default-header

betablokkers en aankomen.

Home Forums Algemeen betablokkers en aankomen.

  • Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand geleden door bert.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79792 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo all,

    Even een vraag van mijn kant,
    Ik slik na een infarct, 2 harstilstanden een dissectie en een bypassoperatie, nu dus hartmedicatie, waaronder een betablokker metroprolol.
    Ik merk dat ik sinds het slikken van deze medicatie flink ben aangekomen.
    Ik ben nooit een slanke den geweest en dat hoeft ook niet maar ik ben nu toch zeker in een jaar tijd ruim 20 kilo aangekomen.
    Ik let op mijn eten, sport regelmatig en fiets elke dag zeker 40 minuten naar mn werk, aan beweging zou t niet liggen dus.
    Maar nu lees ik op internet ook dat betablokkers bekend staan om het trager laten werken van de schildklier. Zijn er mensen die hier iets op gevonden hebben?
    Hoe val ik af op een gezonde mannier met die betablokkers, want 108 kilo is natuurlijk veel te zwaar voor een hartpatient en kan niet goed voor mn gezondheid zijn.

    Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik graag hoe die dat aangepakt heeft.

    bedankt
    Sonja

    #88298 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Sonja,

    Ook ik slik na een hartstilstand metoprolol 200 mg. Ik ben van 83 kilo naar 103 gegaan. Dat vindt ik ook veel te zwaar. Ben nu al drie jaar aan het tobben, maar krijg er niets af.
    Naast de metoprolol slik ik ook nog andere medicijnen, dus ik dacht al wel dat het aan een medicijn lag, maar wist niet precies welke.

    Als ik bij de cardioloog of hartfalenverpleegkundige aangeef dat ik mezelf te zwaar vindt (Zij beginnen er niet over) dan zeggen ze ja, maar een vrouw van jouw leeftijd wordt toch altijd al zwaarder (Wel heel lief bedoeld hoor).

    Tja wat moet je dan. Ik beweeg ook genoeg (hebben er speciaal een hond voor aangeschaft). Fietsen kan ik helaas niet meer zonder trapondersteuning. Diëten dat wordt afgeraden. Gewoon gezond eten. Gelukkig staat het wel stil de gewichtstoename.
    Maar helaas gaat er niets vanaf.

    Ik hoop ook dat je een “gouden tip” van een hartgenoot mag krijgen. Maar ik heb zelf de hoop al opgegeven dat er nog eens wat kilo’s af gaan.

    Groetjes Marjan

    #88299 Reageer
    riekie
    Deelnemer

    Hallo Sonja.
    Ik had je een pm gestuurd al een hele tijd geleden..maar geen reaktie gehad.
    Wij kennen elkaar 🙂

    Je hebt die pm vast gemist..staat mischien nog in je inbox?
    Maar dan weet je in ieder geval dat ik blij verrast was je hier te zien.
    Wel jammer dat het afvallen niet lukt(mij ook niet hoor!)
    Maar ik wist niet dat dat ook weer aan de betablokkers kon liggen?
    Groetjes Riekie

    #88324 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Hallo, sonja
    Ook ik ben aangekomen sinds ik 1,5 jaar nu metropolol slik ik sport twee keer per weer onder begeleiding maar er komt eerder bij dan eraf maar wat kunnen we er aan doen wie heeft een tip hiervoor. mvg

    #88325 Reageer
    igor1
    Deelnemer

    Hallo ” lotgenoten

    #88326 Reageer
    igor1
    Deelnemer

    Hallo “lotgenoten ”

    Sinds 2 jaar slik ik ook metoprolol retard 2 maal daags 1 tablet. Maar ik was voor mijn operatie aan aortaklep en herstel aorta 80 kilo en nu ook nog. Mijn uithoudingsvermogen is sindsdien drastisch afgenomen maar mijn gewicht blijft een beetje schommelen rond die 80 kilo. Ik werk niet meer maar fiets wel elke dag,loop met 2 honden en verzorg een paard iedere dag.Ook heb ik nog een tuin te onderhouden. En ik probeer de boodschappen zoveel mogelijk met de fiets te doen. Maar wel alles op mn dooie akkertje hoor. En ik ben een man.Misschien dat dat ook van invloed is.

    Groeten Igor.

    #88327 Reageer
    Robertos
    Deelnemer

    Hallo
    Ik ben een man en slik naast metroprolol ook nog diverse andere medicijnen.
    Ik ben veels te zwaar en groei nog steeds.
    Eten doe ik als een ziek kind en toch kom ik nog ligt aan.
    Volgens mijn dieetist komt het door de vele medicijnen waaronder ook stemmingremmers en metro.
    Ik geloof niet dat er verschil tussen mannen en vrouwen is wat betreft dik worden.
    Als er iemand is die een oplossing heeft hoor ik dat graag, een bijkomend probleem bij mij is dat ik ook nog versleten ben en niet verder dan 5 minuten achtereen lopen of staan kan.

    Gr Rob

    #88328 Reageer
    mmm
    Deelnemer

    hallo
    werd ook dik van de metoprolol. slik nu atenolol, een hele verbetering.
    groetjes
    mieke

    #88329 Reageer
    Robertos
    Deelnemer

    Hoorde van mijn dieetist dat alle lol dik makers zijn????

    #126857 Reageer
    Joke
    Gast

    Sinds dat ik metoprolol slik ook flink aangekomen. Ivm recente Hart ritme stoornis
    Nu van 1 naar 2 per dag in 3 p. d. Kom meteen weer een kilo aan in 2 dagen en niet meer gegeten dan anders.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #88327 in betablokkers en aankomen.
Je informatie: