default-header

angina pectoris

Home Forums Angina pectoris angina pectoris

14 berichten aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #84219 Reageer
    poespas
    Deelnemer

    Vandaag heeft de cardioloog me verteld dat het ’t beste is als ik weer gecatheteriseerd ga worden. Dit gebeurt dan meteen in het AMC, zodat ze dan indien nodig en indien mogelijk, meteen kunnen dotteren. Mijn klachten zijn recentelijk behoorlijk toegenomen. Wel heb ik sinds gisteren nieuwe medcijnen (voornamelijk vaatverwijders) die gisteren tijdens het sporten ervoor zorgden dat mijn klachten en stuk minder voelbaar waren, maar mijn ervaring is dat ik snel aan die vaatverwijders gewend ben en dat ze al snel niet meer werken. Morgen maar eens naar de arboarts, want op mijn werk weten ze van niks en ik weet ook niet of het verstandig is om nu gewoon maar door te blijven werken. Ik denk zelf dat het wel kan, maar overleg met een arts kan geen kwaad.
    Ik weet dat zo’n catheterisatie in principe een routinebehandeling is, maar ik ben zelf drie keer gedotterd en kreeg maar liefst twee maal een infarct tijdens dit klusje. Ik sta dus niet te springen hierom.

    #84258 Reageer
    leila
    Gast

    dat je niet staat te springen kan ik me goed voorstellen,ik krijg deze week weer een scintigram en twee andere keren is er uit gekomen dat ik vernauwingen had en ben inderdaad twee keer geopereerd dus niet voor het onderzoek maar wat komt er nu weer uit?? onzettend gespannen ben ik ben ik eigenlijk niet zo van mezelf gewend
    maar ja we moeten toch verder 🙂

    #84260 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    ik zou jullie nog op de hoogte houden
    maar de echo en de fietstest waren allebei goed
    nu nog een ct scan van de aders en nu maar hopen dat dat ook goed is
    en dan zie ik wel weer verder
    gr joke

    #84262 Reageer
    poespas
    Deelnemer

    Afgelopen dinsdag- en donderdagavond ging het sporten prima 🙂 Gisterochtend had ik een half uur van tevoren mijn medicijnen pas ingenomen en tijdens het sporten veel pijn gehad. Vreemd genoeg ook daarna nog, maar daar ben ik inmiddels wel een beetje aan gewend nu. Ik ben benieuwd of ik de komende week nog steeds geen last heb tijdens het sporten ’s avonds of dat ik gewend ben geraakt aan de vaatverwijders. Ik heb ook de 2 mg Perindopril weggelaten nu, want ik voelde me er niet lekker van. Na bloeddrukmeting bleek mijn bloeddruk 105-59, dus een beetje laag en daarmee waren de klachten verklaarbaar. Ik wacht de catheterisatie nu maar af, werk ietsje minder (80%) en voel me verder best goed.

    #84748 Reageer
    mountain
    Deelnemer

    Hallo Léon,
    Kan dat, dat je lichaam angina Pectoris vanzelf geneest?
    Ik ben er recentelijk achter gekomen dat ik het heb, blijkbaar 50% vernauwing in een ader. Zou fantastisch zijn als dat zo is. Wat moet je daar allemaal voor doen?
    Ik hoor graag!
    groet Mountain

    #84769 Reageer
    freek
    Deelnemer

    Als je regelmatig traint op een roei-apparaat en steeds tot je grens gaat dan kun je je lichaam stimuleren tot het aanmaken van eigen omleidingen. Dat gebeurt ook wanneer de dichtslibbing van de kransslagaders heel langzaam is gegaan en je verder gezond hebt geleefd met veel beweging.
    De dagelijkse inname van vitamine c zou de aders relatief schoonhouden en schoonmaken zelfs (theorie van nobelprijswinnaar Pauling en zijn opvolger dr (naam even kwijt) Dieren hebben die kwaal niet en de mens is ca het enige dier (ik geloof op 1 na) dat zelf geen vitamine c aanmaakt.

    #84770 Reageer
    mountain
    Deelnemer

    Hallo Freek,
    wat is dat precies tot je grens gaan en anders, hoe voel je dat je die grens bereikt? Ik ben wel onzeker geworden over mijn lichaam, wat kan wel, wat kan niet. Vandaar mijn vraag.

    #84772 Reageer
    freek
    Deelnemer

    Tot je grens is als je een beetje pijn op de borst krijgt maar kort daarvoor voel je het ook al
    is mijn ervaring.
    Zie ook websites over en van Dr Rath

    #84774 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    dr Rath staat niet zo goed bekend, vooral in Afrika is hij zelf rijk geworden.

    Dr Pauling heeft veel onderzoek gedaan naar de relatie vitamineC en cholesterol. Het heeft een gunstig effect op te hoog cholesterol en daarmee ook op het ontstaan van plaque, dat vernauwingen veroorzaakt, die weer kunnen leiden tot Angina Pectoris.

    Natuurlijke, zelfgroeiende omleidingen van kransslagaders:
    wat ik vind op internet: dat kan gebeuren bij kleine kransslagaders. Het is nog volop in onderzoek.
    Het houdt meestal geen tred bij het dichtslibben van de aderen.

    Maar alle beetjes helpen he.

    #81543 Reageer
    Anoniem
    Gast

    On the boardwalk

    #93513 Reageer
    Shanny
    Deelnemer

    Graag wat ervaringen na ingreep bij angina pectoris. Mijn kransslagader dichtgeslibt, gedotterd en een stent. Daarna voelde ik me top. Eigen revalidatie gedaan, gezwommen, gewandeld , gefietst. Nu weer aan het werk en loop tegen eigen muur aan. Ik voel weer van alles, hyperventilatie gehad, weer opgenomen omdat ik weer pijn op de borst voelde. Beetje weer terug naar af. Wie herkent dit? Fysiek dus in orde maar mentaal beetje laten versloffen.

    #93514 Reageer
    Shanny
    Deelnemer

     

    Graag wat ervaringen na ingreep bij angina pectoris. Mijn kransslagader dichtgeslibt, gedotterd en een stent. Daarna voelde ik me top. Eigen revalidatie gedaan, gezwommen, gewandeld , gefietst. Nu weer aan het werk en loop tegen eigen muur aan. Ik voel weer van alles, hyperventilatie gehad, weer opgenomen omdat ik weer pijn op de borst voelde. Beetje weer terug naar af. Wie herkent dit? Fysiek dus in orde maar mentaal beetje laten versloffen.

     

    #127525 Reageer
    Yvon
    Gast

    Ken iemand die ook angina pectoris heb die gaat naar Amerika geopereerd word met deze klacht Ls ik jullie verhalen hoort. Dan kan het hier ook gene zeg dat ze hier niet kunnen doen maar wat ik nu lees wel dus

    #133837 Reageer
    mats
    Gast

    Goedemiddag,
    bij mij is de instabile vorm van agina pectoris vasgesteld na klachten van lichte pijn op de borst
    Huisarts heeft direct bloedverdunners voorgeschreven na katerisatie in ziekenhuis 2 stents geplaatst
    een week later nog twee leek allemaal goed maar mijn imuumsysteem dacht daar anders over
    3 maanden later alles dicht en na dag hartbewaking in Amsterdam 4 keer bypass gekregen plus een
    bloeding dus weer terug operatiekamer in het lek was boven en na 5 dagen terug naar Alkmaar
    waarna het herstel kon beginnen .
    geen pijn gehad daarna alleen vermoeid nu drie jaar later nog steeds geen grote inspanning of
    stresvolle dingen doen anders ben je in de avond kapot .
    leren leven met wat je nog kunt en het beste er van maken dat is mijn devies

    gr Mats

14 berichten aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)
Reageer op: Reactie #84748 in angina pectoris
Je informatie: