default-header

Aspirines veroorzaken hersenbloedingen

Home Forums Medicijnen Aspirines veroorzaken hersenbloedingen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #78877 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Aspirines veroorzaken hersenbloedingen

    Aspirines kunnen volgens Nederlandse onderzoekers microscopische kleine bloedingen in de hersenen veroorzaken.

    Geen uiterlijke symptomen
    Hersenscans bij 1.062 mensen toonden aan dat mensen die regelmatig aspirines nemen 70 procent meer kans hebben op microscopische kleine hersenbloedingen dan anderen. Hoe hoger de dosis van de medicatie, hoe groter je kans op deze bloedingen. De patiënten vertoonden geen uiterlijke symptomen als gevolg van hun bloeding. Daarom is er volgens de onderzoekers weinig reden tot paniek.

    Andere aandoeningen?
    Aspirines zijn bloedverdunnende middelen die het risico op bloedklonters verminderen, deze veroorzaken hartaanvallen en beroertes. Maar onderzoekster Meike Vernooij zegt dat de voordelen van deze medicatie bij mensen met een verhoogd risico op een hartaanval of een beroerte niet opwegen tegen het gevaar van zo’n microscopisch kleine bloeding.

    Het is al langer geweten dat deze bloedverdunnende middelen het risico op bloedingen aan de slokdarm, maag of darmen verhogen. Verder onderzoek moet aantonen of deze bloedingen het risico op ernstige aandoeningen vergrten. Deze microbloedingen kunnen een bepaalde aderziekte veroorzaken waardoor je spiercellen zich gaan afbreken en je meer kans loopt op aderbreuken. (ep)

    Bron: http://www.goedgevoel.be en http://www.hln.be
    15 april 2009

    #86200 Reageer
    Patrice
    Gast

    Er is recent een onderzoek geweest in Amerika:

    [i]Ondanks de waarschuwingen van deskundigen over interacties tussen geneesmiddelen toont een studie aan dat er nog mensen zijn die risico’s nemen door verschillende behandelingen tegelijk te volgen. Onderzoekers bestudeerden de behandelingen die personen van 57 tot 85 jaar volgden in de Verenigde Staten en stelden vast dat in deze leeftijdsgroep 1 persoon op 25 gevaarlijke combinaties gebruikt. De meest voorkomende en riskante was de combinatie van ginkgo biloba, een natuurlijke vaatverwijder, en aspirine dat het risico op een interne bloeding verhoogt.[/i]

    Er zijn in Nederland veel mensen die dit middel gebruiken om van de klachten van koude voeten/handen en ‘etalagebenen’ af te komen. Het is een natuurlijke vaatverwijder.
    In de bijsluiter van ginkgo biloba wordt echter alleen melding gemaakt van de interactie met middelen tegen HIV, er wordt niets gezegd over de combinatie met aspirine.

    Ik dacht, dat willen ze hier misschien ook wel weten….
    Was zelf nl op zoek naar een natuurlijke vaatverwijder omdat ik migraine aanvallen krijg van monocedocard en promocard en het eigenlijk wel goed zou zijn als ik die zou nemen. Maja, dan is de kwaliteit van leven ook direct over, dus vandaar mijn zoektocht.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #86200 in Aspirines veroorzaken hersenbloedingen
Je informatie: