default-header

Alirocumab (Pravulent) ervaring

Home Forums Ik kom graag in contact met… Alirocumab (Pravulent) ervaring

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80730 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb vorige week voor de 1e keer een injectie gehad Alirocumab (Praluent) na een aantal dagen kreeg ik jeuk over een groot gedeelte van mijn lichaam. 

    Het enige wat ik kan achterhalen is dat als het lichaam mot wennen aan deze medicatie.In de bijsluiters staat wel jeuk maar verder niets.

    Wie heeft soortgelijk ervaringen. 

    #93788 Reageer
    louise
    Deelnemer

    Goedenmiddag, ik spuit praluent nu ongeveer iets langer dan een half jaar. Het ging best goed, maar sinds 2 maanden heb ik veel last van diarree. Ik kijk het nog even aan, de resultaten van het middel zijn prima, goed gezakt de bloedwaarden, groeten Louise.

    #119015 Reageer
    Fred
    Gast

    Bij mij erg goede resultaten wat waarden betreft. Echter dezelfde bijwerkingen als statines, dus spier en gewrichtspijn. Na jaar spuiten weer gestopt en pijnen weer verminderd.

    #132704 Reageer
    Jos
    Gast

    Ik gebruik nu bijna 1 1/2 jaar Praluent het middel is me voorgeschreven omdat ik veel bijwerkingen had van statines , zoals spier en gewricht pijn .
    de verlaging van de cholesterolwaarden zijn enorm .
    als bijwerking ervaar ik soms dat ik kort na het zetten van de injectie wel eens misselijk word, maar als ik voor het zetten wat eet en daarna een beetje oplet wat ik doe
    is dit geen probleem .
    ik heb het idee dat het middel het evenwicht orgaan een beetje beïnvloed , maar dit is nauwelijks merkbaar en een vermoeden van mij ik heb er verder ook geen last van .
    verder ben ik wel blij met middel omdat de pijn die de statines me brachten geen pretje waren.
    mvg Jos

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #119015 in Alirocumab (Pravulent) ervaring
Je informatie: