default-header

Ben nieuw hier.

Home Forums Algemeen Ben nieuw hier.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79428 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik ben Gerda en heb verleden week te horen gekregen dat ik een lekkende aortaklep heb. Ik was totaal verbaasd omdat ik nooit iets gemerkt heb ofzo. Sinds juli gebruik in schildkliermedicijnen omdat mijn schildklier te traag werkt. Omdat ik ’s ochtends met een onrustig gevoel wakker werd en na de medicijn inneming van de schildklier werd het wat rustiger en dat snapte de internist niet omdat je je dan juist onrustiger moet voelen en zei vraag maar eens aan je huisarts of je geen holteronderzoek kan krijgen om te kijken of je geen hartrimestoornissen hebt.

    Dus na de huisarts gegaan en die ging de bloeddruk opmeten en die was 190/110 beetje te hoog dus en ik had een verhoogde hartslag waar ik ook niets van merkte en ze dacht een ruisje te horen. Ik ben diabeet dus wordt zo en zo elke drie maanden gecontroleerd op mijn bloeddruk en was in augustus nog allemaal goed.

    De volgende dag was ik al bij een diagnostiek centrum voor cardiologie waar ze alle onderzoeken in 1 dag doen en geljk de uitslag krijgt. Daar kreeg ik te horen dat ik een matige lekkende aorta hartklep heb.

    De cardioloog heeft mijn zwaardere medicijnen gegeven voor de bloeddruk om die naar beneden te krijgen en volgens haar als die onder controle is dat er nog geen operatie hoeft. Misschien over 10 jaar zei ze of misschien als het zo blijft wel helemaal nooit. Ik ben flink geschrokken en had dit helemaal niet verwacht.
    Dus nu over 2 maanden weer een hartecho en als die klep hetzelfde bljft als nu dan elke 6 maanden een hartecho.

    Ik moet het allemaal nog wel verwerken want alleen het idee vind ik al doodeng.

    #86295 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Beste Gerda,

    Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Maar inderdaad, als je weinig of geen klachten hebt en de bloeddruk is met medicatie onder controle te houden, dan zou je heel lang door kunnen leven zonder dat er iets gedaan hoeft te worden.
    Zelf ben ik op mijn 21e erachter gekomen dat ik een ernstig lekkende tricuspidalisklep had,
    en pas op mijn 35e na de 2e zwangerschap kreeg ik klachten in de vorm van ritmestoornissen, en ben ik op mijn 40e geopereerd. Je ziet dus dat ik bijna 20 jaar verder was voor er echt iets moest gebeuren.

    Sterkte met het verwerken van een en ander, en bij vragen mag je me altijd mailen.

    Groetjes, Elsje.

    #86296 Reageer
    Nala
    Gast

    Dank je wel voor je reactie. IK heb wel verleden week nog 24 uur met een holterkastje gelopen en krijg ik morgen de uitslag van. Dan volgt er nu nog een 24uurs bloeddrukmeting. IK kan niet meer doen afwachten. Ik was ook altijd gewent om aan de andere kant te zitten omdat mijn man in 2007 op 51 jarige leeftijd een acuut infarct kreeg en al 4x gedotterd is. En dan ineenen hoor je dit bij jezelf en begrjip je van de hele wereld niets meer. Maar ik lees hierzo dat ik niet de enige ben.

    #93718 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Ik ben Mary en ben 64 jaar oud

    Ik ben in 2016 gdotterd en een stent geplaatst,

    Ik 2015 werd er een lekkende aortaklep ontdekt en in 2016 was het licht/matig.

    Vorige maand ben ik zelf terug gegaan naar de cardiolog, omdat mijn conditie achteruit ging en ik het benauwd had en duizelig.

    De cardiolog begon gelijk over opereren of ik wel besefte dat het een zware operatie was en hij legde de complicaties uit.

    Dit zal wel komen omdat ik nog veel andere aandoeningen heb

    Long-nier-lever-darm-diabetes 2-schildklier aandoeningen

    Ik mocht uit 2 ziekenhuizen kiezen ErasmusMC of het Amphiaziekenhuis te Breda. Ik koos als ras rotterdamse voor het ErasmusMC.

    Ik krijg de operatie via de lies.

    Ik zit nu te wachten op een oproep van het ziekenhuis

    Ik wens je veel sterkte toe voor je toekomst

    #93719 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Mary,

     

    Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten op je operatie. Gelukkig is een operatie via de lies veel minder belastend dan een hartklepvervanging/reparatie via een openhartoperatie. Ook het herstel gaat meestal veel sneller.

    Overigens wil ik je er op wijzen dat je altijd vrij bent om een ziekenhuis naar keuze ( wel altijd in overleg met uw zorgverzekeraar) te kiezen. de keuze die jouw arts je heeft voorgelegd tussen twee zieknhuizen is dus wel een beetje kort door de bocht.

     

    Ik wens je veel sterkte en een spoedig herstel.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #86295 in Ben nieuw hier.
Je informatie: