default-header

alcohol

Home Forums Alcohol alcohol

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #82558 Reageer

    Zelfs tevreden als je dat te bent zei een lerares vroeger is niet goed, want dan kun je jezelf wel een s te veel wegcijferen.
    Verder ben ik het eens met de stelling: met mate alcohol drinken kan m.i. geen kwaad, alhoewel ik het met Ton eens bent dat je goed moet opletten door wie het onderzoek uitgevoerd is, want vandaaruit zal ook de conclusie gekleurd worden.

    #82560 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]Als een producent een onderzoek laat doen zal er ook eerder onderzocht worden naar de voordelen van een product dan de nadelen..[/quote]

    Ja, bij elk onderzoek kan men beter niet alleen maar afgaan op de jubelende conclusie in de media, maar ook kijken wie het onderzoek heeft gefinancierd of gesponsord (en als het kan het hele onderzoek lezen).

    Niet alleen bij onderzoeken met wijn en bier, maar ook de medicijnonderzoeken door de pharmaceutische industrie.

    Vandaag staat op Trouw.nl een artikel over de wurgcontracten van de machtig rijke pillenboeren. Die worden per 1 januari verboden:
    “Farmaceutische bedrijven kunnen vanaf 1 januari externe onderzoekers niet langer dwingen ongunstige resultaten uit patiëntenonderzoek geheim te houden”.

    “Farmaceuten die een nieuwe pil laten testen door externe medische wetenschappers, leggen de onderzoekers nu nog vaak allerlei verplichtingen op. Zo moeten onderzoekers in ’wurgcontracten’ geheimhouding beloven als de resultaten negatief uitpakken. Of ze moeten accepteren dat het bedrijf een lopende proef zomaar stopzet.”

    #82633 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Lisa,

    Een beetje een late reactie, maar weet jij nog hoe het artikel heet over de wurgcontracten? Ik wilde deze namelijk even lezen, maar kon deze zo snel niet vinden.

    Groetjes,

    Job

    #82637 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]Hoi Lisa,

    Een beetje een late reactie, maar weet jij nog hoe het artikel heet over de wurgcontracten? Ik wilde deze namelijk even lezen, maar kon deze zo snel niet vinden.

    Groetjes,

    Job[/quote]

    Hier is de link naar Trouw, Job:
    http://tinyurl.com/5abw5s

    Groetjes.
    Lisa

    #82747 Reageer
    goof
    Deelnemer

    Ook ik ben heel terughoudend met alcohol. Als ik nog eens ‘aan de wijn” ga, merk ik bijna altijd dat ik vooral `s nachts, veel meer last heb van mijn toch al aanwezige ritmestoornissen. :woohoo:

    #82748 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hahah, dan begrijp ik wel dat je terughoudend bent ermee. Kan je dan nog wel fatsoenlijk slapen?
    Word je dan niet telkens zweterig wakker? :dry:

    #82762 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Ja heel vervelend… Maar ik hoor in het algemeen wel vaker van mensen dat als ze wijn hebben gedronken ze minder goed slapen… en onrustig slapen… En ik moet zeggen als ik zelf een paar wijntjes heb gedronken dan ook heel onrustig slaap en slechter dan normaal…

    Wat is dat toch met die wijn… :unsure: :huh:

    #82763 Reageer

    nou met wijn valt nog wel mee , maar drink maar eens een schuss (voor de niet kenners: glas half donker half licht bier), in het donkere bier zit veel suiker, waardoor je ’s nachts zo fit als een hoentje bent, helaas, de volgende dag wordt het minder (komt natuurlijk door het slaapgebrek):ohmy:

    #82766 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Geen verwijt, maar een vaststelling. Het lacherige toontje in veel berichten verbaast me behoorlijk.
    Is alcohol dan echt zo belangrijk in jullie leven?
    Ik zou me daar zelf ernstig zorgen over maken.

    #82767 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ook al zit er af en toe een lacherig toontje in (lijkt me ook nodig) cind ik wel dat er serieus over nagedacht moet worden.
    Een glaasje op zijn tijd vinden de meesten wel prettig. Maar wat zijn de gevolgen dan?
    Sommigen kunnen er absoluut niet tegen, maar ik denk ook dat velen niet goed weten wat alcohol met hun doet. In het bijzonder diegene die regelmatig drinken.
    Wat dat betreft is het dan goed om te lezen wat andere mensen ervaren of gemerkt hebben.

    Het wil ook niet specifiek zeggen dat alcohol zo belangrijk is, maar er wordt wel over nagedacht.
    Hoe staat u zelf tegenover alcohol? drinkt u wel eens wat?

    vriendelijke groeten

    #82768 Reageer

    Nee hoor, ik ben zelf een zeer matige drinker, alleen met een feestje of zo drink ik alcohol en af en toe in het weekend als we bezoek hebben, verder niet!
    Het is zelfs zo dat als er na het bezoek nog wijn over is deze meestal na enkele dagen door de gootsteen wordt weggeschud, zonde zegt de een, ach ja zeg ik, ik heb ’s avonds na het werken liever een glas fris of sap:silly:

    #82769 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Uhm welk lacherig toontje… volgens mij heb ik een deel gemist…

    En alcohol is niet belangrijk in mijn leven… Kan heel goed zonder… Maar als ik dan eens op stap ga, dan is een glaasje wijn erbij wel gezellig en dan mag dat toch ook…

    Hahahahah :woohoo: :silly: :cheer: :laugh: dit is wel een lachje 😉

    #82770 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Ik weet dat dit ongelooflijk gevoelig ligt, dat heb ik al veel vaker gemerkt. Kom niet aan alcohol want dan zoek je problemen.

    Een zinnetje als “een wijntje is toch wel gezellig” zegt meer dan ik ooit kan uitleggen. Wat is er gezellig aan het grbeuiken van een gifstof?

    Ik ben zelf alcohlist die al 8 jaar clean is, zonder professionle hulp gestopt, daar ben ik echt trots op. Ik zou anderen zo graag het gevaar willen laten inzien maar dit blijkt bijna onmogelijk in een cultuur waar de alcohol zo’n belangrijke rol speelt. ik an niemand “bekeren” maar ik blijf wijzen op de misvattingen die er bestaan. Alcohol is niet “gezellig”, net zo min als andere drugs.

    Ik probeeer het anders, met een stelling. Laat eens horen of je met de stelling eens bent, alleen mee eens of niet mee eens.

    Stelling: leven zonder alcohol te gebruiken is gezonder dan mèt.

    #82771 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nu bergijp ik u reactie tenminste goed.

    Ik denk (weet wel zeker) dat u terecht trots op u zelf mag zijn. Dat u na zo een lange tijd zelf heeft kunnen stoppen, dat is een prestatie.
    Het is ook (jammer genoeg) een verloren streven om mensen te bekeren. Er moet altijd wat gebeuren voor men er überhaupt over na gaat denken, toch? Als het kalf verdronken is…..

    Ikzelf drink tegenwoordig veel minder dan voorheen. Ik heb het niet naast me gelegd, omdat ik dat niet nodig vind. Stapje voor stapje word ik gezonder. niet meer roken, minder drinken, gezonder eten…

    Maar ik ga mee in uw stelling, mee eens dus
    (ik denk alleen dat iedereen dat zal zeggen)

    #82772 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Heel knap van u! En goed, en ik ben het ook wel met u eens.

    Maar ik ben geen gezin, ik ben een iemand. En een keer in de maand op stap gaan is heel weinig en als je dan een paar glazen alcohol drinkt zal dat niet meteen ‘alles verpesten’….

    BOB zijn vind ik ook niet erg! B)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
Reageer op: Reactie #82768 in alcohol
Je informatie: