default-header

Bicuspide aortaklep en aneurysma

Home Forums Hart- en vaatziekten Bicuspide aortaklep en aneurysma

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80374 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste Iedereen,

    Bij mij is een bicuspide aortaklep en een aneurysma (4,6 cm) geconstateerd.
    Is dit al een reden voor operatie of is het wachten tot het steeds kritieker wordt?
    Heb je zelf invloed op wanneer er behandelt (geopereerd) gaat worden of is dit iets wat mij te wachten staat?
    Wat staat mij verder allemaal te wachten?

    #91473 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Hoi,

    Een bicuspide aortaklep wordt alleen maar vervangen als je kleppen erg verkalkt zijn. Waardoor je een ernstige vernauwing in je aortaklep hebt.

    Wat betreft je aneurysma,meestal wordt je pas na 5,5 cm geholpen eraan, of als je meer dan 2 mm groeit per jaar. Daarom wordt het elk jaar in de gaten gehouden. Tenminste dit is mij altijd verteld. Stel je wordt nu geholpen aan je aortaklep dan nemen ze m wel mee. Geloof pas vanaf 4,5 cm
    Ik heb de operatie al achter de rug alleen mijn aorta zelf niet gelukkig.
    Hoe oud ben je?
    Waarschijnlijk wordt je er ooit wel aan geopereerd, tenminste als die ernstig vernauwd is. Als je vragen hebt stel ze gerust.

    groetjes Natalie

    #91478 Reageer
    habbekuk
    Deelnemer

    Hallo,

    ik begrijp dat het schrikken is, maar 46 mm is nog lang niet operabel. zelf heb ik een aneurysma boven de aortaklep van 52 mm en lekkende aorto- en mitralisklep, heb daar weinig last van en wacht mijn tijd rustig af, de diameter is nu 4 jaar constant en ik hoop dat het zo blijft dan kan een operatie achterwege blijven en dat hoop ik voor u ook.
    sterkte

    #91479 Reageer
    jafa
    Deelnemer

    Beste Natalie,

    Ben 43. Bij gesprek met cardioloog bleek dat aneurysma nu 5 cm is.
    Gr. Jafa

    #93452 Reageer
    jafa
    Gast

    Inmiddels een second opinion aangevraagd. Aneurysma 5.0 nu en ook een bicuspide klep (verkalkt).
    Cardioloog gaaf aan dat advies een operatie is. Sta inmiddels op de wachtlijst voor een katheterisatie en verwacht binnen 4 maand geopereerd te worden.

    #93509 Reageer
    jafa
    Deelnemer

    Inmiddels de pre operatieve onderzoeken. Binnen 3 weken hoop ik een Bentall operatie te ondergaan.

    Wie heeft hier ervaring mee?

    Groeten,

    Jafa

    #124220 Reageer
    Dorien
    Gast

    Is alles hetzelfde gebleven in al die jaren,of ondertussen toch geopereerd?Mn aneurysma is nu 5.1,en ik heb een biscupide aortaklep

    #124221 Reageer
    Dorien
    Gast

    Is alles hetzelfde gebleven in al die jaren,of ondertussen toch geopereerd?Mn aneurysma is nu 5.1,en ik heb een biscupide aortaklep

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #93452 in Bicuspide aortaklep en aneurysma
Je informatie: