default-header

atriumfibrilleren

Home Forums Boezemdefibrilatie atriumfibrilleren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #79405 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten,

    ik zit weer met een brandende vraag over vakantie ,jullie zullen zeggen prettiger kan niet ,maar voor mij en de cardioloog is het een raadsel.
    Als ik op vakantie ga krijg ik na een of twee nachten last van atriumfibrilleren.
    Laatste jaar in oostenrijk twee dagen ziekenhuis,helemaal door de mangel met medicijnen weer over.Twee maanden geleden naar Berlijn de eerste nacht raak.We stonden al klaar om naar huis te gaan toen het stopte.
    Afgelopen vrijdag naar de cardioloog geweest ,alles voorgelegd en hij weet geen antwoord op mijn vraag wat dat nou zou kunnen zijn.
    Verder het hele jaar geen last gehad .Ik gebruik 3xdaags sotalol 40mg.
    Volgens de arts heeft het niets te maken met het tot rust komen.
    Het enige dat hij kon aandragen was ga niet met een te volle maag slapen en slaap wat rechterop omdat de de ruimte tussen de maag en hart 3mm bedraagt en de maag zo op het hart kan drukken wat mogelijk een aanval tot gevolg heeft.
    Wie zou een ander antwoord weten?
    Ik doe alles om het te voorkomen geen alcohol-smaakmakers enz.

    Groeten Peter ijpelaar.

    #86530 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    misschien was je toch onbewust een beetje in de stress voor de vakantie
    een pammetje helpt dan echt heel goed …oxazepam
    stress is echt een van de oorzaken van atriumfibrillatie
    tenminste bij mij wel …heb je het daarna niet meer gekregen
    ik gebruik 2 x 80 mg sotalol per dag
    groetjes willemijn

    #86898 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    het kan er ook aan liggen dat je in en anderen omgeving ben dat geef inderdaad en beetje stress
    mijn vriend had pas ook en verasing een weekendje weg waar ik dus al om 7 uur lag te slaapen en moe was door en onrustige hart.

    hoe je het met medicatie kan verhelpen weet ik niet
    ik gebruik zelf tambocor 100mg, maar die werkt niet zoals die het zou moeten en anderen medicatie mag ik niet van wegen en hartstilstand en omdat het simpelweg niet werkt.

    #86900 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Ik heb een ablatie gehad, maar daarvoor waren er duidelijk een aantal zaken die het atrium fibrilleren uitlokten.
    Niezen bijvoorbeeld, maar ook een te volle maag,alcohol,op de linkerzij liggen, ramen lappen…
    Vooral te veel eten was bij mij een goeie. Komt inderdaad doordat hart en maag zo dicht op elkaar liggen.
    De eigenlijke oorzaak van mijn fibrilleren lag uiteindelijk bij een beschadigde hartwand opgelopen bij een open hartoperatie 40 jaar geleden.( Littekens)
    Mijn ablatie heeft afdoende ( voldoende genoeg, tis niet helemaal weg) geholpen.

    Succes met je zoektocht!
    Groeten, Lil

    #87791 Reageer
    lisa60
    Deelnemer

    Hoezo niet ramenlappen? 🙁

    #87835 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hahaha, bij mij lokte ramenlappen atrumfibrilleren uit, waarschijnlijk door de strekkende bewegingen die ik daarbij maakte.
    Dus nu strik ik een gezinslid voor deze klus!

    #87836 Reageer
    lisa60
    Deelnemer

    Willemijn, ik gebruik Sotalol 40 mg per dag! De cardioloog heeft me van Metroprolol op Sotanol gezet! Boezemfbrilleren gekregen door teveel emotie en stress. Ik wil van het medicijn af, aangezien ik nogal bijwerkingen ondervind. Oa. Haaruitval, trillingen bij het slapengaan, niet goed kunnen inslapen, ademtekort bij een stukje hardlopen en ga zo maar door. Maar ik moet nog even wachten met afbouwen van de medicijnen. Heeft u ook last van bijwerkingen?En zo ja, wat doet u ertegen?

    #87925 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    ik heb wel bij werkingen maar als ik moet kiezen tussen atriumfibrilleren en de bij werkingen dan neem ik die voor lief ..ik kan ook niet goed slapen maar heb gewoon slaapmedicijnen gevraagd en dan gaat het wel .en adem tekort heb ik toch al omdat ik bronchitis heb ..ik denk als je gaat af bouwen dat het gewoon weer terug komt en dat is iets daar moet je toch niet aan denken ..als ik een aanval krijg ondanks dat ik 2 x 80 slik mag ik 2 extra per dag en dan gaat het over ..anders moet ik weer naar het ziekenhuis en dat is nog erger …zoals nu gaat het ..er is mee te leven nou ja moet wel..misschien komt er nog eens een medicijn zonder bijwerkingen

    #87929 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Wilma,
    ik moest in januari acuut stoppen met sotalol i.v.m. mijn astma/bronchitis. Volgens mijn longarts is dit een heel slecht medicijn voor mensen met deze longproblemen. In overleg met mijn cardioloog ben ik onder bewaking overgegaan op tambocor.
    Groetjes, Annemarie.

    #87934 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

    ja dan snap ik dat je moest over stappen naar iets anders ..als iets niet samen gaat moet je wel veranderen ..hoop voor je dat het toch helpt ondanks de bijwerkingen en zoals ik al zei ..misschien komt er nog eens iets dat echt helpt zodat het nooit meer terug komt …je bent toch wel goed ontstold zeker ..dat is het belangrijkste zodat je geen propjes krijgt .groetjes van willemijn

    #87935 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Wilma,
    mijn ritmestoornissen komen uit de rechterhartkamer. Ik ben bekend met ARVC waarvoor een ICD is geïmplanteerd. Ik heb altijd begrepen dat mensen met boezemfibrilleren een grotere kans hebben op bloedpropjes. Ik slik o.a. iedere dag ascal. De overgang naar Tambocor ging niet soepel. Ik had in het begin veel last van dubbelzien. De laatste tijd ook vaak duizelig en hoofdpijn. Daar word ik ’s nachts wakker van. Ik heb helaas ook een gezwelletje in mijn hoofd. Ik hoop niet dat daar de klachten vandaan komen. In jan. weer controlescan. Waarschijnlijk houden deze klachten verband met de stressvolle tijd waarin ik momenteel zit en zijn ze van voorbijgaande aard. Volgende maand weer consult cardioloog en dan zal ik het met hem bespreken.
    Groet, Annemarie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #87929 in atriumfibrilleren
Je informatie: