is …. magnesium! (en nog wat andere mineralen)

    Vitamine C is altijd goed, samen met l-lysine een vaatschoonmaker volgen Linus Pauling,
    Ook vitamine K2 is goed daarvoor (zit ook in kaas en yoghurt) en elke dag een glas granaatappelsap helpt ook dichtslibbing verminderen. (info is oa te vinden in het forum)

    Dat noem ik niet “alternatief klooien” 😉 , maar jezelf goede voeding geven.

    Veel plezier met kralen maken. :cheer:

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #86100 Reageer
    Patrice
    Gast

    Ik ben begonnen met het innemen van Q10 en ben van multivitaminepreparaat veranderd. Aanvullend neem ik naast de vitamine C nu ook magnesium.
    (Slik al mijn voorgeschreven medicatie nog steeds braaf in hoor…. dat zal niet zo gauw veranderen), maar ik doe dit nu een dag of tien en psychisch of niet, ik ga me er stukken beter bij voelen!
    Heb het advies van Jan opgevolgd om eerst met Q10 50 mg te beginnen en na een paar weken zonodig op te hogen naar 100mg, maar ik merk nu al verschil. Kan ook de magnesium zijn, kortom, voel me in ieder geval opknappen. Had op 18 juli jl natuurlijk ook lichamelijk weer een flinke tik gekregen (infarct begon om half 1 ’s middags, werd pas om half 8 ’s avonds gedotterd, dus dat duurde even….) maar ik krijg weer energie, wordt uitgerust wakker en voel me echt een stuk beter.
    Groetjes Patrice

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #85235 in Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk (John Virapen)
Je informatie: