default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #78990 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Even voor de dames die ook nog menstrueren en hartfalen hebben..
    heb hier weer een klote week achter de rug..ongesteld…en daarnaast heb ik dus last van duizilingen..hartkloppingen..mij niet geheel prettig voelend zeg maar, dit is iets wat ik nooit eerder had. (Dus in mijn vroegere jaren zeg maar)

    dit is echt iets van de laatste jaren en het lijkt wel of het steeds erger word…

    Ik ben 47 jaar en ben nog stipt ongesteld…dus overgang is het niet…
    slik ook geen pil die de regelmaat in stand houd..dus het is echt van nature:P

    zijn er nog meer dames die rond hun menstruatie meer last van hun hart hebben??

    Alvast bedankt..

    Groetjes,

    Marjolijn

    #84121 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ben toch niet de enige die nog menstrueer??:woohoo: 😛

    #84122 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik hoop toch voor je dat niet de laatste vrouw op de wereld bent 😛

    Maar er heeft inderdaad nog geen andere dame gereageerd…..

    Het lijkt me ook niet bepaald prettig om je dan zo te moeten voelen… Ben je er al mee naar een arts geweest? Misschien verlies teveel bloed? Heb je misschien bloedarmoede? Krijg je voldoende mineralen binnen?

    Succes er mee,

    Groetjes, Job

    #84123 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Mijn menstruatie is door de bloedverdunners ook heftiger…maar dit was voor het eerst dat ik het zo erg had de bij komende kwalen zeg maar..
    Volgende week heb ik vakantie..en ga even langs de huisarts..laten checken op B12 en bloedarmoede…wil toch weten waar het vandaan komt…zie mij nog niet iedere maand zo beroerd zitten een dagje…nooit last gehad ervan…maar verleden week dinsdag ben ik dus echt ziek naar huis gegaan van mijn werk…zo beroerd was ik..en dat in de 30 jaar dat ik werk…wil dat wat zeggen…want dat is de enige keer dat ik voor menstruatie klachten ziek naar huis ben gegaan..

    #84134 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ik zie net de laatste nieuwsbrief van consumed met een heel dossier hierover,
    misschien helpt dat je verder:

    http://www.consumed.nl/dossiers/1-menstruatieklachten

    Succes

    #84140 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Theo,

    kon daar niet echt de dingen vinden waar ik last van heb…
    denkelijk heb ik een B12 gebrek ondanks mijn voldoende inname van dat…maar ik slik ook een maagtablet die dit kan veroorzaken…daar ik deze pas twee jaar slik en daarvoor een andere had zou het daar aan kunnen liggen…dus maandag even naar de huisarts om bloed te laten prikken…dan kunnen ze dat nachecken…want dan kunnen we zorgen dat er vele symptonen verdwijnen…

    #84148 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hey Marjolijn,

    Hoe gaat het nu?
    Als je er voor naar huis moet en normaal niet zomaar gaat wil dat inderdaad wat zeggen!!
    Ik ben benieuwd of je huisarts je verder kan helpen! Zou ook zonde zijn als het je vakantie verpest :S
    Heel veel succes er mee!

    Groetjes, Job

    #84150 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi Marjolijn

    Verstandig om op b12 te laten prikken, (en hb en vooral ook folium) Je hebt sinds 2 jaar een maagtablet, zeg je? Dan is het zéker verstandig om b12 te prikken.

    Heb je al eens op b12 gegoogled? (er is een b12 stichting, en een b12 babbelbox)
    Op de website van de b12stichting kun je vrijwel alles lezen over b12. (dan snap je waarom ik zeg, laat ook folium prikken)

    Lieve groetjes Margreet

    #84151 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Margreet,

    ja ik laat daar ook gelijk op prikken…als ik dan toch moet gelijk alles maar..
    ja..sinds twee jaar heb ik pantazol..en die komt bij die stichting ook naar voren als afbreker van je B12…vandaar dat ik erg zeker van mijn zaak begint te worden..
    daarvoor had ik een andere..maar kreeg deze omdat hij beter zou zijn..nou..niet voor mij dus..ik laat nog horen hoe en wat…momenteel gaat het wel weer redelijk maar ten tijde van de menstruatie is het niet normaal meer…

    #84184 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    net gebeld…mijn bloed was goed..in ieder geval geen B12 gebrek…
    cholesterol was iets te hoog..maar ja..lekker meten als je niet nuchter ben..zei ik dus ook tegen de assistente…trouwens als je flink ben is hij standaard al wat hoger…maar heeft nix met de afzetting in je aders te maken..want alle keren dat ik een katherisatie heb gehad waren mijn aders brandschoon…

    Dus ben nog geen reet opgeschoten…pffffffff…ik dacht..ik heb het..misschien heb ik tijdens mijn ongesteldheid wel een dipje in die waarde..kan misschien ook…
    zal het aan de huisarts voorstellen..whahahhahah…

    #84185 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi Marjolijn

    Ik zou toch (voor de zekerheid) vragen naar de waarde van je B12. (en de referentiewaarde)
    Want de ervaring heeft me geleerd (en vooral de verhalen die ik erover las) Dat goed niet altijd goed is!
    Stel: je waarde is 150 p/m en de referentiewaarde is 130 p/m, dan zeggen ze dat het goed is, maar dan zit je toch erg laag. En blijf je toch met het probleem zitten!
    Dus Marjolijn, vraag het hoor, en je folium, was dat ook goed??

    Echt, je wil niet weten hoeveel misstanden er over B12 zijn, en wat voor ellende er uit kan voorkomen als je niet behandelt wordt omdat een arts al snel vindt dat het goed is.
    Er zijn maar weinig artsen die echt iets over B12 weten.

    Groetjes Margreet

    #84186 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Margreet,

    Ik kan morgen even een uitdraai krijgen…dus dan zie ik de waarde’s..
    dat printen ze dan gelijk voor mij uit…dus dat scheelt..was geen probleem
    Dus als ik dat heb, en ik heb tijd om achter de pc te zitten zal ik die even doorgeven…

    Ik heb nu alleen de assistente aan de lijn gehad he, dus kan dan altijd nog een afspraak maken met de huisarts…

    #84188 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Heb de getallen voor mij… B12 is 236 en mag tussen de 130/700 zitten..dus geen echte onderkant..
    mijn ijzer is wel wat te laag die is 9 (10/30)
    geen idee waar ik het folium kan zien…
    Bezinking iets te hoog 21 (max is 20)
    MCH is ietwat te laag 1,5 (1,7/2,1)
    RDW ietwat te hoog 16,5 (12/16)
    triglyceriden ietwat te hoog 2,25 (2.00 max)

    De rest valt binnen de waarden..maar valt mij wel op dat ik soms bij sommige waardes op de ondergrens zit…

    Denk toch dat ik maar een afspraak maak met de huisarts om dit te bespreken…
    ik heb verder geen benul wie wat waar…maar denk dat sommige combi’s best iets kunnen betekenen…

    #84234 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi marjolijn

    Sorry dat ik niet eerder reageerde hoor:blush:
    De referentiewaardes zijn nogal verschillend per lab. Ik Leiden was de onderwaarde altijd 200, is nogal een verschil met 130 he. Er is ook ergens een onderwaarde van 110.

    Dus persoonlijk vind ik een waarde van 236 niet echt denderend goed. En is het ook belangrijk om naar de klachten te kijken
    (staat er misschien vitamine b11 ? Want dat is ook folium)

    Mijn waarde was eerst ook 236, maar mijn homocysteine werd hoger, Dus bleek het een tekort op weefselniveau te zijn.

    En sommige dingen zijn net iets te hoog, sommige iets te laag, zeg je.
    Goed is niet altijd goed.
    Ik hoop dat je je huisarts kunt vragen om bijvoorbeeld over een of 2 maanden nog een s op b12 en folium te prikken. Om te kijken hoe het verloopt.
    Het is vaak een onderschat probleem, maar de gevolgen van te lang er onbehandeld mee blijven lopen, zijn niet mis.

    Groetjes Margreet

    #84235 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Margreet, had via de snelle reactie gereageerd, maar helaas zie ik nu mijn antwoord niet meer…dus nu maar weer op de normale manier..hihih..

    Ik had begrepen tijdens het surfen dat het regionaal verschilt per waarde’s..het waarom is mij ontgaan verder..

    Ik wil zodra ik tijd heb even langs de huisarts om de waarde’s te bespreken..

    en om te checken of het nu wel allemaal zo goed is als ze zeggen…want sommige waarde’s zitten er naast…en daar wil ik het fijne van weten…kan best zijn dat tijdens mijn menstruatie ook nog bepaalde waarde’s enorm dalen of stijgen…ben geen deskundige..maar kan het mij wel voorstellen..

    Zodra ik meer weet..hoor je van mij…

    enneh..ik loop niet weg..dus maak niet uit als het wat langer duurt je antwoord hoor!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 337)
Reageer op: Reactie #84151 in Babbelbox
Je informatie: