default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #84315 Reageer
    kneusje
    Gast

    Hoi meid,
    lees net je menstruatie ellende en kan erover meepraten!:woohoo:
    Ik heb al mijn hele leven behoorlijk heftige menstruaties en zelfs de mirena spiraal (die dat zou moeten stoppen) werkte er niet tegen.
    Ik heb van nature al dun bloed maar slik dagelijks ascal cardio 80 mg ivm hart.
    Na overleg met de cardioloog stop ik hier een paar dagen voor de menstruatie mee om me niet meer ellende te bezorgen.
    Ondanks dat was mijn ijzergehalte de laatste tijd dramatisch laag na enkele heftige menstruaties.:blink:

    Daarop ben ik naar de huisarts gegaan die er in eerste instantie niets mee deed (lees mijn eerder hartverhalen hierover maar) maar uiteindelijk kreeg ik zoveel meer hartritmestoornissen dat ik niet meer wist waar ik het moest zoeken.
    Mijn pacemaker kon het bijna niet meer aan en aan boezemfibrilleren kan een pacemaker ook niet veel…:angry:
    Uiteindelijk kreeg ik eindelijk ijzer en ging het weer wat beter maar na iedere menstruatie is het weer raak.
    Binnenkort heb ik een afspraak met zowel de cardioloog als de gynaecoloog……ze moeten maar eens SAMEN om de tafel om een beleid uit te stippelen….niets geen pappen en nathouden meer.
    Mijn nieuwe huisarts houdt een HB van 8.0 aan voor mij omdat ik bij minder dus meer klachten krijg en dus regelmatig aan het ijzer…..(wel vervelend voor mijn obstipatie en maagklachten ):blink:

    Ik kan je dus niet direct helpen maar ik snap je heel goed en misschien kan de cardioloog eens wat literatuur nakijken nu je kunt zeggen dat je niet de enige vrouwelijke patiënt bent met dit probleem….:)
    Ik hou je op de hoogte als ik een oplossing heb.

    Knuffel,

    Eugenie

    #84316 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Eugenie…

    Ben blij dat ik in ieder geval de enige niet ben….
    moet zeggen ben nu weer ongesteld maar nu viel het wel mee eigenlijk…
    mijn ijzer stond op 9 bij het prikken…wel wat laag maar niet overdreven laag…maar kan goed zijn dat hij toen tijdens mijn menstruatie stukken lager stond…

    maar in november moet ik weer naar de cardioloog en zal het hem ook gelijk eens voorleggen wat hij er vanaf weet…ook weer afhankelijk of hij meer patiënten heeft die nog menstrueren he…;)

    Neem in ieder geval mijn uitslag van mijn bloed mee…en vraag gelijk een kopie van april die bij hem is gedaan…weet niet wat daar allemaal op staat..maar misschien ook wel dingen die er nu op staan…om de waardes in de gaten te houden..

    Maar kan je zeggen dat je wel ineens anders gaat denken als je weer ongesteld word…je houd rekening met het ergste nu…

    Terwijl ik tot mijn 40ste eigenlijk nooit geen problemen had….het enige wat is gebleven is dat ik nog steeds heel stipt ben…

    Op die keren na dat ik een cholesterol-tabletje moest innemen…toen was ik echt iedere maand zwaar te laat…ik heb dit nog bij de apotheek na gevraagd..die wisten hier nix van…nou..ik ben toen gestopt ermee…na maanden…en de maand later was ik wederom stipt….dus schijnbaar schopt dat hele pilletje mijn cyclus in de war…
    dus dat ga ik dan echt niet meer slikken…

    vooral niet als je weet dat je alleen maar geprikt ben terwijl je niet nuchter ben…van jezelf al flink ben..dus dit geeft altijd al een verhoogde waarde….en als je dan een hartkatheterisatie krijg om te checken hoe je klep het doet..en ze zeggen dat mijn aderen brandschoon is…dan is er voor mij geen reden om dat ding te slikken…:P

    #84320 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Hoi Marjolein,

    laat de cardioloog eens goed overleggen met een gynaecoloog…ieder zijn vak toch?!
    Mijn HB is op dit moment (na ijzer en een stijging van 6.2 naar 8) nu weer op 7.4 met een menstruatie voor de deur.:blink:
    Het zal nog wel wat zakken maar ik heb ook gehoord dat je pas 2 weken ná de menstruatie moet prikken omdat de bloedwaarden in de weken ná de menstruatie nog kunnen zakken (een soort vertraagde reactie).
    Hou het dus goed in de gaten want wij hebben iedere molecuul zuurstof nodig en dus ook transportmiddelen.:woohoo:

    Hou je me op de hoogte van je perikelen?
    Ben benieuwd wat jouw cardioloog ervan vindt.

    Knuffel, Eugenie

    #84325 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    HOi Eugenie,

    Heb nog even gekeken hoeveel tijd er tussen zat met mijn ongesteldheid…
    ik ben toen op 24 augustus ongesteld geworden…en op 8 september is mijn bloed geprikt..dus dat is zo’n twee weken..maar is het na de menstruatie of bij het begin dat je twee weken moet tellen??…

    maar ik laat de cardioloog er in ieder geval erover nadenken…want kan zeggen dat ik het toen echt niet naar mijn zin had…was echt blehh..bah..vervelend…:unsure:

    #84326 Reageer
    kneusje
    Gast

    Hoi Marjolein,

    die 2 weken komen volgens mij niet zo nauw, als je maar niet direct ná het stoppen van de menstruatie laat prikken dus liever 2 weken later of ongeveer 3 weken na het begin ervan…..:huh:

    Wat een ge!#$%&^ hé, die menstruatie…alsof het al niet moeilijk genoeg is.
    Ik heb ook nog obstipatie, prikkelbaardarmsyndroom endometriose en een dubbele hernia dus tijdens de menstruaties is dat hele gebied één grote ellende en ik dus ook inmiddels.:woohoo:

    Tel daar nog bij op dat ik eigenlijk alleen paracetamol mag slikken en dan snap je dat ik graag van de menstruaties verlost zou zijn…..maar ja…….dan komt de overgang :unsure:

    Als ik reïncarneer :blink: wil ik als man terug komen….wat jij?:P

    Groetjes, Eugenie

    #84327 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    hahhaha…ja..ik heb altijd zo last van mijn buik..dat ook mijn onderrug gaat protesteren..
    heb er nu nog last van..en ik heb niet eens een hernia…dus kan het mij helemaal voorstellen…voel mij als ik nu op staat net een oud wijf…ten tijde dat ik op plaats van bestemming komt loop ik weer recht..whahahhahha..

    en nee..paracetamol helpt nergens tegen…whahhahah…dus die slik ik dan ook niet…niet nog meer chemie in mijn lijf…
    en dat is ook het enige wat ik mag slikken…
    net na mijn operatie kreeg ik ze ook…wel 6 of 8 stuks per dag…ik heb ze steeds weg geschoven…want ik merkte er geen drol van of ik ze wel of niet slikte…die borstkas bleef pijnlijk…whahhaha..
    en als je dan hoort als iemand dan een rib gekneusd heeft wat voor troep die allemaal krijgt..tot en met valium toe…dan moeten wij hartpatiënten toch wel die hards 😛 zijn na zo’n hartoperatie als ze dan met die paracetamolletjes aankomen voor de pijn…;)

    tis dat ik op mannen val..anders zou ik ook terug komen als man..:woohoo:

    obstipatie…tegenwoordig gaat het wel aardig..maar ben ook zo’n type die daar nogal mee rommelt ja…schijnt ook weer met je hart te maken hebben heb ik ooit gelezen..dus eet als ontbijt vaak mueslibolletjes dat helpt aardig moet ik zeggen..hihihi

    maar we slaan ons er wel door heen toch??…tenslotte zijn wij van het “sterke” geslacht :laugh:

    #84328 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: haha, wat schrijf jij leuk….moet er erg om lachen.

    Als ik als man terug kom moet ik dus homo worden…..:woohoo: even niet aangedacht hmmmmmmm……niet helemaal wat ik zoek geloof ik :blink:

    Wat die pijn betreft, er is EINDELIJK onderzoek naar het verschil van pijn bij mannen en vrouwen.
    vrouwen blijken veel meer pijn te hebben na de operaties, niet omdat het watjes zijn maar omdat ze bv in de huis veeeel meer zenuwen hebben lopen dan mannen.:ohmy:

    Ik roep al jaren dat een pacemaker zetten bv (met het graven van de pocket )gat in je lijf) waar het in komt te zitten bij sommige mensen veel pijn geeft want je kunt bij plaatselijke verdoving alleen de huid verdoven en niet diep.
    Veel mensen durven niets te zeggen over pijn omdat gezegd wordt dat het een fluitje van een cent is…..:S nou, ik wil het wel even demonstreren op de chirurg hoor als hij daar zo overtuigd van is.

    Gelukkig is daar nu meer aandacht voor maar moet je het personeel er wel nog op wijzen.
    Zo hebben roodharige over het algemeen weer meer pijnsensaties als donkerharige en er zullen nog wel meer verschillen zijn.

    Zo ook met de menstruaties.
    Als mannen dat kregen zou er al lang betere medicatie op de markt zijn en geen mens meer de overgang hoeven te doorstaan zonder pillen :angry:

    Als hartpatiënt kun je vaak wel tegen een stootje maar al die bijkomende pijnen matten wel heel erg uit, nog maar niet te spreken van het ijzertekort en de hartkloppingen daardoor…..:(

    Ik gun het je niet maar wel blij dat ik niet de enige met dit probleem ben :blush:

    Knuffel, Eugenie

    #84330 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Volgens mij zou de mensheid al eeuwen zijn uitgestorven als mannen kinderen zouden krijgen..whahhahhahaha..

    nou..wat dacht je van zo’n echo…bij een vrouw zit toch wel je borst in de weg..en maar drukken met dat ding he…af en toe heb ik het idee dat ik beurs ben dan…
    heb 1 keer gezegd dat ik hem er niet af kon schroeven anders had ik het wel gedaan…whahhahah…die jongen was nog aan het leren denkelijk…en wist niet hoe hij daar mee om moest gaan had ik het idee..en krijgt tie mij ook nog als patient…

    maar inderdaad..denk dat er aardig wat verschillen zijn…en dat vrouwen toch ondanks dat ze meer pijn voelen…dus minder laten blijken wat ze ervaren…qua pijn…

    maar goed..gelukkig hebben mannen ook wel goede kanten…:P

    #84333 Reageer
    kneusje
    Gast

    :huh: weer heb je helemaal gelijk en wat een herkenning!:S
    Ik vind die echo’s ook altijd pijnlijk, de borst wordt gewoon platgedrukt met pijnlijk klierweefsel en al en dan worden de ribben nog eens lekker ingedrukt…:ohmy:
    ik vind het altijd vervelend en ben blij als ik van de tafel kan…

    Laat ik nou al die jaren gedacht hebben dat ik de enige was die dat had.:blink:
    Ik heb er nooit iets van gezegd omdat me ook nooit iets gevraagd is op dat vlak en ik dus gewend ben alles maar te verbijten en mezelf de schuld te geven…
    Nu ik weet dat jij er ook last van heb durf ik misschien de volgende keer eerlijk te zeggen dat het wel gevoelig is en of daar rekening mee gehouden kan worden….:blush:

    Wat die mannen betreft, tja…daar heb je gelijk in maar het zou fijn zijn al de pijnlast wat meer verdeelt was…..hmmmmmmm.

    Knuffel,

    Eugenie

    #84337 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    TJa..zolang ze het zelf niet voelen..weten ze van nix he..dus altijd zeggen als het wat ruw gaat…
    ik hoop dit dat ze dat ook zo ruw doen als iemand een echo krijgt ivm de baby..heb daar geen ervaring mee…maar ik zou bang zijn dat ik daardoor een miskraam zou krijgen..whahhahah….:side:
    als ze dan even net zo gentle met die echo zijn als met zo’n echo..dan zal het voor ons ook meevallen..en tja..die borsten hebben vrouwen eenmaal…dat hoort bij ons…hihii..:P

    Ben gelukkig iemand die haar bekkie roert….maar kan mij voorstellen dat als je niet zo bent dat je daar dan wat moeite mee heb…:blush:

    maar ook soms ik sla wel eens helemaal dicht hoor…tis maar net wat je te horen krijg..en na de verwerking thuis…kom ik wel weer zover dat ik met een vragenlijstje erna kom.
    :woohoo:
    Je moet tegenwoordig wel voor jezelf opkomen..anders doen ze maar van alles terwijl jij een soort van lijdend onderwerp ben..en dat is niet de bedoeling…;)

    #84338 Reageer
    kneusje
    Gast

    :blink: helemaal gelijk……ik neem je advies ter harte want ik weet dat je helemaal gelijk hebt en ik ben daar eindelijk achter en werk er hard aan.

    Het duurt wel even voor je leert om je hart te luchten als je net als ik de artsen altijd te vriend wilt houden…al gaat dat ten kosten van mezelf :silly:

    Jouw motivatie is dus extra belangrijk voor mij :blush:

    Knuffel, Eugenie

    #84339 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Als jullie het over de echo doppler hebben, ja die is pijnlijk. Ik heb 14 dagen het gevoel gehad dat mijn ribben gekneusd waren.
    En dat ik helemaal bont en blauw was. (kreeg bijna het gevoel dat die man zijn eventuele frustratie op mij afvierde:ohmy: en het ook maar onzin vond dat ik een echo doppler moest)

    En aangezien ik mijn ribben al kneus door niezen, hoop ik dat het de volgende keer met wat meer ‘beleid’ gedaan kan worden.

    Groetjes Margreet

    Marjolijn,, heb je al een gesprek met je huisarts gehad over je bloeduitslagen?

    #84341 Reageer
    kneusje
    Gast

    😛 Hey margreet,

    wat vervelend dat jij dat ook zo ervaart maar ik ben wel blij dat ik dus niet kleinzerig ben want ik heb er nog nooit iemand over gehoord.:dry:

    Komt natuurlijk ook omdat je niemand kent die die onderzoeken ook steeds krijgt……:woohoo:

    Geeft me nog meer steun om er iets van te zeggen als het écht teveel pijn gaat doen…

    Groetjes, Eugenie

    #84345 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    HOi Margreet…nee…nog geen tijd gehad..ben heel hectisch op de zaak..vandaag zelfs wat werk meegenomen om dat vanavond te doen..heb eerst net een tukkie achter de rug…en die rug is ook nog shit..whahhahah..
    morgenochtend moet ik ook bloedprikken..maar dat is voor de bloedverdunners…en smiddags moet ik direct na mijn werk door naar de fysio…voor oedeemtherapie…dus ik laat haar even naar mijn rug kijken..en anders maak ik even een afspraak met de huisarts…kan ik gelijk de uitslag meenemen om erover te discusieren..

    ik heb zelf al denkelijk een 10-tal keer die echo-doppler gehad..en hem nog nooit als prettig ervaren…bij de 1 gaat het nog wel..maar sommige!?!??!…

    #84347 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi Marjolijn

    Volgens mij ben je daar heel goed in, in discusseren;) En dat is maar goed ook, want soms is er discussie nodig om iets te bereiken,
    Neem je niet te veel hooi op je vork Marjolijn? Dat je zelfs werk mee naar huis neemt?

    En geef je rug even rust als dat nodig is hoor, (en jezelf ook)

    Tja, fysio moet ik morgenochtend ook naar toe, (heb al 25 jaar dezelfde fysiotherapeut, 2 x in de week, 🙂 Is wel gezellig ook hoor)
    Ik heb morgen dan even sport onder begeleiding, (hartslag en zuurstof controleren)

    Vorige week overgeslagen omdat ik toen echt te moe was, heb ik de normale behandeling laten doen.

    Sterkte met je rug hoor, en doe voorzichtig.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 337)
Reageer op: Reactie #84337 in Babbelbox
Je informatie: