default-header

angina pectoris

Home Forums Angina pectoris angina pectoris

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #84062 Reageer
    Chauchee
    Deelnemer

    Hallo Margreet,

    Tja, als je het allemaal zo opnoemt kan ik mij voorstellen dat je je zorgen maakt.

    Ze kunnen wel veel hoor. Bij mij hebben ze oon een catherisatie gedaan en later een

    dottering.

    Via de lies gaat het best, een klein prikje voor de verdoving en verder merk je niets.

    Je wordt wel een dag opgenomen maar na de behandeling 3-4 uur op bed en dan kun je
    weer naar huis. De hartstichting heeft er een goeie folder over.
    Zelf heb ik ook ap en het advies was een open hart operatie voor een bypass maar
    zelf vind ik (met 4 medicijnen) mijzelf al aardig opknappen…dus ik wacht rustig af.

    Sterkte !

    #84063 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Dank je wel hoor, dat je reageerde!, Cauchee

    Morgenochtend moet ik om 10 uur in het LUMC zijn. Voor de zekerheid pyama enz mee, zei de secretaresse, voor het geval ze gelijk dotteren, want dan moet ik een nachtje blijven.

    Ik heb net zelf maar gebeld naar het ziekenhuis, want de brief met informatie, die ze vrijfag op de post hebben gedaan, zat ook vandaag niet bij de post!

    Tja, ik moest toch weten of ik nog iets mocht eten of drinken en waar ik precies moest zijn!

    Het kwam vaker voor, zei ze, dat de post van vrijdag pas op dinsdag of woensdag aankwam.

    Ik hoop dat ze wel een kussentje onder mijn knieen willen leggen, want ik kan namelijk niet met mijn benen plat.
    Ik mocht om een rustgevend tabletje vragen, zei ze. Nou, dat doe ik wel anders lig ik niet stil.

    Was het maar donderdag, dan kon ik zeggen, gelukkig, dat heb ik gehad.

    (ik vroeg aan mijn huisarts, vind je me laf, omdat ik het eng vind:blush: Nee joh, zei hij, absoluut niet:) Ik kan me dat zo goed voorstellen, iets wat je niet kent, en het moet toch gebeuren,

    Ik heb gelukkig een geweldige huisarts, die me nadat ik in juni alles hoorde, enorm heeft gesteund, en nog steunt! Een huisarts die drie kwartier de tijd voor je neemt om je angst weg te nemen, zo’n huisarts is een heel grote pluim waard!!

    Groetejs Margreet

    #84067 Reageer
    Chauchee
    Deelnemer

    Hallo Margreet,

    De morgen dat je opgenomen wordt alleen een kopje thee met een beschuit, dat overleef je wel. Als je wilt dat je iets geruststellends wilt vraag dat dan direct aan de verpleegkundige.
    Je moet dat gewoon doen als dat je gerust stelt. De ingreep zelf stelt niets voor….

    Na de ingreep moet je veel drinken omdat er contrast vloeistof wordt ingespoten en dat moet weer uit je lichaaam. Je zult dan ook een karaf water naast je bed aantreffen als je
    terug komt van je onderzoek. Lekker met een rietje zodat je plat blijft liggen.
    Dat ivm met het wondje aan je lies .

    Je mag ook direct daarna weer eten dus bestel rustig een boterkam met iets lekkers, dat hebben ze allemaal. En…eten relaxed ook !

    Echt, geloof mij…fluitje van een cent.

    Ik wens je het allerbeste en als je er behoefte aan hebt te blijven communiceren, doe dat
    gerust.

    Ik ben een Christen en veel mensen bidden voor mij en…geloof mij, het helpt!
    Doe ik ook voor jou…

    Nogmaals sterkte en…dat kussentje krijg je hoor ! Al zijn er dat twee.
    Maar…wel altijd duidelijk zijn in wat je wilt of….niet wilt.
    De ene verpleegkundige/arts is niet dezelfde.

    Cees

    #84069 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hallo Cees

    Ik vind het heel geruststellend dat er in de reacties (ook bij mijn hartsverhaal) staat dat de katheteresatie zo mee valt!
    En als ik een kussentje krijg, zal dat voor mij meer houdbaar zijn. (door de osteogenesis imperfecta kan ik echt niet plat liggen, en anderhalf uur is dan helemaal niet te doen)

    Het wordt bij mij via de pols gedaan om die reden, zodat ik niet nog extra uren plat moet liggen.

    En ik vind het heel erg fijn dat je voor mij wilt bidden, (ik bid zelf ook elke dag hoor, en ik heb veel steun aan mijn geloof in God, en in Maria, ik bid dus voor alle mensen die het nodig hebben, over de hele wereld)

    Groetjes Margreet

    #84070 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Succes morgen!!..en voor je het weet ben je weer achter je pc..hihihi.. 😉

    #84076 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    Margreet ,ik ben te laat om je succes en sterkte te wensen
    maar hoop hier te lezen dat het allemaal mee gevallen is
    groetjes Joke

    #84084 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Lief van jullie om aan mij te denken!

    Het is gisteren redelijk meegevallen. Dit berichtje typ ik met moeite omdat mijn pols en onderarm erg gevoelig is (het ging via de pols) En mag morgen pas uit de mitella.

    Inplaats van 11 uur was ik 10 voor 1 pas aan de buurt , en als je toch bang bemt duurt wachten extra lang:S
    De cardioloog was erg aardig en legde alles uit, waarschuwde van te voren als ik pijn op de borst zou voelen of mijn hart ritme akelig zou zijn.
    Dus ik was daarop voorbereid.
    Niet bij de derde keer, toen was het erg eng, ik zei alleen niets omdat ik dacht dat dat er ook bij hoorde. Toen zei de cardioloog ineens, uw hart vindt het niet leuk, (kunnen ze natuurlijk zien op die beeldschermen) Ik zei, nee, ik ook niet.
    Poosje later wilde hij een andere katheter gebruiken, maar zei toen, er zijn spasmen. Even later weer: ze heeft spasmen. Ik dacht, waar dan, ik lig toch stil!!? (en spasmen zijn toch onwillekeurige samentrekkingen) Vannacht bedacht ik me ineens dat hij waarschijnlijk spasmen in of bij mijn hart zag op het scherm. Hij is toen gestopt, en toen was ik klaar:)
    Geen vernauwingen, (gelukkig, dan valt angina pectoris af) Maar de klachten blijven helaas wel hetzelfde!
    2 lekkende hartkleppen zijn en blijven er, (kon met dit onderzoek niet gezien worden, )

    En pulmonale hypertensie was wel zichtbaar. Voorlopig met plastabletten behandelen, (en de rest van de harttabletten) mijn voorland schijnt zuurstof te zijn. Nou, zover ben ik nog lang niet!!

    Over 4 weken terug, dan zijn alle beelden en foto’s bekeken.

    Ik ben blij dat ik weer thuis ben, mocht pas kwart over 7 naar huis, gisteren.

    Hardstikke moe van alles ,(wachten, spanning)

    Groetjes, Margreet

    #84089 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    Fijn voor je dat het allemaal meegevallen is. 1 opmerking: geen vernauwingen, dat vallt angina pectoris af. Als je dan toch spasmes hebt aan de kransslagaders, dan hoort het wel bij angina pectoris.
    Dat kan nl ook zonder vernauwingen. De kransslagaders trekken dan spontaan samen.

    Prinz metal angina pectoris heet het dan.

    Maar verder snel herstel en een goede toekomst

    #84090 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Margreet…fijn dat het allemaal mee viel…je pols zal wel flink blauw zijn..in ieder geval mijn lies altijd wel…vooral als er een broeder een uurtje op staan te drukken..omdat het niet wilde dicht gaan..

    krijg je nog definitief uitslag verder??..dat ze de beelden nog beter bekijken..??

    #84092 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi (tja, ik kan moeilijk hoi Buldog zeggen he:)

    Ja, blauw ben ik wel, en supergevoelig is het De mitella is geen overbodige luxe blijkt wel.
    Ja, ik moest over 4 weken terugkomen, dan zal ik de definitieve uitslag wel krijgen.

    Wat worden er veel foto’s enz gemaakt zeg:ohmy:

    Vannacht dacht ik, nou, geen angina pectoris, maar wel de klachten die daar bij horen,had zo’n pijn op mijn borst, een roffelhartslag, pijn in mijn kuiten, en dat terwijl je lekker ligt!!

    Lees ik (toch maar gekeken op internet:blush: ) dat die verschijnselen ook bij pulmonale hypertensie horen en ook bij 2 lekkende hartkleppen. Maar ook inderdaad bij die Prinz metal angina pectoris. (ik had daar nog nooit van gehoord)

    Ik wil in principe niet te veel meer lezen op internet. Ik kan er erg slecht tegen, ben dan even flink beroerd, juist omdat ik weet wat ik heb.

    Maar je ziet:: ik zit achter de cp:lol: , ik heb de mitella even afgedaan.

    Groetjes Margreet

    #84093 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Carotee schrijft:
    [quote]Fijn voor je dat het allemaal meegevallen is. 1 opmerking: geen vernauwingen, dat vallt angina pectoris af. Als je dan toch spasmes hebt aan de kransslagaders, dan hoort het wel bij angina pectoris.
    Dat kan nl ook zonder vernauwingen. De kransslagaders trekken dan spontaan samen.

    Prinz metal angina pectoris heet het dan.

    Maar verder snel herstel en een goede toekomst[/quote]

    Dank je wel!

    En ik heb het opgezocht, Prinz metal angina pectoris. En het klopt behoorlijk, ik had verteld dat ik het zo vaak in rust had, en ook vaak s’nachts

    Maar toch.. de cardioloog zei zelf, je kransslagaders zijn goed, er zijn geen vernauwingen. Op mijn vraag: dus heb ik geen angina pectoris, zei hij, nee, dat heeft u dus niet

    Hij zou toch wel gelijk gezegd hebben dat het een andere vorm van angina pectoris was?

    Tenzij hij dat 6 oktober vertelt als ik terug moet komen. voor de uitslag.

    #84094 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    gewoon naar vragen bij je cardioloog. Het is toch het beste om te weten wat je hebt. Dat maakt je meestal weer rustiger.
    Bij mij bestaat vermoeden van deze vorm, dat die de ritmestoornis heeft veroorzaakt, die weer tot een hartstilstand heeft geleid. Maar dit is niet zeker.
    heb 6 stuks medicijnen, en veel minder klachten als vlak na de hartstilstand. Daarvoor overiens ook alleen maar van die kleine dingetjes. Moe, hartkloppingen, overslagen. Maar tja, dat hoort ook bij de overgang.
    Woensdag mag ik weer naar de icd controle en cardioloog. Ga zeker het medicijngebruik ter sprake brengen. En ik wil nog steeds een onderzoek naar de elektrische prikkel, dat hoort bij een erfelijke aandoening. Hier ging ik voor naar het LUMC, maar het hele onderzoek is niet gedaan en dat hoorde ik pas een half jaar later.
    Hoop dat je pols snel weer de oude is en sterkte met alles

    #84095 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Ik zal het vragen aan de cardioloog (als hij er al niet zelf over begint)
    Maar het maakt mij niet rustiger denk ik. Ik hoor blijkt nu, tot de mensen die liever iets niet weten. Ik was veel meer onbevangen voordat ik hoorde dat er lekkende hartkleppen waren, en pulmonale hypertensie en die verwijdde boezemkamers.
    Dus was ik blij de angina pectoris van het lijstje te kunnen halen:S

    Jij hebt een hartstilstand gehad dus, Je wil praten over het medicijngebruik. Wil je minderen dan? Ja, moe zijn kan bij de overgang horen;) maar je voelt vaak wel of het extreem is toch? Ik hoop dat het gaat lukken hoor, dat onderzoek naar de electrische prikkel. Succes woensdag bij de cardioloog!

    Groetjes Margreet

    #84096 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    tygo schrijft:
    [quote]Hoi (tja, ik kan moeilijk hoi Buldog zeggen he:)

    Ja, blauw ben ik wel, en supergevoelig is het De mitella is geen overbodige luxe blijkt wel.
    Ja, ik moest over 4 weken terugkomen, dan zal ik de definitieve uitslag wel krijgen.

    Wat worden er veel foto’s enz gemaakt zeg:ohmy:

    Vannacht dacht ik, nou, geen angina pectoris, maar wel de klachten die daar bij horen,had zo’n pijn op mijn borst, een roffelhartslag, pijn in mijn kuiten, en dat terwijl je lekker ligt!!

    Lees ik (toch maar gekeken op internet:blush: ) dat die verschijnselen ook bij pulmonale hypertensie horen en ook bij 2 lekkende hartkleppen. Maar ook inderdaad bij die Prinz metal angina pectoris. (ik had daar nog nooit van gehoord)

    Ik wil in principe niet te veel meer lezen op internet. Ik kan er erg slecht tegen, ben dan even flink beroerd, juist omdat ik weet wat ik heb.

    Maar je ziet:: ik zit achter de cp:lol: , ik heb de mitella even afgedaan.

    Groetjes Margreet[/quote]

    Zeg maar gewoon Marjolijn hoor!!..volgens mij staat het ook bij mijn haandtekening…whahhaha…

    Ik ben juist zo’n iemand die alles wel wil weten…en daar short het soms aan met mijn cardioloog..alsof ik mij aanstel krijg ik het gevoel…hij bedoelt het misschien niet zo..maar voor mij voelt het aan alsof ik het zou misbruiken…
    denk dat hij mij wel langer ken dan vandaag…want anders had ik wel al van alles simmuleerd…en volgens mij probeer ik juist zo vol mogelijk in het leven te staan..
    maar ik hou niet van halve waarheden….zo zie je maar dat een ieder anders is he..

    even dubbel..

    Groetjes,

    Marjolijn…

    #84097 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    vermoeidheid voor die tijd, ik weet niet meer hoe dat ging. had het ook druk, op werk en prive. Nu is de vermoeidheid extreem ja. Slaap meestal alle middagen en tel de uren af tot 10 uur, dan kan ik naar bed. Niet dat ik veel slaap, maar liggen doet mijn zere lijf goed. de spanning is te hoog en daardoor veel pijnklachten.
    Pas een bloedonderzoek laten doen via de huisarts, alle waarden waren super goed in orde. Daarom wil ik inderdaad met de cardioloog bespreken of ik kan minderen met medicijnen. en dan gewoon goed laten controleren of de waarden laag blijven, net als mijn bloeddruk.
    De medcijnen geven ook bijwerkingen, misschien is daar nog wat winst te halen wat betreft de vermoeidheid.
    Daar bij staan de medicijnen me tegen. Waarom slikken als je hart en vaten toch in goede conditie zijn.
    Ik ben dan wel iemand die graag precies weet wat ze mankeert, anders ga ik me punt 1 van alles in mijn hoofd halen, en punt 2 weet ik dan waar de klachten vandaan komen.
    dan leg ik me er eerder bij neer.
    groetjes

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 74)
Reageer op: Reactie #84090 in angina pectoris
Je informatie: