default-header

Amandelen verwijderen voor hartklep vervaning

Home Forums Algemeen Amandelen verwijderen voor hartklep vervaning

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79421 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Voor de hartoperatie van mijn vrouw (11 januari a.s) waarbij de aortaklep wordt vervangen, wilt de cardioloog ook de amandelen laten verwijderen. De KNO arts vond het niet nodig maar zou het doen op verzoek van de cardioloog. De afspraak gemaakt in een clinique (wij wonen bij Geneve) en de avond ervoor werd de operatie afgezegd door de anestesist, die tijdens het bestuderen van het dossier erachter kwam dat er hartproblemen waren en het niet verantwoord vond dat de operatie niet in een ziekenhuis zou plaatsvinden waar ook hartchirurgie en IC was ivm mogelijk hartfalen tijdens de narcose. Vanmorgen zijn we in het universiteits ziekenhuis geweest, de 1e KNO arts heeft het dossier overgedragen aan de professor in het ziekenhuis waar ook de hartoperatie zal plaatsvinden. Ook die dokter vond het verwijderen van de amandelen niet nodig, maar op verzoek van de cardioloog zal hij het doen, waarschijnlijk nog deze week.

    Nu mijn vraag…. is het gebruikelijk dat amandelen als voorzorg (ivm mogelijke toekomstige infectie) worden verwijderd?

    Bedankt
    Theo en Elli

    #86276 Reageer
    Patrice
    Gast

    Ik heb er al eens van gehoord: dat er een bacterie (ik dacht streptococcen) bestaat die er de voorkeur voor heeft om op een hartklep te gaan zitten. En die bacterie komt met name voor in tonsillen. Dus ergens klinkt het logisch. Want dat wil je niet.. nieuwe klep en dan problemen.
    Misschien om problemen in de toekomst te voorkomen???
    Wel vervelend, als ze helemaal geen last van de keelamandelen heeft, ze er wel doorheen moet dat ze eruit geschept moeten worden.
    Mijn vriendin die een hartklep heeft (een nieuwe) moet altijd voor een tandartsbezoek/mond- hygienistebezoek preventief antibiotica slikken voordat ze behandeld wordt, als profylaxe tegen die bacterie.

    Veel sterkte, hartelijke groet, Patrice

    #86289 Reageer
    wil1412
    Deelnemer

    Hallo theo,

    Mijn aortaklep word in week 47 vervangen.Uit voorzorg moest ik 2 kiezen laten trekken waar ik geen last van had. ivm mogelijk infectie gevaar

    grt Wil

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #86289 in Amandelen verwijderen voor hartklep vervaning
Je informatie: