default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #84348 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    hahahha..ja..kan je wel zeggen..wil ook altijd het laatste woord hebben..gelukkig ken ik mijzelf erg goed..hihihi..:P

    Ik werk normaal 31 uur op de zaak en 5 uur thuis Margreet…en de afgelopen dagen heb ik dus nix thuis gedaan…dus ik ga zo mijn laptop opstarten om wat te gaan doen…:woohoo:

    als ik zin en puf heb mag ik thuis werken he…tis niet echt een must..af en toe kijk ik wel mijn mail na…dus dat doe ik wel..maar dat kan ook via mijn normale pc…
    dus echt helemaal nix doen is ook niet helemaal waar..whahahha..
    gisteren is een deel van mijn werktijd opgeslokt door een zakenlunch…die van half 1 tot kwart voor vier duurde…heel gezellig..wijntje erbij…jammer dat ik er niet meer zo goed tegen kan.maar het eten was subliem….mag duidelijk zijn dat ik s’avonds nix meer heb gegeten..whahahhah..;)

    enneh..alles Engelstalig…maar wel heel grappig allemaal…dus ook ontspanning zit er in mijn werk..ik doe het veel te graag…dat is ook de reden dat ik willens en wetens wil blijven doen…en gelukkig werken ze op mijn werk ook goed mee om een oplossing te zoeken..en dat scheelt..;)

    Het ergste last…eigenlijk..als ik op sta en moet gaan lopen….dat rechtop komen zeg maar…dus in den beginne ben ik zo’n krom oud vrouwtje wat zich onderweg omhoog trekt tot rechtop lopende toe….whahahhaha..een soort metamorfose….:laugh:
    als ik al een tijdje loop gaat het stukken beter…maar dat opstartprobleempje he…
    zitten hebben ik geen last mee…alleen in bed liggen..als ik moet gaan draaien..en ik draai nogal graag…zelf mijn man vond dat ik heel rustig in bed lag..hij een geluk bij mijn rugpijn..whahhahha..normaal draai ik wel 100 keer per nacht denk ik…:blush:

    #84349 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hoi allebei,

    leuk zo’n steuntje in de rug van jullie…

    Marjolijn een vraagje, wat heb je precies aan je rug?
    Ik heb zelf 2 niet te opereren hernia’s en ken die klachten, ook dat gedraai in bed…..lijkt wel mijn tweelingzus…:blink: zul je ook wel net zo lekker slapen als ik :blush:

    Ik ben ook 47 (geboren in augustus) .
    Misschien zat er rotzooi in de lucht toen wij ter wereld kwamen….whaha..:unsure:

    Ik slik ook pantozol (al jaren) en moest bij de huisarts zélf om bloedonderzoek voor B23 vragen want de huisarts was weer niet op de hoogte van de opnameproblemen bij maagzuurremmers…..

    Margreet, ik zal mijn waardes ook eens opvragen want ik kreeg ook te horen dat het goed was maar weet nu meer….:silly: goed is niet altijd goed!

    Geldt voor meer uitslagen….

    Ik ben blij met jullie advies..

    Eugenie

    #84350 Reageer
    kneusje
    Gast

    :blink: bedoel natuurlijk B12……..typen gaat blijkbaar ook niet meer goed.:P

    #84351 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ik ben van december Eugenie…de 17de…dus ik word al weer bijna 48…als ik nu wil gaan lopen denk ik eerder 84 whahhahah..:woohoo:
    denk dat het nix ernstigs is hoor…hoop ik althans….heb nl verder nooit last van mijn rug..dus zal wel iets raars hebben gedaan.ben ik nogal een kei in…whahhahah..:P

    moest even pauze nemen…moet contracten doornemen…en dat loopt niet zo soepel omdat ik allemaal verschillen zie..hihihi…
    dus moet geregeld backup vragen aan degene die ze heeft afgesloten …want het een en ander klopt niet erg..:ohmy:

    Ik slik de pantazol sinds oktober 2007…daarvoor slikte indien nodig rinitinine..of zoiets..whahhaha…vroeger was dat een andere naam.ben even de naam kwijt…
    heb nl in 1993 een grote maagzweer gehad…vandaar…en met al die medicatie die ik na de operatie kreeg voelde ik mijn maag weer protesteren..vandaar dat ik het nu zo’n beetje om de twee dagen slik…dat gaat zo goed…vind het niet nodig om iedere dag te slikken..in den beginne wel..maar toen had ik nog wat andere medicatie erbij…vandaar mijn kleine afbouw..;)

    ach..zo meiden onder elkaar kunnen we onze “klachten” even kwijt he…
    zo kom je er toch achter dat er meer mensen zijn die dezelfde dingen hebben…
    zoals die echo..;)

    #84352 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Ben ook zo’n kreupele…..haha..

    Ik denk dat je vroeger Ranitidine slikte? kan dat? Kleiner zusje van Pantozol…

    Sinds 2001 zit ik in de Wao maar was altijd druk met telefonische spoedachterwacht en het geven van Medische triagelessen aan verpleegkundige en doktersassistentes en eerlijk gezegd mis ik dat laatste heeeel erg.:S

    Toen ik na een paar jaar thuis zitten me niet eens meer op de krant kon concentreren ben ik weer gaan studeren en de eerste tijd leken mijn hersens wel van stroop :woohoo:

    Gelukkig is dat bijgetrokken en sinds een paar maanden neem ik weer informatie op gelukkig 😛
    Ik snap dus goed dat je door wilt blijven werken…als het enigzins kan denk ik goed voor je.

    Knap dat je de energie ervoor in wilt zetten, nu we zo weinig hebben…..

    Petje af van deze meid

    #84353 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Ben best een workaholic eigenlijk..en ik heb heel leuk werk…puur hersengericht…whahahha..anders had ik het niet vol kunnen houden hoor..;)

    heb in september 2 weken vrij gehad omdat ik mijn man 12 dagen naar zijn familie in Tsjechie liet gaan..zodat ik de zorg voor de honden en katten had…moet zeggen dat ik het behoorlijk voelde…en moest echt in de middag het dutje pakken anders ging ik het niet redden…ben gelukkig gezegend met een huisman die voor het beestenspul zorgt en het huishouden…en ook uitstekend kan koken..zodat ik het geld binnen haalt zeg maar..maar dat doe ik met plezier…dus dat scheelt..hihihi
    Dus hij zit het gehele jaar toch in en om het huis te koekeloeren he…dus vandaar dat ik had gezegd..ga jij lekker met de bus naar je familie..ben jij er ook eventjes uit…hihih..
    en we hebben het gered de bullen..katten en ik..hihihi..:woohoo:

    met kerst en oud/nieuw jaar heb ik weer twee weken vrij..maar dan echt vrij…kan ik mijn batterij ook weer opladen…

    maar goed…na die twee weken lichamelijke arbeid werd ik toch wel met mijn neus weer op de feiten gedrukt dat ik eigenlijk een fractie ben wat ik vroeger was..en vroeger is misschien hooguit 4 jaar terug he…ik ben echt goed achteruit gegaan…dansen hoef ik niet meer te doen..dat gaat echt niet meer…:unsure:

    maar ach…zolang ik met aanpassing toch nog kan werken…ben ik nog de koning te rijk!!…want tja…als workaholic thuis te gaan zitten..is echt iets vreselijks…hihihi..
    :laugh:

    #84354 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: heb zelf ook altijd gewerkt, eerst fulltime en nadat de kinderen kwamen (nu 19 en 23 oei) kreeg ik meer klachten en ben ik steeds minder buitenshuis gaan werken.

    Vlak voordat ik afgekeurd werd werkte ik nog maar 1 avond en 1 dag maar ik had er veel plezier in :blink:

    Ik ben sinds mijn hernia nog harder achteruit gegaan omdat ik niet genoeg beweging kreeg en mijn tennis was op den duur ook teveel…helaas:huh:

    Vandaar dat ik mijn hersencellen dan maar bezig hou met een oude hobby; fysische oceanografie (vnl stromingen, plaattektoniek en andere fysische onzin) maar dat ik super interessant vind….een goede manier om die stroop in mijn kop een beetje te laten stromen…

    en dan nog op mijn gemakje het huishouden doen :woohoo: terwijl ik vroeger gezworen heb dat ik nooit een huisvrouw zou worden….:silly:

    Fijn dat jouw man de zaken goed regelt thuis, zo kan ieder doen waar hij/zij het best in is of het meest gelukkig…
    Ik heb mijn draai nu ook wel gevonden al mis ik soms de uitdaging…:blink:

    Slaap lekker allemaal en uh ….gezond weer op!

    #84356 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    denk dat het inderdaad belangrijk is om toch lekker bezig te zijn…is het niet echt professioneel..dan wel als hobby…klinkt interessant waar je mee bezig bent…

    dus binnenkort kan je ook de tsunami’s voorspellen…hihihii…heeft ook met die plateau’s te maken had ik zo’n beetje het idee…

    of is dat weer puur geologisch gezien??

    heb ooit jaren terug weer eens een cursus wiskunde gedaan.gewoon omdat ik het leuk vond…even die boel weer ophalen..whahahhahha..

    ik moet echt iets doen met mijn hersens…daarom vind ik het ook heel belangrijk om een afwisselende baan te hebben..heb veel ook met mensen te maken..in allerlei landen..
    heb nooit een talenknobbel gehad..maar ach..ik maak mij verstaanbaar…heb gelukkig wel het lef om gewoon te spreken…en dan ben je al halverwege zegt men..

    verder doe ik veel met getallen…
    sudoku’s zijn voor mij ook een leuke afwisseling…en andere hersenkrakers…verder heb ik een bullenforum…ben gek van mijn pc…kan hem zelfs in en uit elkaar halen als het moet..en hij doet het dan ook nog…whahhahaha..

    kortom…vervelen zal ik mij toch wel niet…kom eigenlijk altijd tijd te kort..!!

    Slaap lekker..hopelijk komen we allebei uitgeslapen uit ons bedje morgen..
    het werk is af…in ieder geval wat ik wilde doen…zodat ik morgen gelijk weer iemand anders aan het werk kan zetten.hihh…
    verder zegt mij iets dat het weer hectisch word….kreeg al melding dat de accountant zou bellen ivm afspraak voor tussentijdse controle…dus dat word weer plannen …wanneer en dergelijk…

    Groetjes!!

    #84364 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Vanmorgen werd ik wakker…liep naar beneden..en dacht..joh…dat gaat normaal…whahhahaha…heb nog wel een pijnlijke plek op mijn rug als ik er aan zit..
    maar ben ineens weer jonger geworden qua lopen…:woohoo:

    moest het even kwijt..hiihi…zo heb je wat..en dan ineens is het weer weg….bizar he…
    heb vannacht weer eens heerlijk geslapen..kon ik ook niet zeggen de laatste week…;)

    zal volgende week eens kijken of ik een bezoekje bij de huisarts kan plannen…
    voor de uitslaten te bespreken..ben nogal laks wat dat betreft…hihii..ben niet zo’n artsenbezoeker….:laugh:

    #84365 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Lekker dat je weer ‘jonger’ loopt:lol: Dat is mij nu nog nooit gelukt:woohoo:
    (maar effies rustig aan hoor Marjolijn. Anders ben je zo weer terug bij af)

    Ik ben inderdaad wel benieuwd naar je uitslagen!

    Ja he, een nachtje slapen doet een mens goed, ik slaap normaal hooguit anderhalf uur, en als ik dan een enkel keertje ongeveer 4 uur slaap ben ik echt blij en kan de dag dan beter aan.

    Nee, ik ben ook niet een echte artsenbezoeker, (alleen is het de laatste tijd helaas even nodig:unsure:
    Maar goed, ze moeten er ook van leven heB)

    Ik ga proberen straks mijn schoonheidsslaapje te doen:laugh: (als ik dan niet jonger loop, dan maar proberen jonger er uit te zien toch??;) )

    Good night, groetjes Margreet

    #84370 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Goedemorgen allebei, wat een goed berichtje Marjolijn dat je weer een beetje beter loopt maar Margreet heeft gelijk……al je spieren zijn waarschijnlijk nog van slag en kunnen nog niet alles opvangen….:dry:
    rustig aan even dus en genieten van je jongere rug…jippie!

    Margreet, slaap jij maar zo kort :blink: of bedoel je achter elkaar?
    Mijn dochter heeft ook een slaapstoornis en slaapt op natuurlijke wijze pas om 3 uur ’s nachts in terwijl ze vroeg op moet als vierdejaars verpleegkundige…:woohoo:
    Daarom krijgt ze nu van de neuroloog hoge dosis Melatonine (15 MG) en dat geeft haar ongeveer anderhalf uur eerder rust (soms).
    Slaappillen helpen maar kort en zijn versuffend en ze wordt snachts ook nog eens heel vaak wakker dus effectieve slaap…ho maar!
    Daardoor werd ze steeds maar dikker (in de slaap val je af) en moe, moe, moe en bij vroeg opstaan uitputtingsverschijnselen (braken, zweten, hartkloppingen en spierpijnen)
    Inmiddels blijkt na 8 jaar modderen (kastje naar de muur verhaal) dat ze een ernstige vorm van weke-delen reuma heeft dat ook slaapproblemen geeft door een te hoog gehalte neurotransmitters in de hersenen… (vermoeden de artsen)
    Veel pijnen dus en onrust…lekker als je een zware baan hebt.:S
    Ik weet dus al te goed hoe slecht weinig slaap is.

    Ben je daarvoor al eens bij een arts geweest?

    Zelf slaap ik ook al mijn hele leven slecht, vaak wakker en onrustig maar ik kom toch wel aan een uur of 5 per nacht..:huh:

    Ben benieuwd Margreet hoe het bij jou zit en ok wel een beetje ongerust want slecht slapen is slecht voor het hart….

    Knuffel allebei

    #84371 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi Eugenie

    Even tussen de ” bedrijven” door las ik je berichtje:) (ik doe niets behalve telefoontjes plegen, maar dat is ook werken hoor;)

    Ik moest (wilde) zelf wat afspraken regelen voor mijn dochter, zodat ze uiteindelijk volgende week al voor een bovenbuik echo kan (ipv 4 november) en ook naar een cardioloog.

    Ze is 27 jaar en helemaal op, zoals ze zegt, en zit nu in de ziektewet. (vindt ze verschrikkelijk, om thuis te moeten zitten!)

    In haar eigen home, dat wel, maar ze zou liever werken.

    Ik slaap echt maar hooguit anderhalf uur hoor, vannacht ook weer om kwart over 2 wakker, (licht ging uit rond kwart voor 1, eerder wil ik niet naar bed want dan lijkt de nacht nog langer)

    Ik heb al heel lang slaaptabletjes, en het slaapprobleem had ik ook al toen ik heel jong was.
    (ben nog jong hoor:laugh: )

    En als ik er een vergat dan sliep ik helemaal niet, om er dan de volgende dag achter te komen dat het tabletje nog in de badkamer lag:blush:

    En ja, ik weet hoe belangrijk slaap is, nu vooral weet ik het, omdat ik door oxazepam een enkel keertje 4 a 5 uur sliep, heerlijk!!!
    Ik voelde me een stuk uitgeruster! (kon ook dan wat beter met de angst omgaan, die ik gelukkig nu meer een plaatsje heb kunnen geven)

    Dus slaaptabletjes en oxazepam krijg ik nog steeds op recept van de ha, (maar moet het wel zelf betalen:blink: )

    Ik heb wel een poosje geleden melatonine gekocht, maar dat zette geen zoden aan de dijk.
    (ook geen anderhalf uur erbij, was het maar waar, ging ik gelijk weer beginnen)

    (ik krijg zonder moeite die tabletjes omdat het ook de pijn verzacht, en ik heb dan toch liever dat dan hele zware middelen die vaak ook niet helpen bij mij)

    En slapeloosheid zit bij mij duidelijk in de familie:dry: , want een paar zusjes hebben er ook last van en mijn moeder had ook dat probleem. (alleen hebben mijn zusjes geen,hartprobleem,, ga ik toch even eerlijker verdelen hoor:woohoo: )

    En nu naar de apotheek, b12 voor mijn dochter halen.

    Knuffel terug van mij

    #84372 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hey Margreet,

    hoe is het mogelijk dat je nog rondloopt met zo weinig slaap, en is dat ook niet slecht voor je OI?
    Was die melatonine op recept want die uit de winkel is vaak maar 0,1 mg en je hebt echt hele milligrammen nodig….

    :blush: .Even over je dochter, mag ik vragen wat ze heeft want dat kon ik niet terug vinden…:unsure: misschien een stomme vraag maar iemand van 27 die al zo uitgeblust is…wat erg….!
    Dat moet je als moeder wel helemaal van je stuk brengen en terwijl je al zo veel ellende hebt…..ik weet hoe moeilijk het is om aan te zien als je kind écht iets heeft…..:S
    Ik vind het echt heel erg voor jullie allebei, het doet me persoonlijk iets als ik me voorstel wat het voor jouw moet betekenen…….ik vind het voor mijn kind ook altijd erger dan voor mezelf…..:blink:

    Als je het liever niet wilt vertellen ook goed hoor…..niets moet…..:S

    Nog een dikkere knuffel van mij

    #84374 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Zo..ben ik weer…na mijn werk (half dagje vrijdags…) gaan we altijd boodschappen(voor de gehele week) doen..dan broodje eten en een tukkie doen…hihihi…zodat ik weer fris en fruitig ben voor het weekend..:woohoo:

    maar als ik zo lees zijn mijn slaapproblemen nihil zeg…pfffff..geloof dat ik helemaal kapot zou zijn als ik zulke nachtjes zou maken…:silly:

    en ik ben echt niet iemand die 8 uur slaap nodig heb…zo’n 6 uurtjes is normaal…

    Uiteraard doe ik nog rustig aan met mijn rug…gelukkig sjouwt mijn mannetje met de zware dingen..ik heb altijd het lichtste tasje..hihihi..;)

    en van je dochter lijk mij dat ook erg…nog zo jong en dan jezelf al zo voelen…bah…
    zou niet mogen he…

    btw ik drink vaak koude koffie..maar word er geen meter knapper van…maar bij mij slaat het naar mijn hersens toe ben ik tot de conclusie gekomen…;)

    #84382 Reageer
    kneusje
    Gast

    Hallo allebei,
    gisteren weer een ziekte dag gehad….:dry: niet ik dit keer maar mijn dochter had sinds lange tijd weer eens een zware migraine….:angry:

    Zelf ook vaak gehad en ik vindt het erg dat je blijkbaar dit soort klachten ook weer doorgeeft in je DNA:blink:

    Nou ja, we zijn er waarschijnlijk weer doorheen maar ik wordt wel heel moe en verdrietig van dit soort dagen…..het lijkt wel alsof ik minder veerkracht krijg naarmate ik ouder wordt..tenminste wat ziektes betreft.:S
    Wat andere zaken aangaat is ouderdom juist fijn, je maakt je dan minder druk om alles…..

    Het zonnetje schrijnt nu hier een beetje en ondanks de wind is het misschien toch wel lekker even een rondje te wandelen in de buurt…

    Fijne Zondag allebei

    Knuffel, Eugenie

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 337)
Reageer op: Reactie #84382 in Babbelbox
Je informatie: