default-header

Bicuspide aortaklep klepvervanging

Home Forums Uitbehandeld, wat nu?!?! Wat doe je nadat je dit hoort? Bicuspide aortaklep klepvervanging

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #81250 Reageer
    jast
    Deelnemer

    Bettilde

    Goed van je dat je doorzette, verder veel sterkte gewenst.

    Groetjes Jast

    #78595 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    ik ben een vrouw van 49 jaar en wordt al enige tijd behandeld voor een bicuspide aortaklep, stenose, verdikte hartspier, hoge bloeddruk. Een klepvervanging is niet te vermijden en noodzakelijk, Mijn vraag is wie er ervaring heeft hiermee en wat kunnen zoal de nadelen zijn? Waar moet ik rekening mee houden en is het leven na de klepvervanging weer als vanouds?Alvast bedankt voor eventuele reakties!

    #93367 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Elisabeth,

    Ik heb je een privéberichtje gestuurd.

    Groet,
    Annemarie

    #93371 Reageer
    Plukdedag!
    Gast

    Hoi,
    Ik ben een vrouw van 46 en ook 2 klepjes en licht verwijdde aorta. als operatie nodig is zal dit een gecombineerde ingreep zijn van klepjes en stukje aorta. Betreft het bij jou alleen de klepjes?
    Hoop dat de ingreep nog even op zich laat wachten, maar klepjes lekken wat meer dus nu wel controle om 6 mnd ipv elk jaar. Hoop dat je aan antwoorden komt. ben ook heel benieuwd naar hoe de ervaringen zijn en welke impect het heeft op je dagelijkse dingen.

    #93372 Reageer
    Elisabeth M
    Gast

    Hoi Plukdedag!
    Nee bij mij is het ook een gecompliceerd verhaal. Ik heb idd ook een verwijde aorta, maar ook een verdikte hartspier en een verkalkte klep. De laatste tijd gaat het allemaal minder, als ik me te veel inspan word ik erg duizelig en krijg pijn op de borst, s avonds dikke benen. Het sluipt er in. Al met al heeft dit proces wel een paar jaar geduurd. Ik krijg nu eerst een hartkatheterisatie om te kijken wat er allemaal tegelijk kan worden gedaan. Hopelijk kan ik na de operatie weer verder met mijn leven. Op dit forum heb ik wel een en ander gelezen dus ik heb wel een beeld hoe het loopt nu. Alleen de 1 heeft na een paar weken weer energie terwijl anderen maanden nodig hebben. Ik ben erg benieuwd hoe het leven is met een metalen hartklep en het gebruik van bloedverdunners enzo. Ik hoop voor jou dat je klepjes het nog lang uithouden!

    #81667 Reageer
    Plukdedag!
    Gast

    Hoi Elisabeth,
    Het is idd iets wat erin sluipt. Wil om die reden ook maar vast wat meer aan beweging en voeding doen, zodra dit hopelijk het herstel na de operatie ook ten goede komt als ik een wat betere basisconditie heb.
    Ik merk wel dat ik eerder hijg als ik een trap neem, maar door onvoldoende beweging kan ik niet zeggen dat het m’n kleplek is. Ik heb ook een lichte verdikking van de linker kamer maar dit lijkt stabiel.
    De cardioloog vertelde recent dat bij een lichtverwijdde aorta icm 2-klpejs doorgaans eerder tot operatie wordt overgegaan in vergelijking met iemand die 3 klepjes heeft. Bij verdere verwijding kun je met 3 klepjes beter de verwijding opvangen dan met 2. Bij 3 klepjes is dat vaak 55 mm doorsnee. Vermoeidheid is ook wel iets, waarvan ik moeilijk kan inschatten of het de klepjes zijn of slaaptekort en onvoldoende beweging. Ik heb een betere conditie gehad, dus ik kan nog wel uitproberen of een gezondere levensstijl nog wat zal opleveren. Hoop idd ook dat een operatie nog even op zich laat wachten. Bij mij pas in 2007 ontdekt, bij toeval. Ben daar dan nu ook wel blij mee al besef ik soms nog niet helemaal dat het om mij gaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93371 in Bicuspide aortaklep klepvervanging
Je informatie: