default-header

Bij wie is nu echt door Statines het cholesterol gedaald?

Home Forums Cholesterol Bij wie is nu echt door Statines het cholesterol gedaald?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #80513 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb al jaren een erfelijke hoog cholesterol van nu inmiddels al weer 9. Ik kan niet tegen al die Statines. Ik vraag mij eigenlijk af bij wie het cholesterol ook echt gedaald is door Statines en hoeveel? En welke gebruik je dan? En gebruik je ook Q10 er naast?

    #92729 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ook erfelijk belast en zonder medicatie ook 9+
    Gebruik nu 40 mg Crestor en mijn slechte cholesterol blijft nu netjes onder de 2
    1,8 om precies te zijn en stabiel .

    #92730 Reageer
    Claudials
    Gast

    Mijn slechte cholesterol is 6,7 en ik heb de laatste 3 jaar al 4verschillende Statines gehad en overal wordt ik doodziek van of ik kan bijna niet lopen vd spierpijn. Nu crestor 5mg om mee te beginnen en hopen dat ik kan uitbouwen naar 40mg. Ik heb Q10 gekocht omdat ik daar veel goede berichten over lees dat dit zou helpen tegen spierpijn. Ben benieuwd.

    Jammer dat er zo weinig mensen reageren.

    #92731 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Spierpijn eigenlijk geen last van wel af en toe kramp`en als ik beetje meer heb gedaan als normaal, een zwaar gevoel in de benen, maar of dat nu van de crestor komt?
    Kan ook komen door hartfalen, gevolgen beroerte of de Copd zeg het maar 🙂

    #92732 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    Mijn cholesterolwaarden waren voor gebruik statines boven de 11 – familiair. Gebruik nu al 15 jaar atorvastatine (eerst zocor, maar niet sterk genoeg en daarvoor lipobay, maar daar zakte de waarden nauwelijks van en werd ook uit de handel genomen). Volgens mijn cardioloog zou ik eigenlijk 40 mg atorvastatine moeten gebruiken, maar daar word ik duizelig, misselijk van. Dus 20 mg atorvastatine en 10 mg ezentrol en de waarden blijven rond de 6. Mijn functioneren en lichamelijk gevoel is niet hetzelfde, dan wanneer ik geen statine zou gebruiken (op advies huisarts 3 weken ermee gestopt, om te kijken hoe ik me dan zou voelen – na drie dagen leek ik wel herboren te zijn), maar de bijwerkingen zijn op dit moment overkomelijk, dus ga ik maar door met de medicatie.

    ’n Paar jaar Q10 200 mg gebruikt vanwege heftige spierpijn waar ik ’s nachts ook wakker van werd, mee gestopt en ik merk nu geen verschil. Dus geen spierpijn, ondanks dat ik geen Q10 meer inneem. Gebruik atorvastatine van Pfizer en heb het idee, dat ik wat opgewekter en minder moe ben dan met de statines van Ranbaxy of Teva. Maar dat kan inbeelding zijn.

    #92733 Reageer
    Claudials
    Gast

    Bedankt voor je informatie heel duidelijk.

    #92790 Reageer
    dennie
    Gast

    Hallo
    mijn beide opa’s zijn jong overleden aan een hartaanval door verstopte vaten. Mijn vader is 3 x gedotterd en 1 x openhartoperatie maar is nu al 78. Ik ben gedotterd op mijn 39e. Ik had een hoog cholesterol, op mijn 39e rond de 8 (totaalcholesterol) en mijn ldl was toen rond de 6 het hdl was maar iets boven de 1.
    Na mijn dotteroperatie ben ik aan de crestor 10 mg gegaan dat werkte bij mij als een razende. Wegens teveel bijwerkingen zoals spierpijn, rugpijn botpijn en chronische vermoeidheid ben ik nu helemaal gestopt. Ik heb het 8 jaar gebruikt.
    De reden is toch wel dat mn vader ook alle medicijnen gebruikte maar toch ook al 4 x geopereerd is.

    #92791 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    En hoe zijn je waardes zonder medicijnen nu?
    Als die skyhigh zijn is geen medicijn gebruik in mijn ogen niet verstandig.

    #92792 Reageer
    Claudials
    Gast

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb LDL 7 en ik ben als de dood dat ik weer een hartinfarct krijg als ik die Statines niet slik. Ik kan ze niet verdragen. Nu crestor 5 Mg ook daar allergie, pijn in botten en gewrichten en doodmoe. Dit is het 5e merk al wat ik probeer. Dindag gaan ze weer een stent plaatsen omdat ik nog een ader 70% dicht heb zitten. Als ik die Statines niet neem ben ik bang dat ik er over een paar jaar nog beroerder aan toe ben. Ik vraag me ook af of het echt werkt al die troep. Maar daar komen we nooit achter helaas.

    #92794 Reageer
    dennie
    Gast

    ja ik ken dat gevoel.
    Ik verdraag die statines ook niet. Ik heb nu een natuurlijk product dat in Amerika al door aantal cardiologen wordt voorgeschreven. Mijn totaal cholesterol is nu rond de 5 en mijn ldl is voor het eerst rond de 4. dat is slechter dan ik had met statines maar ik vind het acceptabel. Ik gebruik het 2 maanden misschien daalt het nog verder maar dat weet ik niet. Ik let verder niet op mijn voeding. Overigens schoten mijn waarden op het moment dat ik stopte eerst omhoog naar choletserol boven de 8 en LDL naar 6 pffffff dat was ook enorm schrikken toen.

    #92795 Reageer
    Claudials
    Gast

    Mag ik vragen wat dat voor natuurproduct is wat je uit Amerika hebt en ook hoe je er aan kan komen?

    #92802 Reageer
    dennie
    Gast

    hallo claudials. Ik heb ze bij bergamet nederland gekocht maar er zijn nog meer plekken waar ze ze verkopen. ik zou gewoon ff googlen

    #92803 Reageer
    Claudials
    Gast

    Hoe heet het dan?

    #92804 Reageer
    dennie
    Gast

    ja het product heet ook bergamet en het is gemaakt van citrusvruchten die heet bergamot citrus. Misschien heet het bij andere bedrijven anders maar het is gemaakt van bergamot

    #92805 Reageer
    Claudials
    Gast

    Ik heb nog 1 vraag : hoeveel mg slik jij per dag van Bergamet?
    Ik ga dit met mijn cardioloog bespreken of ik dit kan proberen naast alle andere medicatie. Heb er net al over gelezen en inderdaad erg interessant. Ga ook nog wel een cardioloog in Amerika vragen, vrienden van ons kennen daar een cardioloog. Ben benieuwd. Maar ik hoor graag hoeveel jij per dag tot je neemt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: Reactie #92804 in Bij wie is nu echt door Statines het cholesterol gedaald?
Je informatie: