default-header

Al een buikje na drie weken zonder sport

Home Forums Beweging Al een buikje na drie weken zonder sport

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #78639 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    AMSTERDAM – Buikvet nestelt zich razendsnel. Even niet bewegen en het begint al te woekeren. Uit recent wetenschappelijk onderzoek begin dit jaar bleek dat het na drie weken zonder lichaamsbeweging al flink toeneemt. Na die 20-21 dagen reageert het lichaam ook anders op eten. Het onderzoek werd gehouden onder tien mannen. Het bleek dat de mannen na drie weken minder beweging het buikvet aan de binnenkant van de buikspieren met zeven procent toenam. Dit vet kan hart- en vaatziekten veroorzaken.

    Deze soort vet is echter niet vergelijkbaar met het vet dat onder de huid zit. Aan het uiterlijk van de mannen was dus vrij weinig te zien. De reactie op voedsel werd na die drie weken ook bestudeerd. Hieruit bleek dat het lichaam minder gevoelig voor insuline wordt, het hormoon dat de suikerspiegel regelt. Als je niet beweegt heb je ook meer vetten in je bloed na een grote maaltijd. Regelmatige lichaamsbeweging heeft een directe impact op het functioneren van het lichaam.

    #81785 Reageer
    francine
    Deelnemer

    pfffffffffffffffffffff !!B)

    #81415 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Linda,
    Herrknbaar je verhaal. Zit eem neetje in hetzelfde schuitje. Maar dat ze zeggen dat een balatie geen zin meer heeft vind ik wel erg vreemd. Ik vind dat jij die beslissing moet nemen. Ik ken de situatie natuurlijk niet dus is makkelijk praten.
    Ik kan hooguit zeggen hoe ik er mee omga. Ik heb al 5 ablaties achterde rug zonder enkel resultaat.Bij mij is de enige echte oplossing een hisablatie met daaraan een permanente pacemaker. Zelf heb ik er nog wel moeite mee om zo een onomkeerbare omgreep te laten doen.
    Ik ga voor mn 6e ablatie en waarschijnlijk mn laatste poging om het nog normaal op te lossen. Als ik had gewild had ik wel meer ablaties mogen laten doen, maar voor mij is het nu een keer klaar.
    Maar als jij wel nog meer pogingen wil wagen vind ik het dat je ergens anders moet kijken waar ze het nog willen proberen.
    Succes met je keuze en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Tsjerk

    #81416 Reageer
    Anoniem
    Gast

    dank je Tsjerk ik ga zeker nog is praten met de cardioloog want ben niet blij met dit je hoort nog van me

    #81417 Reageer
    happylil
    Deelnemer

    Hallo Linda,

    Ik heb lange tijd Rythmonorm geslikt omdat het het enige medicijn was welke nog hielp. Ik verdroeg bêtablokkers erg slecht en brak ondanks al een ablatie die acht uur duurde, door alle medicatie heen met fibrilleren.
    De doses die ik kreeg voorgeschreven was twee maal daags 300 mg. Dat is veel maar uiteindelijk hielp het wel. Helaas ook weer tijdelijk. Tot slot hebben ze besloten tijdens een openhart operatie tegelijk een maze-ablatie te verrichten. Een pacemaker had ik al maar deze springt in een andere modus zodra het fibrilleren begint.
    Na de maze-ablatie heb ik beduidend minder klachten en slik geen Rythmonorm meer. Wel voel ik dat de ritmestoringen weer meer talrijk worden, voor mij een teken dat er weer iets aan het broeien is daarbinnen. De Rythmonorm, ook al heb ik van heel veel middelen veel bijwerkingen, heb ik altijd redelijk goed verdragen, behalve wat verwardheid, vergeetachtigheid en een vieze smaak in de mond en een andere smaaksensatie van voedsel. ( bitter)
    Veel succes!

    Groetjes van Lil

    #81418 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    niet tegeloven ze gaan einde van de maand mee en dag opnemen enin
    plaats van deritmonorm willen ze probren mee op de tambocor te zetten Je denk natuurlijk hoezo opname dat komt 10 jaar geleden is het al is geprobeert en dat ging niet echt lekker Maar na 3 x ablatie denken ze dat het nu mischien wel werkt tja we wachten het weer af
    🙄

    #81419 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Linda,

    Ik heb lange tijd voor de ritmestoornissen sotalol in een hoge dosering geslikt. In dec 2010 is bij mij een ICD geplaatst. Eind december 2010 verergerde mijn astma zodanig dat is besloten om de sotalol onder bewaking om te zetten in tambocor. Ik ben van maandag t/m vrijdag opgenomen geweest. De 1e 2 dagen had ik veel last van dubbelzien en hoofdpijn. Dit bleek achteraf een bijwerking van de tambocor. Toch was dit reden om de neuroloog in te schakelen voor verder onderzoek. Een ct scan van mijn hoofd toonde aan dat er een tumortje in mijn hoofd zit, in principe goedaardig maar ik moet onder controle blijven. Nu gaat het goed met de tambocor. Ik gebruik 1x daags 200mg. In 2009 heb ik 2x een ablatie gehad. Een 3e ablatie heeft geen
    zin. Via DNA-onderzoek is vastgesteld dat ik ARVC heb.

    Ik hoop dat je baat bij de tambocor zult hebben.

    Heel veel sterkte en een hartegroet,
    Annemarie

    #81420 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Ik gebruik al jaren Rytmonorm 150 mg 3 per dag
    Om 9.00 om 16.30 en om 00.00
    En dat gaat goed.
    Als ik ze 3x daags met het eten innam, kreeg ik s’nachts last.
    Maar nu gaat het prima.

    groetjes Florien

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #81419 in Al een buikje na drie weken zonder sport
Je informatie: