default-header

alcohol

Home Forums Alcohol alcohol

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #78616 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    mijn bericht over alcohol moest eigenlijk in deze rubriek staan:S

    #81683 Reageer
    Moderator
    Gast

    Ik drink nie zo veel. :silly:

    #81684 Reageer

    toch is een kleine hoeveelheid alcohol goed voor hart en bloedvaten
    :woohoo:

    #81707 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Alcohol vergiftigt je lichaam als je teveel drinkt.

    #81708 Reageer

    ik bedoel ook met mate af en toe een glaasje

    #81717 Reageer
    Menno Hes
    Deelnemer

    Dan kan het inderdaad geen kwaad

    #82150 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    lust best wel een wit wijntje of iets sterkers, maar het gekke is, nu ik weet dat ik hartpatient ben, durf ik dat niet meer zo goed i.v.m. medicatie en drink amper nog een glaasje, en daarbij komt, als ik alcohol heb gedronken heb ik gelijk last van vocht in de benen. (God straft onmiddelijk???? Geintje)
    Ik weet dat het best mag.
    Misschien overwin ik die angst nog wel een keer.

    gr Gerdien

    #82153 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ja een borreltje op zijn tijd kan geen kwaad. 😛 Het kan je ook een beetje laten ontspannen.
    Ik drink tegenwoordig bijna nooit meer wat. Ik kan er ook echt niet meer tegen 😛 Maar ik begrijp goed dat er een wat angst voor kan zijn. Maar een rood wijntje is toch niet verkeerd voor hart en bloedvaten. Dus neem er toch lekker één of twee 😉

    #82154 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Ach ja, een rode zoete wijn lust ik ook wel en ontspanning kan ik ook wel gebruiken, waarom ook eigenlijk niet.
    :silly: Waarom zou ik er niet van genieten, je leeft maar één keer.;)

    #82155 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Dit artikel is ook wel interessant;
    [url]http://www.hartgenoten.nl/20080902392/nieuws/ook-witte-wijn-goed-voor-gezondheid[/url]
    :blink:

    #82378 Reageer
    sjaokie
    Deelnemer

    ben 70 jaar en 40 jaar hartpatient ,drink iedere avond om 5 uur een lekkere bel wisky
    en na verschillende infarcten en operatie’s heb ik daar geen last van,het
    heeft volgens de cardioloog dit totaal geen invloed ,hij beweerde te veel alcohol
    is slecht voor je lever ,nieren maar niet voor je hart, dit was een redenering van vroeger maar hier zijn we op terug gekomen
    dus geniet van alle lekkere dingen die het leven aangenaam makenen toegestaan zijn
    Gr. Jac Rietveld

    #82554 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Gezien het echt gigantische economische belang zet ik grote vraagtekens bij de onderzoeken die aantonen dat alcohol (in rode wijn of wat ook) gezond zou zijn.
    Wie is de opdrachtgever en wat is zijn belang van zo’n onderzoek?
    Als heineken TNO inschakelt om te laten bewijzen dat hun bier gezond zou zijn, zouden ze dan echt een objectief onderzoek verlangen?

    Alcohol is gif, wie dat tegenwoordig nog ontkent is net zo naïef als de rokers in de jaren tachtig met : “schadelijk? Oh, dat wisten we niet…”

    #82555 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Als een producent een onderzoek laat doen zal er ook eerder onderzocht worden naar de voordelen van een product dan de nadelen. Dan zal er objectief onderzocht worden, maar dus gericht op de voordelen.
    De resultaten die eruit komen zal een positieve boventoon voeren terwijl de negatieve aspecten in het verdom hoekje staan.
    Ook hier lezen we makkelijk over “alcohol is schadelijk” heen en worden de positieve eigenschappen benadrukt. Zolang met mate gedronken wordt beschadigt het lichaam (bijna) niet (het is en blijft gif, zoals je zegt).

    #82556 Reageer
    Gerdien
    Deelnemer

    Hebben we niet geleerd, waar TE voor staat is niet goed.

    #82557 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Gerdien schrijft:
    [quote]Hebben we niet geleerd, waar TE voor staat is niet goed.[/quote]

    Precies …. Behalve TEvreden :cheer:

    Het geldt ook voor cholesterol: te hoog is niet goed, en te laag is ook niet goed

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
Reageer op: Reactie #82150 in alcohol
Je informatie: