default-header

angina pectoris

Home Forums Angina pectoris angina pectoris

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #78665 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    wie heeft hier ook mee te maken? graag reacties:blush:

    #81728 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik heb hier ook mee te maken, ben er 4 jaar geleden aan geopeerd:(

    #81729 Reageer
    leila
    Gast

    ik ook in 1996 3 bypasses, in 2007 2by passes en nu vernauwingen onder aan het hart deze zijn niet operabel,dus cardioloog zegt rustig aan en geniet van het leven

    #81784 Reageer
    francine
    Deelnemer

    Dat heb ik ook gehad gedotterd en een stent ingebracht…..:dry:

    #81787 Reageer
    leila
    Gast

    Dotteren hebben ze ook nog geprobeerd maar lukte niet..

    #81792 Reageer
    francine
    Deelnemer

    Paar jaar later kreeg ik 6 bypasses…..:S

    #81799 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    [color=#800080][/color] Ik had dit ook. Bij mij werden eerst een aantal stents geplaatst. (o.a. in de hoofdstam). Dat leek in het begin de oplossing te zijn. Maar helaas, ook deze stents zaten al snel vol met plaque, zoals ze dat noemen. In maart 2007 ben ik geopereerd en heb alsnog drie bypasses gekregen.

    #81817 Reageer
    Patrick
    Gast

    Ik heb het ook gehad kransslagader dichtgeslibt,en een hartinfarct toen gedotterd en een stent geplaatst.

    groetjes.Patrick:)

    #82077 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Ik ben sinds aug 2007 benkent met angina pectoris, :ohmy: mijn rechterkransslagader zit dicht en er zit een vernauwing in, mijn lichaam heeft de tijd gehad om een eigen omleiding te maken. (Ik liep al lang met klachten)maar deze is niet volgroeid genoeg. Ik ben begonnen met medicatie, maar dit is niet afdoende. Nu ruim een jaar verder sta ik op de wachtlijst ( 4 weken)voor een bypass operatie, men zegt dat je na de operatie een nieuw mens voelt, nou dat lijkt me heerlijk.:woohoo:

    #82101 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Laten we het maar hopen dan! Maar niet gelijk een marathon gaan lopen heh 😉

    #82122 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Ik heb er de meeste last van als ik onder grote stress sta en over vermoeid ben.
    Mijn situatie lijkt op die van Gerdien met dit verschil dat mijn rechterkransslagader helemaal dicht zit.
    men kan niets meer doen, met dotteren zou de boel uit elkaar springen, en eronder zit niets meer.
    ook heeft mijn lichaam zelf een bypass aangemaakt.

    Volgens de huisarts, omdat, als je maar lang genoeg doorgaat en jezelf dwingt door te gaan, je lichaam zijn eigen oplossing zoekt.

    Nu ben ik daar eigenlijk door gerustgesteld, ik ben een “harde’ en geloof in het zelfgenezende vermogen van mijn lichaam.

    Ik ben blij voor je Gerdien, dat je geholpen kunt worden!
    Ik hoop van harte dat je idd jezelf als eennieuw mens gaat voelen.
    Ik heb dat ook al eerder gehoord, dus heb vertrouwen.

    ik duim voor je

    En voor Leila…ik hoop dat je wat aan de verhalen hebt..

    #82172 Reageer
    soulmate
    Deelnemer

    Ging daags voor mijn verjaardag naar AZU (hartafdeling zat nog op Catharijnesingel toen) en kreeg de volgende dag (voor mijn verjaardag ) te horen dat ik naar huis kon omdat een openhart operatie voorging. De volgende dag weer opgeroepen en gelijk naar OK.
    Ging voor 2 bypasses, maar omdat het mijn verjaardag was 😆 kreeg ik er 5.
    Dat is nu 20 jaar geleden en als klus goed uitgevoerd door Chirurg Hitchcock en Bakker.
    Ben er nog steeds en geniet volop van het leven.

    #82173 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Nu Soulmate, ik weet wel wat ik liever had voor mijn verjaardag,:S
    Maar gelukkig kun je het na al die jaren nog met veel humor na vertellen.
    Ga zo door, zou ik zeggen.
    Een hartegroet van Tolletje

    #82258 Reageer

    ik vind het altijd geweldig om te horen dat mensen na een hartoperatie weer zo geweldig overeind krabbelen, vaak met veel doorzettingsvermogen en optimisme, Chapeau!

    #82737 Reageer
    freek
    Deelnemer

    Goede morgen . laat ik me even voorstellen;
    Ca 1 jaar gleden kreeg ik klachten (pijn op de borst) bij het omhoog lopen (Nijmegen) de stad in. Bleek inderdaad angina pectoris. Is bij mij erfelijk want vader en 2 broers zijn reeds daar aan overleden (resp 56 en 49, 51 jaar) Ik ben nu 61 jaar. De uitslagen van de fietstest bleken fors. Toch vielen de klachten door de bank genomen mee maar ik werd niet klachtenvrij na een jaar medicijnen genomen te hebben d.w.z. aspirine 80 betablokker 50mg, lisinopril 10 mg en lipitor 10 mg, promocard 30 mg. Daarom is besloten voor een hart hartkatheterisatie. Dat lijkt me oke omdat je dan te weten komt hoe het precies er voorstaat.
    Ik hoorde en las (ook hier) over spontane omlegging van bloedtoevoerkanalen door het lichaam zelf: In hoeverre is dat positief te beïnvloeden door bijv. fitness e.d..Is daar iets over bekend?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 74)
Reageer op: Reactie #81728 in angina pectoris
Je informatie: