default-header

Amiodaron en atriumfibrilleren

Home Forums Medicijnen Amiodaron en atriumfibrilleren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80672 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Heeft iemand ervaring met het (paardenmiddel) Amiodaron?  Dit medicijn is mij voorgeschreven omdat ondanks het gebruik/ uitproberen van div. middelen tegen atriumfibrilleren en enkele cardioversies zonder effect er geen verbetering optreedt. Maar als ik de bijsluiter doorlees, vraag ik mij af of het wel verstandig is om met dit medicijn te starten. Enkele forse en soms zelfs uiteindelijk dodelijke bijwerkingen die zouden kunnen optreden zijn o.a. longfibrose (onomkeerbaar), blindheid, schidklier en leverproblemen. Zou het middel niet erger zijn dan de kwaal?  Ik twijfel heel erg…..

    #93624 Reageer
    catootje
    Deelnemer

    Het is  echt een paarden middel en volgens de fabrikant mag het niet langdurig worden gebruikt,  ook ik heb  heel erg mijn best moeten doen een andere te krijgen, als het lang durig wordt gebruikt verliest het zijn werking lijkt het.. Ik ben toen overgestapt op wat nu heet flecainide.

    #93625 Reageer
    myra
    Deelnemer

    En een pulmonale venenablatie?

    #93626 Reageer
    gerard1805
    Deelnemer

    Dank voor beide reacties! Ik zal de inname van dit middel nog maar even " parkeren" en goed bedenken wat nou wijsheid is, want ik blijf er niet gerust op. Wat de ablatie betreft, volgens mijn cardioloog  is de kans op succes bij mij klein, maar misschien wat groter als ik eerst  een periode Amiodaron ga gebruiken……

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #93624 in Amiodaron en atriumfibrilleren
Je informatie: